Gå til innhold

Sony avduket PlayStation Pro – en kraftigere PlayStation 4-konsoll


Anbefalte innlegg

 

 

Har vært villig til å betale opp til 10k for en super ps4 med Uhd Bluray og riktig 4k på spill. Fake 4k med 1080p teksturer... Nei takk.

Virkelig en tapt mulighet helt utrolig at Sony ikke klarer å se hva folk ønsker av en konsoll i 2016.

Multimedia ikke kun spill.

Det var vel Microsoft sitt fokus på multimedia under avsløringen til Xbox One som gjorde til at Playstation 4 med sitt fokus på spill og spillere nå ligger et godt stykke foran salgsmessig?

Kanne en yngre bruker gruppe Sony apelerer til?

 

 

Tipper det er heller en gruppe som fokuserer på spill? Uavhengig av alder..

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har bedre grafikk og ytelse blitt nevnt for 1080p TV? Kanskje mer stabil framerate, men supersampling tyder på at det bare vil bli brukt samme rendering oppløsning som på en 4K TV.

 

Ja det ble nevnt flere ganger.
Jeg var nok for kjapp her og leste innlegget ditt som at 1080P TV vil ha bedre ytelse og grafikk enn på 4K TV med PS4 Pro. Rendering oppløsningen vil nok være den samme uansett hvilken TV man har, men 1080p kan ha en liten fordel av mindre pixel støy pga supersampling, avhengig av TV størrelsen og sitteavstand. Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

For min del så mener jeg at psvr burde fått mer fokus i denne konsollen. Det er foreløpig ingen hdr eller 4k psvr, mangler uhd blu ray, mao dette er ingen månelanding, kun en liten oppgradering som storskjerm folket vil ha stort utbytte av.

Pfff. Gleder meg uansett til internettet har gitt meg en ps4 Vs ps4pro psvr comparison.

Lenke til kommentar

Hvordan Rise of the Tomb Raider vil kjøre:
 
- 4K mode, the big resolution and developers made the optimal choices

- 1080p high framerate, the game running at >45 FPS targeting 60 (60fps med dips)

- 1080p bells and whistles, 30 FPS locked with every processing technique pushed to the max

 

Som kan gi noen en ide om hvordan spill vil bli på 1080p TVer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så mener jeg at psvr burde fått mer fokus i denne konsollen. Det er foreløpig ingen hdr eller 4k psvr, mangler uhd blu ray, mao dette er ingen månelanding, kun en liten oppgradering som storskjerm folket vil ha stort utbytte av.

Pfff. Gleder meg uansett til internettet har gitt meg en ps4 Vs ps4pro psvr comparison.

 

Det har vel aldri vært ment som noen månelanding, hvis du har fått inntrykk av det så har media hypet dette for mye. Det ble vel mer rolig annonsert som en "low key" presentasjon, noe det også var, og ganske så kjedelig for oss som ikke er veldig ivrig innen audiovisuelle greier.

 

Deler din glede for å se sammenligning mellom PS4 og PS4 Pro, innen VR, men også for vanlige spill. Frykter dog at jeg må ha 4k HDR skjerm for å se forskjellen. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan Rise of the Tomb Raider vil kjøre:

 

- 4K mode, the big resolution and developers made the optimal choices

 

- 1080p high framerate, the game running at >45 FPS targeting 60 (60fps med dips)

 

- 1080p bells and whistles, 30 FPS locked with every processing technique pushed to the max

 

Som kan gi noen en ide om hvordan spill vil bli på 1080p TVer.

Ikke bare på 1080p TV'er. 1080p@60FPS blir da også et valg om man har 4k TV.

Da tok jeg heldigvis feil om statisk rendering oppløsning. Det er jo veldig bra at spillutviklerne gir slike valg, da er det bare å håpe at mange følger på.

Lenke til kommentar

Ut ifra maskinvaren og prislappen så har jeg vanskelig å se for meg at denne vil klare å kjøre/rendere spill i 4K oppløsning. Da må det enten være snakk om helt horribel framerate, eller at utvikler gjør en haug av snarveier hva gjelder grafikkvaliteten i spillet.

 

Dette se jo egentlig ut til å bli akkurat det samme som Microsoft leverte med Xbox One S. Den er hakket kraftigere (riktignok et bedre hopp i ytelse her med PlayStation 4 Pro enn det var med One S), "støtter 4K" og HDR.

 

 

Det at Sony av alle selskaper unnlater UHD Blu-Ray understreker jo egentlig alt om hvor lite 4K filmer er per dags dato..

Lenke til kommentar

Ut ifra maskinvaren og prislappen så har jeg vanskelig å se for meg at denne vil klare å kjøre/rendere spill i 4K oppløsning. Da må det enten være snakk om helt horribel framerate, eller at utvikler gjør en haug av snarveier hva gjelder grafikkvaliteten i spillet.

 

Det vil nok ofte bli brukt løsninger som checkerboard rendering, temporal recontruction og dynamic resolution. Samt også sub-4k oppløsninger som f.eks 3200x1800, oppskalert til 4k. Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Meget fornøgd med retningen Sony tek. Ok pris samt supersampling og økt bildeoppdatering for 1080p. :)

HDR på PS4 og PS4s vil og utnytte PSVR sin HDR-skjerm og såleis burde spillopplevelsen med PSVR bli enda eit hakk betre enn man hittil har fått testa.

Tipper PS4p vil gi ein mykje betre spillopplevelse i 1080p med enda fleire spill som leverer 60fps.

PS4p vil og heve spillopplevelsen med PSVR. Sjansen for at man får ekte 120fps er stor samtidig som HDR er viktig for å utnytte PSVR sin HDR-skjerm.

Endelig ein konsoll som mest av alt er laga for spillerene. :)

 

 

Edit

PSVR har True RGB Oled skjerm og ikkje HDR-skjerm.

Endret av Maabren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...