Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Evil-Duck said:

Easy Entry hjelper vel til en viss grad med å komme seg inn i bilen ja, men er stort sett like håpløst å komme seg opp og ut. Om en har bevegelseshemninger er det nok best å vente på Model Y om en skal ha Tesla tenker jeg :) 

Model Y eller X er nok mere egnet om man har funksjonshemming ja. Eller biler fra andre merker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
magb skrev (7 minutter siden):

Vi får spørre hvordan de får så lite snø om vinteren, og hvordan de lagde byene så flate da. 😉

Vi klarer å få E6 is- og snøfri, så det burde være lett å få sykkelveier snøfri.
Hadde de brøyet sykkelveier før bilveier, så hadde det vært flere syklister.

Vi har bra utvalg av elsykler, så bakker er ikke en unskyldning lengre. 

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (9 timer siden):

Skal man ha mest bil for penga kjøper man bil uten disse pakkene. Fra august så har jeg hørt nye Leaf 40 skal selges fra kr. 200.000,-. Dette blir riktig nok en ribbet versjon men det er nesten halv pris.

Hvor har du dette fra? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
onkel_jon skrev (7 timer siden):

Har jo alt senka prisen, er en ribbet versjon ute for 210 000 med litt pruting så kan man sikkert få den for 200k og hvis de har på lager.

https://motor.no/elbil/ny-nissan-leaf-nesten-70000-kr-rimeligere/200735

Det er trolig disse prisene jeg leste, og jeg visste ikke de allerede var senket. Synes man får mye bil for pengene her.
Nissan er vel den eneste bilen som faktisk viser batteriprosent, ladehastighet og batteritemperatur i sitt originale display uten obd-dongle. I tillegg har den app-styring om man sammenligner med enkelte andre lavpris-modeller.

Etter å ha hatt nybil en stund blir man mindre opptatt av alt mikkmakket, og svært mye av systemene man har betalt gullpris for blir slått av. Eneste jeg setter pris på er ACC på motorvei og i kø-kjøring.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (6 timer siden):

Denne kampen har de forberedt lenge. I byen skal det visst bare være sykler og sparkesykler.

Ikke sparkesykler. I Bergen er det MDG som har vist størst motstand mot sparkesyklene. Om det er opp til MDG så skal alle gå. Kommer du ikke dit du skal til fots så har du ingenting der å gjøre. Ikke rart stadig flere flytter ut til nabokommunene. 🤣

Når det er sagt tror jeg dette utspillet kommer til å slå dårlig an, også blant miljøengasjerte personer. Mange har allerede byttet til elbil for å imøtekomme miljøbevegelsen, så det tar seg dårlig ut at de nå skal straffes likevel. Men positivt å se at MDG ligger under sperregrensen på meningsmålingene for tiden. Tror oppførselen og utspillene de kommer med bidrar til å ødelegge for miljøbevegelsen snarere enn å hjelpe den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot bilfrie sentrumskjerner. Gitt tilstrekkelig innfartsparkering så skulle jeg gjerne sett flere veier konvertert til gågater. Men det er ikke på langt like radikalt som å få bilen ut av hele byen.

Det er bare snakk om tid før statskassa blir for lett etter tapte CO2-avgifter at jeg er sikker på at de klarer å dikte på en årsak til å melke elbiler også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Gavekort said:

Jeg har ingenting i mot bilfrie sentrumskjerner. Gitt tilstrekkelig innfartsparkering så skulle jeg gjerne sett flere veier konvertert til gågater. Men det er ikke på langt like radikalt som å få bilen ut av hele byen.

Hadde også stemt for dette men såpass fornuftig tviler jeg på at MDG noen gang blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (22 timer siden):

Hadde også stemt for dette men såpass fornuftig tviler jeg på at MDG noen gang blir.

MDG har tre politiske saker: Få bilen vekk, få oljenæringen vekk, og få alle til å bli veganere. Jada, selvsagt satt litt på spissen, men det er overraskende hvor lite gjennomtenkt politikken deres faktisk er.

