Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

MrMarbles skrev (14 minutter siden):

I beg to differ :) Det har sikkert null å si for boomerne her inne, men for de som setter pris på å ha en sprek bil (noe som muliggjør mye tryggere forbikjøringer) så vil de bare styre unna. 

Morsomt at jeg får bare hat ved å sette spørsmålstegn til denne strategien fra Toyota, når KIA og Hyundai klarer det mye bedre på sine tilsvarende biler. Har ennå ikke fått et godt argument for hvorfor bZ4X har tregere akselerasjon enn nettopp RAV4 plug-in, annet enn at "ingen behøver mer enn det" eller i 19-pil-og-bue så var 8,4 alfamordi noe av det raskeste som var å oppdrive. 

Om marginen din for trygge forbikjøringer ligger imellom 5 og 8.4 sekunder er du en dårlig sjåfør. Det er helt riktig at en rask bil er viktig i forbikjøringer, men da er 70-110 tall viktigere enn 0-100. Med 204HK og 265nm tilgjengelig med en gang er det ikke et problem for folk som kan kjøre bil.

Det at folk reagerer når du sier teite ting er vel kanskje ikke så rart. Toyotas strategi er nok ikke å utfordre på 0-100, og det gjør de nok lurt i. 

Det er litt merkelig at vi vurderer bil på en HELT annen måte nå. Når jeg skulle velge bil var det side opp og side ned om ladehastighet, forbruk i duskregn, hva slags dekk man bør velge for rekkevidden, hvor ladeporten er og hvor lett det er å hurtiglade. Før var forbruk en del av regningen, men vi la mer i andre ting ved bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, MrMarbles said:

Tar heller Ariya. Den kommer jo faktisk ned på 5,1 sek med 87kWt batteripakken. I tillegg har jeg mye mer tiltro til Nissan, iom at de har solgt elbiler i 10 år allerede. 

Godt poeng. Ville nok valgt Ayira jeg og om jeg måtte velge mellom disse to. 

Men er heldigvis flere biler å velge mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Om marginen din for trygge forbikjøringer ligger imellom 5 og 8.4 sekunder er du en dårlig sjåfør. Det er helt riktig at en rask bil er viktig i forbikjøringer, men da er 70-110 tall viktigere enn 0-100. Med 204HK og 265nm tilgjengelig med en gang er det ikke et problem for folk som kan kjøre bil.

Jeg trodde jeg hadde havna på kill-filteret ditt? 

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (18 minutter siden):

Jeg trodde jeg hadde havna på kill-filteret ditt? 

Man kan begrense innholdet slik man selv ønsker, jeg har valgt å kun se innlegg jeg selv åpner. Det blir mye støy fra diverse folk i elbil-trådene så da er det digg å begrense, for det er mange gode innlegg og kunnskapsrike folk her inne også. 

Men, jeg ser du har blitt adressert av flere andre her inne så det var vel viktigere å kommentere at jeg begrenset deler av dine innlegg enn å fortsette i den litt kjipe situasjonen du havnet i før her.

 

Hilsen boomern!

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Man kan begrense innholdet slik man selv ønsker, jeg har valgt å kun se innlegg jeg selv åpner. Det blir mye støy fra diverse folk i elbil-trådene så da er det digg å begrense, for det er mange gode innlegg og kunnskapsrike folk her inne også. 

Men, jeg ser du har blitt adressert av flere andre her inne så det var vel viktigere å kommentere at jeg begrenset deler av dine innlegg enn å fortsette i den litt kjipe situasjonen du havnet i før her.

 

Hilsen boomern!

Jeg har vel svart omtrent samtlige? Jeg elsker hvordan boomerne forsøker å rettferdiggjøre at Toyota lager en dødstrist elbil som er avleggs før den er kommet på markedet.

Jeg elsker også at folk skal omtrent bestemme hva man har behov og ikke behov for. Når det gjelder forbikjøringer, så tar jeg det så raskt som jeg kan få det. Og jeg tror ikke jeg er alene. Ser du på spesifikasjoner (som veldig veldig mange gjør), så tror jeg få ville velge Toyota her. Jeg tror bZ4X kommer til å selge greit i Norge til konservative Toyota-fans som har vært de største elbilmotstanderne fram til nå. Men til resten av verden tror jeg den vil selge særs dårlig. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (15 minutter siden):

 

Jeg elsker også at folk skal omtrent bestemme hva man har behov og ikke behov for. Når det gjelder forbikjøringer, så tar jeg det så raskt som jeg kan få det. Og jeg tror ikke jeg er alene. Ser du på spesifikasjoner (som veldig veldig mange gjør), så tror jeg få ville velge Toyota her. Jeg tror bZ4X kommer til å selge greit i Norge til konservative Toyota-fans som har vært de største elbilmotstanderne fram til nå. Men til resten av verden tror jeg den vil selge særs dårlig. 

