Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

MrMarbles skrev (11 minutter siden):

What? Logikken din gir ikke mening for meg altså. Designer man en bil fra bunnen av til å være pur elektrisk, så ender man opp med en lettere bil enn om man lager en som skal fungere for alle. iX3 er jo en ettertanke. Samme som EQC og fat e-tron.

Det er ikke jeg som har sagt at det ikke er tilfelle kamerat. I disse horrible tilfellene som jeg nevner er det ikke store forskjellen der heller, det var det jeg ville ha frem. Om vi er nede på å regne noen få hundre kilo liksom.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (På 13.10.2021 den 15.04):

Helt eksakt hvor mye ekstra slitasje de 500+ kg ekstra resulterer i orker jeg ikke å regne på, men alle burde kunne forstå at resultatet kun kan gå én vei. 

Hvis dette hadde vært et "faktum", så hadde vel noen giddet å regne på det. Men du har kun din egen synsing å legge fram som "dokumentasjon". Sorry, men det holder ikke. Du forfekter fortsatt kun en myte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bjarlam skrev (6 minutter siden):

vurderer å kjøpe IONIQ 5. Noen som har hatt den en stund og som kan dele sine erfaringer?

MANGE brukererfaringer på FB-gruppen til Ioniq 5. Sjekk der. For det meste svært positive. Ser mange monterer LED-bar, pga at de ikke er fornøyd med lyset. Men se der sjøl. 🙂

Lenke til kommentar
1 hour ago, bjarlam said:

vurderer å kjøpe IONIQ 5. Noen som har hatt den en stund og som kan dele sine erfaringer?

Sjekk ut elbilforum.no og. Stort sett veldig skrå bakluke og lys det blir klaget på. Men ikke mer klaging enn at det er å leve med. Jevnt over en sabla god bil.

Jeg tror noen utgaver ikke kan ha takstativ.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (På 13.10.2021 den 15.04):

Et eksempel er Volvo XC40 som fås både som bensin-bil og el-bil.  El-bilen er 500-600 kg tungere enn bensinbilen.  Ref: https://www.tv2.no/a/11799595/

Helt eksakt hvor mye ekstra slitasje de 500+ kg ekstra resulterer i orker jeg ikke å regne på, men alle burde kunne forstå at resultatet kun kan gå én vei.

Transportøkonomisk Institutt har analysert dette og kommet fram til at disse 500 kiloene ikke spiller noen rolle for slitasjen på veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ford Mustang GT kan bare gi max power i 5 sekunder..

https://insideevs.com/news/540948/mache-gt-performance-acceleration-limited/

The way Ford explained it, it gives full power for about 5 seconds then it ramps back the battery power to limit heating. It's done for long-term battery life in order for Ford to guarantee 70-plus percent battery life for 8 years. 

Greit at noen elbiler sliter rundt nurnburg, men å gi seg etter 5 sekunder er vel litt slapt?

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 16.10.2021 den 8.44):

Ford Mustang GT kan bare gi max power i 5 sekunder..

https://insideevs.com/news/540948/mache-gt-performance-acceleration-limited/

The way Ford explained it, it gives full power for about 5 seconds then it ramps back the battery power to limit heating. It's done for long-term battery life in order for Ford to guarantee 70-plus percent battery life for 8 years. 

Greit at noen elbiler sliter rundt nurnburg, men å gi seg etter 5 sekunder er vel litt slapt?

Det er snakk om at bilen ikke lenger yter max ved kick down i mer enn fem sekunder. Den slutter ikke å akselerere, men begrenser effekten (simulerer at du blir noe lettere på gasspedalen).

Bilen gjør 0-100 på 3,5 sekunder, så dette er en begrensning som trolig ikke vil plage deg nevneverdig i hverdagen på offentlig vei i Norge.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Trotters said:

Det er snakk om at bilen ikke lenger yter max ved kick down i mer enn fem sekunder. Den slutter ikke å akselerere, men begrenser effekten (simulerer at du blir noe lettere på gasspedalen).

Bilen gjør 0-100 på 3,5 sekunder, så dette er en begrensning som trolig ikke vil plage deg nevneverdig i hverdagen på offentlig vei i Norge.

Men kan man ta flere lauch på 3.5 sekunder eller må man vente på at bilen skal avkjøles imellom? Virker jo litt som at Ford har dratt strikken litt for langt når de begynner med slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...