Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det også... gjere den lite. Elbiler trenge den da vel ikkje for noko?

Eine tingen eg likte enormt med BMW i3 var at dei hoppet over å ha midtkonsoll tvers over hele stedet. Det ga meg mykje beinrom i ein elles tilsynelatende liten bil.

Nja, er veldig praktisk å ha oppbevaring der. I min midtkonsoll har jeg harddisker, spillkontrollere, alle slags usb ledninger og ellers en del rot. Men kan lukke alt igjen så er ikke synlig. Men i den skodan vil jo alt ligge åpent.

Model S hadde heller ikke senterkonsoll orginalt, men det var meget populært å kjøpe en 3eparts konsoll å montere i tomrommet så virker å være noe folk vil ha. Etterhvert kom vel Model S med senterkonsoll fra fabrikk.

Men skulle nok valgt ingenting kontra den fjøla Skoda har valgt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når me snakke om ting eg ikkje begripe at er utilgjengelig... keyless entry i biler. i3 kunne ha det om eg ynskja lange ut 25 høvdinger til. For i3 er det einaste formen av keyless dei hadde utover knapp på nøkkel... Eg syntes det var mykje penger for lite praksis.

Men eg kjem ikkje på andre EV biler som har skikkelig keyless i det prisområdet heller. Dvs at du kjem opp til døra, legg hånda på håndtak og... opplåst. Ingen knapp for å låse opp. Berre ein knapp for å låse på vegen ut. Det er noko eg savne frå 2007 RAV4'en eg hadde. ?

Lenke til kommentar

E-Soulen har og en knapp på håndtake for å åpne bilen med nøkkelen i lomma, men den folder ut speilene når jeg nærmer meg bilen uten at jeg trenger å trykke på noe, så syns egentlig at de og kunne låst opp dørene i samme prosess,  siden bilen faktisk da har teknologien innebygd til å føle når jeg nærmer meg, men for nok bare finne meg i å trykke på knappen på håndtaket "Oh, the Humanity!"  .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
8 hours ago, Drunkenvalley said:

Heilt ærleg skulle eg gjerne sjå at bilen ikkje folda ut speilene før eg låste opp bilen. Merke eg er meir forvirrende enn praktisk.

Det med å folde speil må jeg slå av på min bil. Så snart det er litt frost og is så hører man hvorfor speilene må få stå i ro ?

Ellers har jeg keyless på en firmabil, og der er noe skikkelig dritt! Det funker jo som det skal, men nøkkelen må byttes batteri på 2 gang i året siden den hele tiden prøver å kommunisere med bilen. Samme gjelder jo reservenøkkelen.. 

Bruker jo selvfølgelig ukurante batteri og som er litt pjesk å få tak i og det er alltid noen som stikker av med nøkkelen i lomma.. (bilen kan heldigvis fortsatt kjøres med da, men skal man stoppe den og kjøre videre må den kveles og ikke stoppes på knappen)

Men funker greit på Teslan da siden mobilen er nøkkel og som oftest alltid oppladet. Funker sikkert bedre på moderne biler med keyless og. Kjekke med Teslan er at jeg kan gi remote accsess også. Om noen trenger å flytte bilen min kan jeg låse den opp og starte den selv om jeg er på andre siden av kloden.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Håndtakene på model S er min visuelle påminnelse om at dørene er skikkelig lukket og bilen låst når jeg fjerner meg fra den.

Brette inn speilene gjør jeg bare om sommeren av samme grunn som Complexity.

Den trådløse nøkklen og reservenøkkelen fungerer bra men den trenger jo batteri den også. Tror jeg skifter CR2025-batteri en gang i året eller noe sånt. Har alltids en 10-pakk med sånne liggende i batterihylla mi. Men jeg irriterer meg litt over er at hvis jeg skal oppholde meg nært bilen så må jeg enten godta at håndtakene går inn og ut stadig vekk eller legge fra meg nøkkelen som har fast plass i lomma (og ingen andre faste plasser, derfor kommer en fobi for å rote den bort når jeg gjør det). Det skjer f.eks hvis jeg klipper gress, mekker tråskykkel eller gjør andre ting i oppkjørselen. Bilen burde utvidet eller krympet nær-sonen når den oppdager at jeg gjentagende ganger beveger meg rett utenfor og rett innenfor nærsonen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...