Jump to content

Dr.Peedee

Medlemmer
  • Content Count

    2944
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

234 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Jeg er gammel hjemmekinonerd. Og SDE var et problem på projektorer lenge. Så jeg er nok vant til å nærmest se etter det. Åkke som, SDE er det minste problemet med Reverb! Og, de eneste gangene jeg ser SDE er når folk spør meg om det er SDE, og så tar jeg på meg head settet og leter etter det. Så, det er svært, svært lite. Mange vil nok si at det er ikke-eksisterende. Husker dag jeg fikk meg HTC Vive pro og hadde lest anmeldelser der det sto at SDE måtte man lete etter for å se. Jeg ble kjempeskuffa, det var veldig åpenbart å se. Bedre enn den første HTC Vive, men veldig lett å se. Mindre distraherende var nok sant, men det var der. Med HP Reverb.... der grenser vi til usynelig faktisk, selv for meg.
  2. Det stemmer nesten... Man kan se det når man leter etter det. Men det ser nesten ikke ut som screen door en gang. Er litt som lene seg litt fram mot monitoren sin, kan skimte noe, men er helt underordnet. HP Reverb anbefales sterkt for alle "sitt ned" spill, bilspill, flysimulatorer. Bruker mye tid i DCS World og A10C med HP Reverb.
  3. Jeg har hatt htc vive og htc vive pro tidligere. De ble brukt... svært lite egentlig.Samme med PSVR. Det var først da jeg fikk HP Reverb at jeg har begynt å bruke VR så og si daglig! Bruker den til flysimulatorer og bilspill. X-plane er greit nok, mest realistiske. Men krever vanvittig og vanskelig å få bra grafikk uten at det går utover framerate. Selv på topp maskin. Skal du få den mest intense flyfølelsen med super grafikk, om enn ikke like realistisk, prøv Aerofly FS2 i VR. DET er sinnsykt! Det er semirealistisk flymessig, men grafikken.... er som å være der! Og med HP Reverb er det helt villt.
  4. Jeg har HP Reverb, og det er helt fantastisk med den oppløsningen! Hatt den noen måneder. Det er synd at den fikk dårlig rykte da den ble lansert før sommeren, med masse feil på hardware og derfor dårlige reviews. Men fra slutten av august av så er det nye batcher der problemene er løst. Men "skaden" med dårlige reviews ved launch er kanksje skjedd.. Det er fryktelig synd. Det er det beste headsettet jeg kan tenke meg for simulatorer i og med alt er er så sylskarpt, og screendoor er jo også borte. Jeg spiller DCS combat flysimulator bl.a. og innlevelsen er total! Før HP Reverb hadde jeg HTC Vive og deretter HTC Vive Pro. Selv ikke Vive Pro er i nærheten av det Reverb greier. I starten syntes jeg den var litt ubehagelig å ha på ansiktet. Men tror paddingen rundt kantene har myket opp litt for nå er den behagelig. I tillegg er den mye lettere enn andre headset. Hvis man ønsker å imponere noen med flysimulator i VR med Reverb så anbefaler jeg "Aerofly FS Flight Simualtor" i Steam. Kjøp grunnpakken og deretter Insbruck Airport pakken! Det er fantastisk grafikk, sylskarp, fjellene, dalene, elvene, husene, byen.. vanvittig! I tillegg er Aerofly FS2 veldig "lettkjørt" på hardware. Aerofly FS2 er ikke spesielt realistisk kanskje for oss som bryr seg om det, men veldig morsom å fly, lett å fly, og den har den beste grafikken. Det å dundre gjennom trange daler i alpene med en F15 f.eks... villt! Billig på Elkjøp i kveld, bare 4990!
  5. Men, må du spille Ground War da? Det er da andre moduser? Hvis du ikke liker en moduse, så kutter du de andre også av den grunn? Det kan være en tabbe i så fall. Jeg koser meg med de andre modusene. Helt knall. Ikke plaget av det du beskriver da.
