Gå til innhold

Sony avduket PlayStation Pro – en kraftigere PlayStation 4-konsoll


Anbefalte innlegg

 

Nå kommer det vel masse Re-remastered titler

 

Gje meg Bloodborne med 60 FPS!

 

 

Det er langt ifra sikkert at spill utviklerne vil øke frameraten da CPU'en i PS4 Pro er den samme med en noe høyere klokkehastighet. Selv med en over 2x kraftigere GPU er de bare snakk om >45FPS i TROTR, noe som nok vil gi en del screen tearing og det er neppe noe så mange spillere eller utviklere vil være fortrolig med.  

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RotTR er 60fps men med dips, men aldri under 45. Skal kjøre i 60 for det meste. Men dette problemet hadde rimelig kraftige PCer også.

 

Det har 60FPS som "target", det gjenstår å se hvor mye av tiden spillet ligger er der. Frameraten er ulåst i 60FPS mode. Med 30FPS kan man kjøre vsynced 30FPS med dips til vsynced 20FPS, men med 60FPS target vil framerate og input lag forskjellen bli for stor å hoppe mellom vsynced 60FPS og vsynced 30FPS, ihvertfall noe man bør unngå. Derfor ulåst framerate med 60FPS mode som vil gi mer screen tearing.

Lenke til kommentar

Har vært villig til å betale opp til 10k for en super ps4 med Uhd Bluray og riktig 4k på spill. Fake 4k med 1080p teksturer... Nei takk.

 

Virkelig en tapt mulighet helt utrolig at Sony ikke klarer å se hva folk ønsker av en konsoll i 2016.

Multimedia ikke kun spill.

 

Teksturer kan gjerne ha en mye høyere eller langt lavere oppløsning enn rendering oppløsningen og begge deler vil ha noe for seg, avhengig av avstanden til teksturene. Teksturer går gjerne rundt/omkranser ting og "utenfor skjermen". Det er ingen klar sammenheng mellom rendering oppløsning og oppløsningen på teksturene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg ventet og ventet på å høre hva den vil gjøre for PSVR.... Hadde tenkt å kjøpe PSVR til lansering, sammen med PS4. Nå ser det ut til at jeg må vente helt til uti november :(

 

Jeg har en 75" 4k TV med HDR som jeg sitter 2,7m unna (denne)

 

Synes HDR er oppskrytt, ser ikke mye forskjell fra vanlig 4K materiale og 4KHDR på Netflix.

 

Og 1080p med 30 + mbit/s bitrate ser jeg ikke noe forskjell på det og 4K.

 

Jeg er dog snart 40, og øya er kanskje ikke som før. Men illustrerer litt hva man kan forvente i hvert fall. 

Største problemet i disse streaming tider er bitrate mener jeg, ikke oppløsning eller HDR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ventet og ventet på å høre hva den vil gjøre for PSVR.... Hadde tenkt å kjøpe PSVR til lansering, sammen med PS4. Nå ser det ut til at jeg må vente helt til uti november :(

 

Jeg har en 75" 4k TV med HDR som jeg sitter 2,7m unna (denne)

 

Synes HDR er oppskrytt, ser ikke mye forskjell fra vanlig 4K materiale og 4KHDR på Netflix.

 

Og 1080p med 30 + mbit/s bitrate ser jeg ikke noe forskjell på det og 4K.

 

Jeg er dog snart 40, og øya er kanskje ikke som før. Men illustrerer litt hva man kan forvente i hvert fall. 

Største problemet i disse streaming tider er bitrate mener jeg, ikke oppløsning eller HDR.

 

Med film har man en generell komprimering, masse dybde og fokus bluring og ellers begrensinger i kamera optikken. Forskjellen med 4K vil være større i spill med perfekt skarp bilde. 
 
HDR har mer for seg på OLED TV'er vil jeg tro.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ventet og ventet på å høre hva den vil gjøre for PSVR.... Hadde tenkt å kjøpe PSVR til lansering, sammen med PS4. Nå ser det ut til at jeg må vente helt til uti november :(

 

Jeg har en 75" 4k TV med HDR som jeg sitter 2,7m unna (denne)

 

Synes HDR er oppskrytt, ser ikke mye forskjell fra vanlig 4K materiale og 4KHDR på Netflix.

