Gå til innhold

Sony avduket PlayStation Pro – en kraftigere PlayStation 4-konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

PS4 Pro blir jo bere verre og verre, no sies det at den ikke vil ha bedre framerate på multiplayer spill og vil uansett kjøre samme framerate som standard utgaven ! http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/09/07/multiplayer-games-won-39-t-have-higher-frame-rates-on-ps4-pro.aspx

Er hovedsaklig pga multiplayer spill, at man ikke skal få en fordel vs folk på Ps4. Feks Destiny kjører 30fps på PS4, hadde blitt feil å ha 60fps på PS4 pro da!

På PlayStation.com skriver Sony at det er opptil hver enkelt utvikler.

 

De skriver det, men sannheten er jo at CPU-en er en framerate-flaskehals i alle dagens konsoller, inkludert PS4 Pro. Så vi kan nok ikke forvente oss noen skikkelig 60 fps oppgradering på PS4 Pro heller.

Lenke til kommentar

Tror de ønsker å holde funksjonen tilbake frem til de lanserer PS 5. Slik at de selger langt flere enn de ellers ville gjort enn om det var blu ray drev i PS 4.5. En risiko de tar er at mange kan ende opp med å skifte beite, og gå over til Xboxen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Tror de ønsker å holde funksjonen tilbake frem til de lanserer PS 5. Slik at de selger langt flere enn de ellers ville gjort om det var blu ray drev i PS 4.5. En risiko de tar er at mange kan ende opp med å skifte beite, og gå over til Xboxen.

Nå har dette sikkert blitt grundig gjennomgått i tråden til nå, men jeg tviler ærlig talt på at de holder tilbake 4k blu-ray drev i PS4 Pro for å kunne selge PS5. Jeg blir ærlig talt overrasket hvis PS5 har noe optisk drev i det hele tatt.

 

Ifølge diverse kilder på nettet ville det kostet Sony ca $15 ekstra med 4k BRD is PS4 Pro. Så hvorfor inkluderte de ikke det? Sannsynligvis fordi salget av Blu-ray er forsvinnende lite.

Lenke til kommentar

 

Tror de ønsker å holde funksjonen tilbake frem til de lanserer PS 5. Slik at de selger langt flere enn de ellers ville gjort om det var blu ray drev i PS 4.5. En risiko de tar er at mange kan ende opp med å skifte beite, og gå over til Xboxen.

Nå har dette sikkert blitt grundig gjennomgått i tråden til nå, men jeg tviler ærlig talt på at de holder tilbake 4k blu-ray drev i PS4 Pro for å kunne selge PS5. Jeg blir ærlig talt overrasket hvis PS5 har noe optisk drev i det hele tatt.

 

Ifølge diverse kilder på nettet ville det kostet Sony ca $15 ekstra med 4k BRD is PS4 Pro. Så hvorfor inkluderte de ikke det? Sannsynligvis fordi salget av Blu-ray er forsvinnende lite.

 

 

Vel, jeg oppga nettopp grunnen til hvorfor jeg tror det. Om det er sant at det bare hadde kostet Sony 15$ å sette inn drevet i konsollen, styrker det bare argumentet mitt. For den andre grunnen Sony kan ha hatt er at det ville blitt for dyrt. 4k blu-ray kommer til å bli mer og mer utbredt, og om Playstation ikke leverer PS5 med et drev, vil de tape kunder til de som gjør det. Det er ingen streamingtjeneste som kan komme nær kvaliteten man kan få i 4k bluray, og det er fortsatt mange entusiaster i verden. Ofte de som er interessert i en spillkonsoll i utgangspunktet. Så jeg har liten tro på at det kommer til å skje. Så min teori er derfor fortsatt at dette er noe Sony gjør for å selge flere PS5 konsoller.

 

Når Sony ser at de blør kunder til Xbox pga 4k drev, og en kommende Xbox Scorpio som også leveres med 4k drev, og som får PS4 Pro til å blekne i forhold, vil de måtte svare på en eller annen måte. Jeg tror derfor vi kan vente oss en PS5 med 4k drev i slutten av 2017 eller Q1 2018. Det kan godt være de kaller boksen noe annet enn PS5. Dette er noe Sony selvfølgelig allerede jobber med, og er klar over. Og det er dette jeg tror er grunnen til at de dropper 4k drev i PS4 Pro. De vil selge konsoller med denne gulroten i 2017/2018.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Herlig at de fokuserer på høyere oppløsning istedet for høyere og mer stabil framerate.

 

Slipper å bruker penger på denne da, og venter heller på PS5.

 

Du kan nok glemme 60 fps i 4K på både PS5 og Scorpio. Vi kommer garantert til å gå over til 4K dem følgende årene. Men like garantert er at det vil bli fokus på grafikk over fps akkurat som det har vært hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

Hmmm... er 47 og ser forskjell.Lettest med 4K Blu-ray med HDR. Er vel bare en serie med HDR på Netflix til nå? Og på den ser jeg ikke all verdens forskjell men litt. Uansett for lite materiale på Netflix til å bedømme HDR.