  6. Jeg synes grafikken er fantastisk! Så.. merkelig... Spiller riktignok på PC, men det gjør sikkert du og
  7. Hmm, LarZen... vet ikke jeg... jeg suger i FPS stort sett,og særlig mye i relativt raske spill der "ungdommens" reflekser trumfer "mannen i 50-årene" sine...som Call of Duty serien har vært. Ser en del andre som løper rundt i full fart hele tiden, og derfor løper inn i andre folk head on stadig, og den som da er kjappest vil da få kill. Hvis du da ikke allerede er skutt i ryggen..Men, det har jeg slutta prøve på, for jeg går tapende ut av sånne dueller stort sett. Dette er det første Call of Duty der jeg ikke sliter så veldig. Faktisk har jeg toppet lista flere med flest poeng/kills noen ganger!! DET har aldri skjedd før! Det jeg gjør, og det som dette spillet tillater at jeg gjør annerledes, er at at jeg kan tenke litt mer på hvor og hvordan jeg beveger meg i terrenget. Jeg tror banenes utforming er det som tillater dette. Jeg hadde egentlig gitt opp Call of Duty serien for lenge siden. Men fristelsen til å kjøpe det ble for stor da jeg hørte at de gikk tilbake til realistisk setting (om ikke annet) med Modern Warfare, og ikke alt dette Black Ops running on the walls pling plong tempo greiene som har vært. (Og hadde det vært Battle Royale som hadde vært fokus i nok et spill hadde jeg spydd... ) Jeg kjøpt det mest for singel player egentlig, men du verden så positivt overrasket jeg ble over multiplayer. Det er det jeg spiller mest, har ikke gjort ferdig singel player campaign... Gi det litt tid, lær banene bedre, og det vil løsne. Og tilpasningene man kan gjøre på våpnene etterhvert som man levler opp er veldig bra. Hilsen Mann i 50-årene...
  8. Storkoser meg med CoD! Det har jeg ikke gjort siden Modern Warfare 2 faktisk Spiller mye i Realism mode (eller hva det heter), totalt uten HUD eller pop ups. Så man vet faktisk ikke om man har drept fienden med mindre man løper bort og ser eller stadig sjekker scorelisten da. Og man har kun siktet som er på våpenet. Ikke noe hvitt punkt eller kors oppe som viser hvor våpenet peker når man ikke sikter. Har det på Xbox One X og PC faktisk. Spilt det mest på PC, men da med Xbox One kontrolleren! Synes det er best, også online. Kommet et lite stykke inn i singel player delen også. Nakkehårene reiste seg på et tidspunkt. Dette er bra altså! Håper resten av campaign holder rimelig nivå.
  9. Takk for innspill Tror ikke jeg gidder legge inn Windows inn på nytt når jeg har gjort det bare for noen dager siden. Har en stabil og fin rigg ellers nå for VR og non Gamepass spill. Så da for Metro Exodus være med mindre jeg kommer over en annen løsning.
  10. Har nylig bygget meg ny gaming PC.: I9 9900K, RTX 2080 Super, 32 gig ram, SSD x flere. Egentlig mest med tanke på VR og flysimulatorer. Meeeen, med så mye penger på hardware tenkte jeg det var hyggelig å sjekke ut andre spill også. PCn har nyinstallert Windows, oppdatert. Oppdaterte drivere på alt. Føler jeg har rimelig peil på PC gaming og få ting til å funke, selv om det har blitt mest Xbox One X og PS4 gaming siste åra. DCS World 2.5, med og uten VR funker, IL-2 Sturmovik funker, andre flysimulatorer også, benchmark tester osv.. stabilt. Spill i VR funker. Vanlige spill på Steam. Spill fra Origin. Alt funker. Men, har Xbox Gamepass ultimate som gir meg tilgang til en haug med PC spill også. Flere av de jeg har prøvd funker ikke. De kræsjer ved oppstart. Noen ganger med feilmelding, andre ganger blinker vinduet kjapt og så tilbake til Windows uten feilmelding. Forza Horizon 4 funker. Dishonored 2 funker. Wolfenstein kræsjer med kryptisk feilmelding. Metro Exodus kræsjer uten egentlig å starte. Gears of War 5 funker, men HDR settingen virker ikke. HDR virker i Horizon 4. Hellblade, HDR virker ikke. Jeg mistenker Gamepass appen egentlig, andre som har samme erfaring? Er så gira på spille Metro Exodus at jeg kunne funnet på å kjøpe den et annet sted (er gratis på MS Gamepass faktisk).