 

Og 1080p med 30 + mbit/s bitrate ser jeg ikke noe forskjell på det og 4K.

 

Jeg er dog snart 40, og øya er kanskje ikke som før. Men illustrerer litt hva man kan forvente i hvert fall.

Største problemet i disse streaming tider er bitrate mener jeg, ikke oppløsning eller HDR.

Hmmm... er 47 og ser forskjell.Lettest med 4K Blu-ray med HDR. Er vel bare en serie med HDR på Netflix til nå? Og på den ser jeg ikke all verdens forskjell men litt. Uansett for lite materiale på Netflix til å bedømme HDR.

 

Ellers er dessverre mye av 4K vi ser filmet og mastered i lavere oppløsning og deretter skalert opp.«Ekte» 4K blu ray (filmet i høy nok oppløsning og mastered i 4K) og vanlig 1080p blu ray ser man grei forskjell på.

Lenke til kommentar

 

Jeg ventet og ventet på å høre hva den vil gjøre for PSVR.... Hadde tenkt å kjøpe PSVR til lansering, sammen med PS4. Nå ser det ut til at jeg må vente helt til uti november :(

 

Jeg har en 75" 4k TV med HDR som jeg sitter 2,7m unna (denne)

 

Synes HDR er oppskrytt, ser ikke mye forskjell fra vanlig 4K materiale og 4KHDR på Netflix.

 

Og 1080p med 30 + mbit/s bitrate ser jeg ikke noe forskjell på det og 4K.

 

Jeg er dog snart 40, og øya er kanskje ikke som før. Men illustrerer litt hva man kan forvente i hvert fall.

Største problemet i disse streaming tider er bitrate mener jeg, ikke oppløsning eller HDR.

Med film har man en generell komprimering, masse dybde og fokus bluring og ellers begrensinger i kamera optikken. Forskjellen med 4K vil være større i spill med perfekt skarp bilde.

 

HDR har mer for seg på OLED TV'er vil jeg tro.

Ikke sikker på det med OLED og HDR har mer for seg. Så langt jeg vet har de riktignok bedre sortnivå men lysstyrken er svakere, og det har en del å si for HDR.

Lenke til kommentar

 

 

Alle ps4 får en HDR oppdatering. Knall jobba av Sony null grunn til å kjøpe en PS4 pro.

4k streaming har alle moderne 4k tvr.

 

 

Nå er dette bare mine tanker..... Men jeg tviler at i det store bilde at det er å kunne se film i 4K via plater som vil være vippe punktet for et kjøp eller ikke. Mulig jeg tar feil og at det er mer viktig en jeg tror. Selv ble jeg ferdig med både fysisk musikk og film/serier for flere år siden.

Xbox one S solgte bra kun for Uhd Bluray avspillingen.

Kilde?
Lenke til kommentar

Så istedet for å gi brukere spill med 60fps så går vi heller opp til 4k oppløsning som veldig få sitter med for tiden (?) og 30 fps.... geezes

Slik jeg forsto pressekonferansen så var dette opp til den enkelte utvikler hvordan de vil utnytte den økte kraften for de som spiller i 1080p, mer effekter eller bedre framerate.
Lenke til kommentar

Fysisk media er på vei ut, allerede er det omtrent bare snobbene og samlerne som kjøper blurays og 4k bluray vil bare bli enda mindre utbredt. Forstår godt hvis Sony anser dette som en kamp de ikke klarer å vinne og lar være å inkludere en spiller i sin nyeste PS4. (I så fall måtte de antakelig ha skrudd opp prisen, eller solgt den med tap, noe Sony ikke er interessert i lenger tror jeg)

 

Om du har fulgt litt med I timen, vil du se at alle statistikker tilsier at hjemmekino og prosjektorbruk har skutt I været de siste årene. Markedet for det er blitt enormt. Tror du folk som er villige til å bygge egen kino med stort anlegg + prosjektor for titalls tusen, syntes det er ok å streame Netflix på det anlegget? Da tar du skammelig feil! Folk som er glad I lyd og film tar ikke til takke med streaming. Streaming er, uansett linje, nesten halve bitkvaliteten av Bluray/4K. Har selv Netflix men broker det kun til en og annen serie og dokumentarer. Det funker fint. Den store ulempen med streaming er at man som betalende kunde har null kontroll over når filmene/dokuene forsvinner fra sortimentet deres, da det er svært begrenset. Man kjøper ikke en ny 4K HDR Tv til 25tusen om man syntes det er ok å bare få halve ytelsen den har. Forstår du resonomentet?