 

Ja du beskriver jo nesten deg selv. Eneste du har kommentert er jo batterikapasitet og 0-100 og hvor viktig det er for "trygge" forbikjøringer. 😂

Komfort, driftsikkerhet og alt annet betyr mest for de aller fleste! Akselerasjon og hvor mange HK bilen har er det fåtallet som bryr seg om. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (7 minutter siden):

Ja du beskriver jo nesten deg selv. Eneste du har kommentert er jo batterikapasitet og 0-100 og hvor viktig det er for "trygge" forbikjøringer. 😂

Komfort, driftsikkerhet og alt annet betyr mest for de aller fleste! Akselerasjon og hvor mange HK bilen har er det fåtallet som bryr seg om. 

 

Og for meg så er det hysterisk hvordan boomerne forsvarer Toyotas trauste elbilsatsning 😂 La oss se på salgstallene om noen år. 

Komfort ja. Aldri opplevd komfort i en Toyota. Men nå begynner det å bli noen år siden sist jeg kjørte en, så kan jo ha bedret seg?

Hva med plass? Hva med software og infotainment?

Det som de norske sidene ikke nevner, er at den kan gi strøm til huset. Altså støtter den toveis lading. Det er jo kult. Men kanskje det ikke kommer til Norge?

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (41 minutter siden):

Og for meg så er det hysterisk hvordan boomerne forsvarer Toyotas trauste elbilsatsning 😂 La oss se på salgstallene om noen år. 

Komfort ja. Aldri opplevd komfort i en Toyota. Men nå begynner det å bli noen år siden sist jeg kjørte en, så kan jo ha bedret seg?

Hva med plass? Hva med software og infotainment?

Det som de norske sidene ikke nevner, er at den kan gi strøm til huset. Altså støtter den toveis lading. Det er jo kult. Men kanskje det ikke kommer til Norge?

 

Komfort har Toyota mildt sagt vært helt rævva, ja. Og kun billig plastikk innvendig.. Men nyeste RAV overrasket meg. Den er helt på høyde med lignende biler. Nye Yaris er også en grei bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Toyota RAV4 i over 20 år. En solid og pålitelig bil.
Synd Toyota er så treg med å komme med BEV.  De satset tung på Hydrogen FCEV, men de klarte ikke å få flere med på det.

Den Toyota bZ4K ser stilig ut, men litt for "liten" for meg.
Jeg er enig at den er teknologisk kjedelig.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (3 timer siden):

Jeg elsker hvordan boomerne forsøker å rettferdiggjøre at Toyota lager en dødstrist elbil som er avleggs før den er kommet på markedet.

Det går ikke opp et lys her altså? Kanskje Toyota's markedsandel i stor grad fylles av nettopp disse "boomerne" som du kaller dem? 

Samt ISIS da, som jo elsker påliteligheten til disse Toyotaene. 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 timer siden):

Toyota går samme vei som Kodak og Nokia. De går sin egen vei og greier ikke se hvor fremtiden ligger. Spørs om det ikke er for sent nå.  

Både Kodak og Nokia klarte å komme seg over kneiken, og lever i dag om ikke i beste velgående, så i hvert fall velgående. Toyota er en sterk merkevare, tror mange ønsker en elektrisk Toyota selv om den kanskje ikke er den aller råeste bilen på papiret. Jeg mener, Toyota'er i dag er jo allerede ganske gjennomsnittlige. Og de selger i hopetall. 

I tillegg så tror jeg ikke det er superkrise for Toyota selv å miste markedsandeler i EU og Norge. Om jeg ikke husker feil så er hjemmemarkedet det største til Toyota. 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Både Kodak og Nokia klarte å komme seg over kneiken, og lever i dag om ikke i beste velgående, så i hvert fall velgående. Toyota er en sterk merkevare, tror mange ønsker en elektrisk Toyota selv om den kanskje ikke er den aller råeste bilen på papiret. Jeg mener, Toyota'er i dag er jo allerede ganske gjennomsnittlige. Og de selger i hopetall. 

I tillegg så tror jeg ikke det er superkrise for Toyota selv å miste markedsandeler i EU og Norge. Om jeg ikke husker feil så er hjemmemarkedet det største til Toyota. 

Nja. Nokia er vel kjøpt av et kinesisk selskap som lager mobiler med deres navn på. Og kodak lager vel bare en liten brøkdel av det de gjorde. Tesla med sitt ladenettverk har holdt på i mange år nå, og mange sliter jo veldig med å ta de igjen, selv nissan som var tidlig ute. Toyota dør ut om de ikke skjerper seg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...