  11. Ikke sikkert ytelsen blir så stort problem som man automatisk kan tro. Flere grunner til det. Det ene er at nåværende simulator ikke utnytter flere kjerner så godt. Og ytelsen i simulatorer også godt avhengig av CPU kraft, ikke bare GPU. DCS World 2.5, som jeg spiller en del, bruker faktisk bare en CPU kjerne! Litt usikker på X-Plane 11 som er nåværende hardcore simulator for sivil luftfart. Uansett så har jeg lest at nye MS flightsim 2020 skal utnytte flere kjerner. I tillegg er det slik at deler av arbeidet skal gjøres i Azure, Microsoft skyen, når man spiller på høy grafikkinnstilling. Ved offline spilling vil grafikken justeres ned. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det her skal fungere, men så video av forskjellene mellom god nettilgang, og uten nett, og det var gode forskjeller. Så kanskje VR ytelsen vil få hjelp ved at noe gjøres i skyen? Lov å håpe i hvert fall. Dette er en simulator som skal leve i mange år. Blir mer og mer imponert når jeg ser intervjuer med utviklerne, hvor dedikert de er til hard core publikumet. Og om dagens hardware ikke kan levere det vi har sett på video i VR, så vil vi i fremtiden oppleve at det skjer.. Og gud bedre... :D
  12. Det som overrasker meg i dag, når jeg har fått brukt det enda mer, er at det virker å være større forskjell mellom spillene, hvor bra et spill ser ut i forhold til et annet - mer enn slik jeg husker at forskjellene var på Vive Pro. Kanskje den større oppløsningen virker avslørende på grafikken. Testet litt flysimualtor i dag, Aerofly FS2 - det ser helt fantastisk ut på Reverb. Virker veldig klart og fint! Det så greit ut på Vive Pro også, men her synes jeg det er en fin oppgradering som gjør at det føles verdt det. I andre programmer, spill, så forbedringen fra Vive pro mindre.. Jeg hadde forventet at windows desktop skulle vært enda klarere, men... det skuffer meg litt. Kanskje det er der hvor jeg oppdager best dette med begrenset sweetspot. Ikke det at jeg synes sweet spot er mindre på Reverb, men.. tja. Vet ikke helt hva som gjør det. Skyrim VR... Ikke brukt så mye tid i det på Vive Pro i det siste.Så ikke lett å sammenligne direkte. Testet på Reverb i dag. Men her synes jeg oppgraderingen ble mindre slående. Man ser tydligere lengre ut, helt klart. Og det kan jo være viktig. Men det ble ikke sånn Wow! - følelse som jeg fikk på den flysimulatoren. Screendoor... stadig tema. De som sier at det ikke finnes på Reverb juger. De som sier at man kun ser det når man leter etter det...juger kanskje. Nå er jeg rimelig videofil, med avansert hjemmekino, og hatt det som hobby siden starten av 2000 tallet. Så mulig jeg er overkritisk. Screendoor var jo et stort problem tidligere på projektorer. Så jeg er jo dritalei det. Men altså... det ER screendoor effekt. Trenger ikke å se etter det. Det er der. MEN, fordi det er markant mindre av det, så glemmer man det raskere enn på headsett med lavere oppløsning og teknologi (oled). På første generasjon HTC Vive som ble sluppet for allmennheten, så var det så mye av det at jeg ikke orket bruke headsettet til noen ting. Det ble en gimmick som jeg dro fram for kompiser men aldri gadd bruke selv. På Vive Pro.. tja.. I bilspill og simulatorer så greide jeg glemme det fordi jeg ble engasjert. På Reverb er det enda lettere å gjøre det, altså glemme det. Og jeg synes ikke screen door er hindrende for gameplay og innlevelse i spillet på noe vis. Tracking: Er jo ingen kamera ala PS4 VR eller ekstern sensor type HTC. Har testet med Skyrim, og vært på hjortejakt i dag med pil og bue.. Æææææ... det funker., det funker. Men... det merkes at det ikke er eksterne sensorer. Fikk skutt noen hjort, men bommet også noen ganger fordi håndkontrollerne gjorde rare ting når jeg spant opp buen. Selve