Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (2 minutter siden):

Han vant VM i klassen på den banen der for noen uker siden så er nok filmet rundt da.

Var bare 3 som stilte i el finalen, litt på grunn av Korona og litt fordi teamene allerede har supercars med bensinmotorer. 

Men veldig morro ja.

Jøss! Kanskje elbilene er det han trengte for å fikse sin kjørestil. Har alltids syntes han har vært dårlig på å forsvare posisjonen sin, samt så kjører han ikke like effektivt som noen av de andre gutta. Det er litt mer "så som så" med lite kontinuitet og stabilitet på banene. 

Må finne YT video av runden og kikke litt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Evil-Duck skrev (5 minutter siden):

En kjenning av meg var å skulle ta ut sin flunkendes nye Polestar 2 denne uka etter å ventet fryktelig lenge, når han kom spent til forhandler og fått utlevert nøkler og papirer var bilen dau når han kom ut, intet liv å spore overhode. Dårlig start på eierskapet ?

Trist, men det er vel det berømte 12v batteriet som er flatt igjen da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er jo litt merkelig da jeg ville tro at ansatte har kjørt bilen samme dag som den hentes av kunde. Den har neppe stått i flere dager på samme sted. Mulig jeg tar feil, men...

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Nidar2 said:

Dette er jo litt merkelig da jeg ville tro at ansatte har kjørt bilen samme dag som den hentes av kunde. Den har neppe stått i flere dager på samme sted. Mulig jeg tar feil, men...

Trenger ikke stå lange tiden "påslått" før batteriet er tomt. Varmeapparatet suger tomt det lille 12V batteriet på ett jafs. Håper polestar fikser dette snart.

Siden bilen ikke har startknapp så er det vel nok at en dør står åpen eller noe for at bilen skal være påslått.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Drunkenvalley said:

Trodde det var basert på gir at bilen "skrudde seg på." Men forsåvidt skrur vel mykje anna seg på med mindre provokasjon.

Antar de har tatt en "Tesla" med måten det er utført på. Åpner man en dør så aktiveres bilen og varmeapprat og musikk starter.
Antar Polestar 2 ikke aktiverer hovedbatteriet før bilen settes i gir og er jo her feilen sikkert befinner seg. Åpner man en dør og lar den stå åpen i en time så er nok 12V batteriet dødt, siden det (antagelig vis) ikke blir ladet av hovedbatteriet før bilen settes i gir.

Sikkert bare en bug i software.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Mor mi driv og kikke på elbil. Ho testa MG ZS bilen, og Hyundai kona. Ho likte størrelsen på MG, men kjøreopplevelsen var betre i konaen meinte ho. Er det nokre andre biler ein plass i det segmentet dykk ville anbefalt å prøve? e-Niro var ikkje tilgjengelig for prøvekjøring.

Ho like ikkje "snodige" biler da. Så BMW i3, Soul og Zoe var ut vinduet. ioniq like ho, berre at den blei fælt lav for komforten meinte ho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...