 

Ellers er dessverre mye av 4K vi ser filmet og mastered i lavere oppløsning og deretter skalert opp.«Ekte» 4K blu ray (filmet i høy nok oppløsning og mastered i 4K) og vanlig 1080p blu ray ser man grei forskjell på.

 

 

Ikke et tema for meg å starte med fysiske medier igjen, det ga jeg bort for 8år siden. 

 

Jeg ser god forskjell på 50 mbit 4K stream som jeg, ahem, har lastet ned og Netflix ja.

 

Problemet mitt der er at TV ikke klarer det over wi-fi skikkelig fra Plex serveren min, så må få lagt litt kabler.

 

 

Unnskyld meg, kan du være så snill og si meg hvor en lovlydig borger skal logge seg inn og se på 50mbit 4 stream? Jeg har googlet faen så mye og ikke funnet noe. Kun funnet lenker for tyver som laster ned ulovlig. Og det er faen ikke aktuellt. Og uansett, UHD blu-ray kan ha langt høyere bit rate enn det.

Lenke til kommentar

 

Tror de ønsker å holde funksjonen tilbake frem til de lanserer PS 5. Slik at de selger langt flere enn de ellers ville gjort om det var blu ray drev i PS 4.5. En risiko de tar er at mange kan ende opp med å skifte beite, og gå over til Xboxen.

Nå har dette sikkert blitt grundig gjennomgått i tråden til nå, men jeg tviler ærlig talt på at de holder tilbake 4k blu-ray drev i PS4 Pro for å kunne selge PS5. Jeg blir ærlig talt overrasket hvis PS5 har noe optisk drev i det hele tatt.

 

Ifølge diverse kilder på nettet ville det kostet Sony ca $15 ekstra med 4k BRD is PS4 Pro. Så hvorfor inkluderte de ikke det? Sannsynligvis fordi salget av Blu-ray er forsvinnende lite.

 

 

Har mine tvil om at 4k BR drive ville kosta bare $15 ekstra. Ser ut som prisen er nærmere $100 ekstra. Største problemet med 4k BR drive er at det forsatt er nytt og dyrt. Da blir det ein avveining mellom billig konsoll for spillere og dyrare konsoll for media-brukere. Prisnivået var forventa rundt $499 for PS4p og kan nå med $399 bli aktuell for svært mange fleire brukere. Fordelen med 4k BR er for liten i forhold til å tilby ein oppgradert konsoll $100 billigare. Såleis er eg ikkje i tvil om kva som er riktig av Sony denne runda. For føste gang på lenge har spillere fått ein heftig konsoll som ikkje skal promotere noko som er fordyrande og i det minste ganske unødvendig enn så lenge.

Lenke til kommentar

.....

 

Unnskyld meg, kan du være så snill og si meg hvor en lovlydig borger skal logge seg inn og se på 50mbit 4 stream? Jeg har googlet faen så mye og ikke funnet noe. Kun funnet lenker for tyver som laster ned ulovlig. Og det er faen ikke aktuellt. Og uansett, UHD blu-ray kan ha langt høyere bit rate enn det.

 

 

Hva fikk deg til å tro at det var lovlig? Derav "ahem" :)

 

Nærmeste blir vel noe sånt som dette:

http://www.primacinema.com

 

Men ser ikke ut til at de har begynt med 4K enda....

EDIT

4K er på vei.

Koster 275000,- NOK for streamingboksen og rundt 4100,- pr. film.

http://www.ibtimes.co.uk/netfilx-millionaires-25000-prima-cinema-tv-box-lets-you-watch-movies-their-day-release-1546234

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

 

.....

 

Unnskyld meg, kan du være så snill og si meg hvor en lovlydig borger skal logge seg inn og se på 50mbit 4 stream? Jeg har googlet faen så mye og ikke funnet noe. Kun funnet lenker for tyver som laster ned ulovlig. Og det er faen ikke aktuellt. Og uansett, UHD blu-ray kan ha langt høyere bit rate enn det.

 

 

Hva fikk deg til å tro at det var lovlig? Derav "ahem" :)

 

Nærmeste blir vel noe sånt som dette:

http://www.primacinema.com

 

Men ser ikke ut til at de har begynt med 4K enda....

EDIT

4K er på vei.

Koster 275000,- NOK for streamingboksen og rundt 4100,- pr. film.

http://www.ibtimes.co.uk/netfilx-millionaires-25000-prima-cinema-tv-box-lets-you-watch-movies-their-day-release-1546234

 

Med andre ord, hva man skal se god kvalitet 4K så er de fysisk media som teller, altså UHD Blu-ray. Som Sony kuttet på sin nye Playstation. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...