headsettet følger bra, godt, perfekt( til nå) i bilspill,simulatorer og Skryim- til nå. Disse through the lens videoene på youtube.. jeg så ørti av dem før jeg bestemte meg. Det viste seg at de sa nada når jeg endelig fikk spent på meg headsettet. Jeg anbefaler folk å prøve å teste selv. Men vanskelig når butikkene ikke har det i demo. Så.. spør en kompis som har det headsettet du er interessert i. Noen på youtube har agendaer, tror jeg. Sweviver postet en video med kommende Pimax 8KX (noe sånt) sammenlignet med HP Reverb.. Pimaxen så fantastisk ut. Reverb så ganske dårligere ut. MEN hadde min Reverb sett sånn ut som i hans videosammenligning hadde den vært på vei tilbake til Elkjøp i dag allerede. Den er bedre enn det der altså!! Han må ha en agenda. Ellers så er han talentløs. Men det tror jeg ikke han er.. Men uansett så viser det også at through the lens video ikke greier vise hvordan det er. Ingen ekspert, men Suspersampling kan vel "only take you this far"... det hjelper innen oppløsningen du har. Men altså reell oppløsning vil jo trumfe det? Hvis ikke kan jeg bare avbestille mitt 61megapiksel fullformat Sony kamera... Men høy reell oppløsning OG supersampling er vel det man drømmer om. Men vanskelig med riktig framerate. Men hjelper supersampling mot "shimmering" på en måte som reell oppløsning/native ikke greier alene? Min Reverb er ikke PRO versjonen!! Proversjonen har en annen, og ut fra hva jeg har lest, en bedre padding for hode/panne! Jeg har konsumerversjon, så langt jeg kan forstå. Ingen sakkosekk her heller, ennå, men bruker Racing Playseat for bilspill og flysimulatorer. Det har funket bra for Vive Pro før, så blir bra her også. Men til nå har jeg hatt den nye PCn og headsett nede i stua, og sitti på en kjøkkenstol for bilspil/sim og stått på gulvet for skyrim. Flytter opp på gutterommet med simulatoroppsettet over helgen... Godrays!! MYE mindre av det enn på Vive og Vive pro! Hurra. MEN... det som skjer at det lille som er oppleves som en artifact i bildet! hehe... Trodde det var noe galt, var littegranne greier der, vred hodet rundt, endret vinkel og skjønte at det var pittelitt godray som hadde dukket opp i den scenen/vinkelen jeg sto i. Farger - litt blassere, men det jeg bryr meg om minst. Er det blassere??? Det er bra nok. Mer enn bra nok. For flysimulator opplevedes som mer realistisk fargenivå. Sortnivå? Til nå oppleves det bedre enn jeg har lest på forum ellers. Nesten så jeg mistenker at folk som har semipeil kommenterer dårlig sortnivå automatisk fordi de veit det ikke er OLED. Men skal installere Elite Dangerous senere, space sim, og se hva jeg synes. Detta ble langt. De som har lest alt, kan gå i kjøleskapet og hente seg en øl. Hvis de er over 18. Jeg er over 50 og har henta meg to allerede
  13. Ja, ble tidlig jul. Veldig fornøyd med PCn. RTX 2080 kortet er sånn "super" versjon, med noen flere kjerner til ditt og datt og klokket litt raskere fra fabrikk. Så pittelitt raskere enn vanlig RTX 2080, men absolutt ikke på RTX 2080Ti nivå. Synes Ti kortet er for dyrt. Neste generasjon så, når de har fått mer dreis på dette med raytracing og bedre ytelse også for vanlige spill, så skal jeg oppgradere igjen. Og da kansje toppmodell--- Ikke fulgt med i timen siste årene da jeg har spilt konsoll for det meste. Men ble litt overrasket da jeg så at i vanlig rendering så holder 1080Ti godt følge med vanlilla RTX 2080. Så... HP Reverb: Det jeg ikke fatter er at du altså har putta inn et såpass skarpt panel, men så skorter det på det elementære, at man orker å bruke den over tid. Jeg har i ettermiddag løsnet litt på reimene og kjører den ikke så tett mot øyenene. Litt mindre vondt i panna, men får i sted litt følelse at den glir nedover. Skal prøve og tilpasse videre.