 

Sony har driti seg fullstendig ut med Ps4 Pro. Man kan diskutere til krampa tar dere, men sannheten er at Sony og de andre elektronikk gigantene bruker milliarder av krroner på ny toppteknologi som HDR og 4K Oled osv. Hvorfor satser de på det, når, som du sier, er bare noen få hipster og entusiaster som gidder å kjøpe det? Logikken er jo bakvendt.

 

Sony har som sagt satset milliarder på UHD og 4K og når de endelig får markedsført seg, så struper de ytelsen for brukeren?!? Jeg prøver å forstå det, men klarer ikke for mitt livs skyld å se hvorfor de dreper sin egen teknologi. Ps4 Pro var svært skuffende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Fysisk media er på vei ut, allerede er det omtrent bare snobbene og samlerne som kjøper blurays og 4k bluray vil bare bli enda mindre utbredt. Forstår godt hvis Sony anser dette som en kamp de ikke klarer å vinne og lar være å inkludere en spiller i sin nyeste PS4. (I så fall måtte de antakelig ha skrudd opp prisen, eller solgt den med tap, noe Sony ikke er interessert i lenger tror jeg)

 

Om du har fulgt litt med I timen, vil du se at alle statistikker tilsier at hjemmekino og prosjektorbruk har skutt I været de siste årene. Markedet for det er blitt enormt. Tror du folk som er villige til å bygge egen kino med stort anlegg + prosjektor for titalls tusen, syntes det er ok å streame Netflix på det anlegget? Da tar du skammelig feil! Folk som er glad I lyd og film tar ikke til takke med streaming. Streaming er, uansett linje, nesten halve bitkvaliteten av Bluray/4K. Har selv Netflix men broker det kun til en og annen serie og dokumentarer. Det funker fint. Den store ulempen med streaming er at man som betalende kunde har null kontroll over når filmene/dokuene forsvinner fra sortimentet deres, da det er svært begrenset. Man kjøper ikke en ny 4K HDR Tv til 25tusen om man syntes det er ok å bare få halve ytelsen den har. Forstår du resonomentet?

 

Sony har driti seg fullstendig ut med Ps4 Pro. Man kan diskutere til krampa tar dere, men sannheten er at Sony og de andre elektronikk gigantene bruker milliarder av krroner på ny toppteknologi som HDR og 4K Oled osv. Hvorfor satser de på det, når, som du sier, er bare noen få hipster og entusiaster som gidder å kjøpe det? Logikken er jo bakvendt.

 

Sony har som sagt satset milliarder på UHD og 4K og når de endelig får markedsført seg, så struper de ytelsen for brukeren?!? Jeg prøver å forstå det, men klarer ikke for mitt livs skyld å se hvorfor de dreper sin egen teknologi. Ps4 Pro var svært skuffende.

Kunne ikke vert mer enig !

Lenke til kommentar

 

Om du har fulgt litt med I timen, vil du se at alle statistikker tilsier at hjemmekino og prosjektorbruk har skutt I været de siste årene. Markedet for det er blitt enormt. Tror du folk som er villige til å bygge egen kino med stort anlegg + prosjektor for titalls tusen, syntes det er ok å streame Netflix på det anlegget? Da tar du skammelig feil! Folk som er glad I lyd og film tar ikke til takke med streaming. Streaming er, uansett linje, nesten halve bitkvaliteten av Bluray/4K. Har selv Netflix men broker det kun til en og annen serie og dokumentarer. Det funker fint. Den store ulempen med streaming er at man som betalende kunde har null kontroll over når filmene/dokuene forsvinner fra sortimentet deres, da det er svært begrenset. Man kjøper ikke en ny 4K HDR Tv til 25tusen om man syntes det er ok å bare få halve ytelsen den har. Forstår du resonomentet?

 

Sony har driti seg fullstendig ut med Ps4 Pro. Man kan diskutere til krampa tar dere, men sannheten er at Sony og de andre elektronikk gigantene bruker milliarder av krroner på ny toppteknologi som HDR og 4K Oled osv. Hvorfor satser de på det, når, som du sier, er bare noen få hipster og entusiaster som gidder å kjøpe det? Logikken er jo bakvendt.

