Jump to content

Dr.Peedee

Medlemmer
  • Content Count

    2956
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

239 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. PostNord er det forbanna mye tull med. Opplevd direkte løgn og dårlig holdning fra to sjåfører ved to ulike anledninger - foruten treghet i mange andre tilfeller da. Ringte og klagde på sjåførene i de to tilfellene, og møtte forståelse i andre enden, men likevel måtte jeg til slutt dra til lageret deres ute på Langhus og hente det jeg skulle ha selv der. Dette gjelder i tilfeller hvor ting skulle levers til hjemadressen. Når det er levering til lokalt pickup point fra de så går det som regel raskt og greit. Men men... Har nå fått bestilt Xbox Series X. Juhuuu! Så håper at det blir levert som det skal. At de ikke har tatt i mot flere ordre enn de kan levere.
  2. Takk folkens! Da sparer jeg noen kroner der
  3. Har ett Asus RTX3080 kort på vei, som Elkjøp påstår skal leveres til meg 1. oktober. Yay! Om det skjer er jo spennende. Men.... hva tror dere - sikkert vært diskutert opp og ned i mente ... 850W strømforsyning. Per i i dag har en 9900k overklokket til 5.1GHZ på alle kjerner, 32Gb Ram 3600Mhz (ikke klokket ut over sepcs for de) nVidia RTX 2080 Super (stort sett ikke klokket), div ssd/NVME disker, bunch med flystikker, pedaler osv..., VR headsett.. Er det nok med 850w mon tro? CPU er vannkjølt så den er klokka og det fortsetter jeg jo med. Men aldri giddi klokket grafikk kortene mine. Så det er ikke noe mål med RTX 3080 heller. Mener det er denne jeg har: https://www.fsplifestyle.com/PROP163000586/
  4. Det er kjent bug at den fortsatt er installert. Men pakken er oppdatert nå og ser mye bedre ut. De som kjøpte via Orbx egne sider har fått oppdateringen allerede. Hvis du kjøpte i simmen så ruller den ute noe senere når Microsoft har godkjent den. Orbx har også kommentert release utseendet og oppdateringen på egne sider.
  5. Vet ikke om det er dette som er problemet ditt, men sjekke dette: (har løst en del for Steam brukere): https://forums.flightsimulator.com/t/steam-users-if-you-controllers-arent-showing-up-in-game/162685
  6. Synd å høre Mala! Det er bugs, men performance/flyt i spillet er ikke problemet for meg. Det er overraskende smooth med tanke på hva jeg faktisk sitter og ser på her.. Utrolig vakkert. Det er andre ting som plager meg. ATC stemmen som blir borte osv.. Karen i tårnet snakker til meg, men så pluteslig hører jeg han ikke lenger o.l. Jeg har ingen input delays så jeg har merket med det jeg flyr med i hvert fall. Testet den aller første tutorialen bare for å se hvordan det funket, og der var det bugs. Den gikk ikke videre når den skulle. Hoppet over de (Lander og flyr greit uten, hehe. Flydd simulatorer siden 1982 ) Jeg prøvde med MSI Afterburner for å klokke opp grafikkortet mitt. Da kræsjer spillet. Så det funker ikke så bra. Funker bra i de aller fleste spill, ink DCS og X-Plane 11. Kan ha vært tilfeldig, men skal sjekke mer med afterburner senere.
  7. Synes det er helt fantastisk. Det er bugs ja. Gjør man endringer i grafikk settings mens man er ute og flyr så går ting i blant på tverke. Samme hvis man går ut i windows og tilbake i spillet. ATC virker ikke helt som den skal. Kontrollene er så logiske som de er på et fly. Så den forstår jeg ikke. Med mindre du flyr med mus og knapper o.l. Jeg flyr med en flight yoke, pedaler og gasshåndtak med kontrollere for throttle, propeller og mixture. Blir ikke mer logisk enn det... Og alt virket da det var plugget i. Trengte ikke gjøre noen ting faktisk. Honeycomb kontrolleren, saitek pedalene og saitek throttle controllene var automatisk satt opp riktig, både med axis og knappene. Jeg endret riktignok sensitivity på Honecomb Yoken min til minus fjorten og tok også bort deadzone, da fikk jeg bedre finjustering på de små utslagene. Det var det eneste. Men jeg kunne flydd med den slik den var. Uten å gjøre noen ting. Så alle kontrollene blir satt opp automatisk Men bugfixing må til. Men ingen kræsj for meg hvis jeg bare flyr vanlig og ikke går ut og inn av Windows mange ganger o.l. Og performance er overraskende god! :
  8. Ups, Bergen var røft... Så ikke bra ut med tanke på landmassene. At hus og bygninger ikke stemmer er helt forståelig. Men mye rare spisse topper o.l. i byen. Når det er sagt... Jeg har funnet gården jeg vokste opp på (Østlandet) , og det ser ut som det skal i området rundt der. Husene på gården selvsagt ikke riktig type, men plassert riktig, og gårdsveien går som den skal, med trær langs på begge sier osv, jordene rundt der osv... . Topografien virker også rett. Huset vi bor i nå og området rundt er også ok. Så det varierer veldig. Flydd mye i området Rygge, Ski, Torsnes (Fredrikstad), Onsøy/Huseby (liten gresstripe for mikrofly mest tror jeg). Veldig veldig vakkert. Artig å fly over gården der mormor bodde i området der, og alt ser pinadø