  14. Finner ikke noe sted å kjøpe spillet. Er det ikke på Steam?
  15. Førsteinntrykk etter ca drøy time med fikling med oppsett av programmer +++ Eneste spill som jeg har testet så langt er Project cars 2. Tidligere har jeg hatt HTC Vive, og HTC Vive Pro (som jeg fortsatt har). Har også Playstation VR. Må si inntrykket er litt blandet. Bildekvaliteten er mye, mye bedre enn HTC Vive. Lenge siden jeg har brukt det da riktignok, men slik jeg husker det. Mem jeg kjørte noen runder i Project Cars 2 med HTC Vive Pro ca en par timer før jeg prøvde på HP Reverb, så det er litt lettere å sammenligne der. Og det er skarpere bilde på HP Reverb, skulle bare mangle. Men jeg syntes det var mindre komfortabelt å ha på enn Vive Pro. Må prøve å justere reimer og sånn senere når jeg har bedre tid. Men Vive Pro sitter godt på mitt hode. HP Reverb i går kveld, ikke så godt... Det er screendoor å se fortsatt. Litt som å sitt litt for nærme enn 1080p skjerm. Ikke så mye, men ikke vanskelig å se. Mindre plagsomt enn på vive pro. Det er merkbart lettere å ha på hodet enn Vive Pro, det var veldig positivt. Så jeg håper jeg får tilpasset det etterhvert. Det er litt forvirrende at jeg må ha i gang tre ulike programmer for å få spilt spillene jeg har via Steam VR. Det er nytt for meg, og skjønte egentlig ikke helt rekkefølgen på det. Men fikk igang Project Cars 2 tilslutt. Måtte ha i gang Windows mixed reality programmet, Steam (selvsagt) med SteamVR, og i der programmet Windows Mixed reality for SteamVR. OG - anbefalingen på div forum var at jeg skulle bruke sistnevnte i betaversjon. Rakk ikke lese helt hvorfor.. Åkke som, da kunne jeg starte spillet. I Windows Mixed Reality programmet (som er innebygget i Windows 10 nå), så er det en settings meny der jeg kan stille bildekvalitet, oppløsning og referesh rate. Oppløsning og refreshrate gir seg selv, men hva som endres ved å sette bildekvalitet til Automatisk, Lav, Middels, Høy eller Svært høy (som står som beta versjon av alle ting) vet jeg ikke. Refresh rate er gjemt bort i en undermeny som heter "Alternativer for opplevelse", ikke akkurat selvforklarende at det finnes der. Den kan stå som automtisk, 60 eller 90h. Jeg endret fra automatisk til 90hz tvunget fordi jeg har lest at en mulig forklaring på at folk opplever flimring er at den svitsjer mellom 90 og 60 av en eller annen grunn iblant hvis den står på automatisk. Bildekvalitet satte jeg til Veldig høy, og oppløsning til 4320x2160 som er native. Alternativet er Automatisk oppskalering (best ytelse). Deretter inne i en sånn Windows Mixed reality portal med headsettet på hodet stilte jeg avstand til gulvet. I steam VR er det jo også settings som jeg kjenner litt fra min HTC Vive Pro. Men hva som lønner seg å sette der på mitt HP Reverb nå er jeg ikke sikker på ennå. Reprojection står som "on" uten at jeg ser noen måte å endre det på i menyene. Men leser at enkelte endrer en .ini fil for å gjøre den "bedre" for HP Reverb DCS (en flight combat flysimulator), uten at jeg har orket lese alt det. For HTC Vive Pro var det vel noe som het Motion smooting som jeg brukte med hell på bilspill/simulatorer når jeg slet med nok fps. Den ser ut til å være borte med HP Reverb. Jeg er på ingen måte ekspert i dette. Har spilt en del på min Vive Pro, men bare plottet inn noen settings en gang for alle da i starten og lot de stå der. Nå må jeg sjekke ting på nytt. Og i tillegg så er innstillinger inne i hvert spill også... så puh... Skal poste mer om bilde og lydkvalitet når jeg får testet mer. Til nå, blandet inntrykk. Skal jeg sitte i lengre sim sessions og i bilspill, så må det ha en viss komfort. Hjelper ikke å ha det skarpt bilde hvis det er så vondt at det virker forstyrrende. Digga Vive Pro løsningen og komforten der.
×
×
  • Create New...