 

Sony har som sagt satset milliarder på UHD og 4K og når de endelig får markedsført seg, så struper de ytelsen for brukeren?!? Jeg prøver å forstå det, men klarer ikke for mitt livs skyld å se hvorfor de dreper sin egen teknologi. Ps4 Pro var svært skuffende.

 

 

Min erfaring er at folk flest beveger seg bort ifra hjemmekino. Borte er høyttalere, receivere og dedikerte rom til å se film. Hvermansen har beveget seg bort ifra det og streaming har erstattet mer eller mindre all fysisk kjøp av film.

 

Men det er min oppfatning utifra hva som er i butikker og hva venner og bekjente har for noe. Så det kan selvfølgelig være helt anderledes for deg og andre. Kanskje du har en kilde til oppgangen du nevner?

 

Nå er det heldigvis slik at DigitalFoundry melder om at oppskalering prosessen i PS4Pro er så bra at dem fleste ikke vil se forskjell på det eller et nativt bilde. 

 

EDIT: Men vi er nok alle enige om at PS4Pro burde så absolutt hatt en UHD spiller. Men dem fleste kjøper vel en PlayStation til å spille spill? Og der gir den jo et løft både for dem med et HD TV og dem som har investert i 4K.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som PS4 fikk en Polaris oppdatering , 36CU enheter , noe lavere hastighet og mindre transistorer på selve Gpu'en i Apu'en , men trolig en god økning i prossesorkraft. 

 

Ryktene fra arstechnica som ble utgitt tidligere ser nå ut til å stemme.

http://arstechnica.com/gaming/2016/04/ps4k-neo-details-specs-revealed-rumours/

 

Så gjennstår det å se om vi får se 4k Bluray i det hele tatt , men per dags dato er det vel ikke krise enda.

Lenke til kommentar

Håper flere gjør som Cystal Dynamics:

We can confirm that the reports are correct. Rise of the Tomb Raider has three different modes in the PS4 Pro version only: a 4K30 presentation with HDR support that strikes an impressive balance between visual features and resolution, a 1080p30 mode that ramps up quality settings to the max and an unlocked frame-rate mode for 1080p that sees performance vary between 40-60fps (we assume that this will be down to CPU bottlenecks), rather like Tomb Raider Definitive Edition on the standard PlayStation 4.

 

Fra digital foundry.

Da kan de som enda "bare" har 1080 kose oss med finere grafikk, eventuelt nærmere 60 fps. Mens de med 4K kan nyte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle ps4 får en HDR oppdatering. Knall jobba av Sony null grunn til å kjøpe en PS4 pro.

4k streaming har alle moderne 4k tvr.

 

Dette var skikkelig skuffende ! Eg har nett kjøpt TV meg 4k og HDR og der har eg allerede som du sier 4k streaming av Netflix, Youtube osv.. men manglet no bere 4k bluray som eg håpte PS4 Pro kom med, så da blir nok PS4en stående og blir heller en 4k bluray spiller eller Xbox One S. Sjølv om eg heller kunne tenkt meg PS4 Pro med dei andre oppdateringene MED 4k bluray.

Jeg synes det er bra. Jeg har også kjøpt meg 4K TV og det ville nok vært fristende å oppgradere om Pro hadde kommet med en 4K blurayspiller. Men en slik oppgradering har jeg strengt tatt ikke råd til så nå kan jeg med god samvittighet vente til neste generasjon PS om to år. Om da ikke PSVR blir vanvittig mye bedre på Pro ;)

 

Jeg har ingen 4K bluray-filmer heller så jeg har egentlig ikke behov for en slik spiller.

Lenke til kommentar

alle statistikker tilsier at hjemmekino og prosjektorbruk har skutt I været de siste årene

Det kan godt stemme. Vi vet også at UHD Blu-ray har solgt bedre enn vanlig Blu-ray gjorde da det var nytt. Likevel er det totale salget av film på disk synkende. Når det er sagt, skulle jeg veldig gjerne ha sett en UHD BD-spiller i PS4 Pro. Jeg har aldri vært seriøst fristet til å kjøpe en spillkonsoll, men dette kunne fått meg til å stupe ut i det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...