På en annen side, nå har MER satt opp prisen for andre gang siste året :(

image.png.dd1dd3daf8322ff5b82ac84dc4ad1ffb.png

Og vips var MER blant de dyreste.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (6 timer siden):

MDG har tre politiske saker: Få bilen vekk, få oljenæringen vekk, og få alle til å bli veganere. Jada, selvsagt satt litt på spissen, men det er overraskende hvor lite gjennomtenkt politikken deres faktisk er.

På en annen side, nå har MER satt opp prisen for andre gang siste året :(

image.png.dd1dd3daf8322ff5b82ac84dc4ad1ffb.png

Og vips var MER blant de dyreste.

Satt litt på spissen? Minner veldig om Facebook kommentarfeltet av en fra livets harde skole.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (39 minutter siden):

Da var bensinen bikket 19kr her i Tromsø, og ikke rent billig for Diesel heller.

Blir jo bare bedre og bedre å kjøre elbil.

imgpsh_mobile_save.jpg

Damn son! Ser ut til at Rasmus Hanssons ønske om en bensinpris på 25 kr kommer helt uten politisk innvending. Litt billigere i Bergen heldigvis, men fremdeles sjelden man ser bensin under 16 kr her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kajac skrev (20 timer siden):

MDG har tre politiske saker: Få bilen vekk, få oljenæringen vekk, og få alle til å bli veganere. Jada, selvsagt satt litt på spissen, men det er overraskende hvor lite gjennomtenkt politikken deres faktisk er.

På en annen side, nå har MER satt opp prisen for andre gang siste året :(

image.png.dd1dd3daf8322ff5b82ac84dc4ad1ffb.png

Og vips var MER blant de dyreste.

Skikkelig trist at MER øker prisene igjen. Man må få til en nasjonal boikott av MER.
 

Lenke til kommentar
13 hours ago, PgUp said:

Satt litt på spissen? Minner veldig om Facebook kommentarfeltet av en fra livets harde skole.

Minner meg litt om ytre venstre fra facebook som alltid tyr til personangrep.

Jeg liker MDG på ett punkt og det er sykkelsatsing men jeg er ikke tilhenger av at man kaste ut bilen og male seg til målet der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
14 hours ago, PgUp said:

Satt litt på spissen? Minner veldig om Facebook kommentarfeltet av en fra livets harde skole.

Det er litt på spissen. https://www.mdg.no/partiprogram_og_dybdeinformasjon

"Norsk samferdselspolitikk har vært planlagt på bilens premisser. Dette har hatt store negative konsekvenser for klima, luftforurensing, arealbruk, folkehelse, bomiljøer – ja, kort sagt, for mennesker og miljø over hele landet. Samtidig har bilen gitt økt mobilitet, noe som er avgjørende for frihet, næringsutvikling og beredskap. Utfordringen nå er å legge om transportsektoren for framtida. Tiltak som reduserer behovet for transport, og dermed reduserer behovet for investeringer i ressurskrevende infrastruktur, skal alltid vurderes og prioriteres. Jernbane må prioriteres foran nye veier og rullebaner for fly. All transport til havs og på land må foregå uten utslipp."

 

"Ut av oljealderen. I tråd med vårt klimaansvar vil vi gjennomføre en planmessig, kontrollert omstilling vekk fra petroleumsvirksomhet innen 2035, samtidig som vi ivaretar sysselsetting, bidrar til omskolering av oljearbeidere og skaper nye arbeidsplasser, i samråd med myndigheter, organisasjoner, arbeidstakere og industri. (Les mer i kap. 7 - Fra olje til grønne jobber og kap. 22 - En framtidsretta og modig næringspolitikk.)"

"At offentlige kantiner minst én dag i uka skal servere kun plantebasert mat, og alltid skal ha et fristende vegetar- og vegansk tilbud."

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...