veldig riktig ut. Antall bygninger, størrelse ca, plassering, trær og skog og jordene rundt, småveiene der...fantastisk! Så de satelittbildene de brukte der må ha vært tatt på en godværsdag Håper på solid VR støtte - snart!! Bruker Track IR så lenge, og det gjør flygingen bedre enn når man styrer views med knapper. Jeg har redusert sensitivity på Yoke'n min med ca 14%., altså fra 0 (default) til -14. Alle småfly jeg prøvde, 172n, 152, og div andre, hoppet rundt for mye selv ved minste input. Om det er realistisk med så store utslag for hver minste ting man gjør (slik det er ved default sensitvity altså) vet jeg ikke, har ikke pilotsertifikat, men virker for følsomt for meg i hvert fall. Med den reduseringen på sensitivity ble opplevelsen for meg mye bedre, jeg kan gjøre fine justeringer, samtidig få fult utslag når jeg trenger det. Å, jeg eduserte deadzone til 0 faktisk, det var også bra. Har Honeycomb Alpha Yoke.
  9. Nei, du skal kjøre det i 45fps. Det holder. Og så bruker du motion reprojection (eller hva det heter) i Steam VR som gir deg 90 FPS uten «ekstra kostnader». Har HP Reverb G1 som har samme oppløsning som kommende Reverb G2, og denne metoden fungerer gull i DCS (Digital Combat simulator) og X-Plane 11, og div bilspill.
  10. Bestilte min Reverb G2 for 10-12 dager siden. Så håper jeg får den i september. Har Reverb G1 fra før. Hvis HP holder det som forhåndsrapportene fra preproduksjons settene tyder på, så blir dette ingen Valve Index Light. Det blir mye bedre enn så. Trackingen på Index med basestasjoner er bedre, selvsagt. Men når det gjelder selve headsettene så blir det et valg hva man ønsker - størst mulig field of view (Valve Index) eller skarpest/best bilde (HP Reverb G2). Prøvde Vive Pro etter å ha hatt Reverb G1 en liten stund, og HTC Vive Pro var skikkelig stakkarslig, dårlig, og jeg kan aldri gå tilbake til så lav pikseltetthet som Vive Pro, Oculus settene o.l igjen.
  11. Steike meg! HP Reverb og Half Life Alyx VR! Har akkurat testet litt Half Life Alyx VR med mitt HP Reverb headsett. Gud bedre for en grafikk! Og gameplay også! Bruker de medfølgende Windows Mixed reality kontrollerne som fulgte med headsettet. Og de er ikke all verden kanskje. Men de funker faktisk godt i dette spillet. Overraskende bra. I løpet av høsten og vinteren har jeg brukt headsettet til VR flight simulator (X-Plane og DCS) og racing (project cars 2 bl.a.). Og da har jeg ikke trengt kontrollerne, men brukt Ratt/pedaler og Joystick/ Hotas setup. Da jeg kjøpte headsettet i fjor høst så slet jeg litt med de medfølgende kontrollerne og tracking på spill som krevde de. Så derfor ble det med simulatorer - noe som også var meningen egentlig med oppgraderingen - kom fra HTC Vive Pro. Men noe må ha skjedd, oppdateringer eller noe, for nå funker WMR kontrollerne helt greit i Half Life Alyx i hvert fall. Og - det er noe med å kjøre full pupp på grafikken og ha 4320x2160 oppløsning - (eller 2160x2160 på hvert øye da, for de som tenker å det). Det skarpt! Og ting virker så intuitivt. Valve kan detta med å mekke spill, og håper flere store utviklere hopper på og lager ordentlige VR spill. Mye er sagt om dette spillet, men jeg må bare hoje ut jeg også. Anbefales!
  12. Jeg er gammel hjemmekinonerd. Og SDE var et problem på projektorer lenge. Så jeg er nok vant til å nærmest se etter det. Åkke som, SDE er det minste problemet med Reverb! Og, de eneste gangene jeg ser SDE er når folk spør meg om det er SDE, og så tar jeg på meg head settet og leter etter det. Så, det er svært, svært lite. Mange vil nok si at det er ikke-eksisterende. Husker dag jeg fikk meg HTC Vive pro og hadde lest anmeldelser der det sto at SDE måtte man lete etter for å se. Jeg ble kjempeskuffa, det var veldig åpenbart å se. Bedre enn den første HTC Vive, men veldig lett å se. Mindre distraherende var nok sant, men det var der. Med HP Reverb.... der grenser vi til usynelig faktisk, selv for meg.
  13. Det stemmer nesten... Man kan se det når man leter etter det. Men det ser nesten ikke ut som screen door en gang. Er litt som lene seg litt fram mot monitoren sin, kan skimte noe, men er helt underordnet. HP Reverb anbefales sterkt for alle "sitt ned" spill, bilspill, flysimulatorer. Bruker mye tid i DCS World og A10C med HP Reverb.
  14. Jeg har hatt htc vive og htc vive pro tidligere. De ble brukt... svært lite egentlig.Samme med PSVR. Det var først da jeg fikk HP Reverb at jeg har begynt å bruke VR så og si daglig! Bruker den til flysimulatorer og bilspill. X-plane er greit nok, mest realistiske. Men krever vanvittig og vanskelig å få bra grafikk uten at det går utover framerate. Selv på topp maskin. Skal du få den mest intense flyfølelsen med super grafikk, om enn ikke like realistisk, prøv Aerofly FS2 i VR. DET er sinnsykt! Det er semirealistisk flymessig, men grafikken.... er som å være der! Og med HP Reverb er det helt villt.
×
×
  • Create New...