Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
agvg skrev (1 time siden):

Vet ikke jeg heller, motorsykkelbransjen sliter jo med at yngre kjøpergrupper har snudd de ryggen, Harley Davidson sliter jo tungt med snittalderen på kundegruppen.

Det er ganske logisk at HD sliter med å fange den yngre gruppen blant motorsyklister den tid disse har i flere år tviholdt på det gamle for de (nå) gamle.

Skrevet
Salvesen. skrev (4 timer siden):

Angrer på at jeg ikke tok den og heller valgte det svimlende verditapet når jeg solgte min 😛 Neida, godt de settes på plass av og til.  Det fortjener de :)

Det hadde nok lønt seg økonomisk å tatt det valget der, også brukt denne dommen for å reklamere/returnere bilen ja. Men dette kunne man strengt tatt ikke vite før saken var igjennom dommen. Men ja, satser på at det skaper presedens for bedre markedsføring fra Tesla, og ikke minst andre bilmerker.

Skrevet (endret)
Sjørøver skrev (4 timer siden):

https://www.motor.no/aktuelt/range-rover-utsetter-elbildebuten/322997

Hvorfor er det så få som vil ha elektriske luksus og hyperbiler? Porsche har kansellert sin elektriske hyperbil og sliter med salget på elbil generelt. Rimac sliter med salget. Range rover utsatt. Elektrisk camaro ble også kansellert nylig. Hvorfor? 

Kan jo hende at målgruppen foretrekker møkkete energi, for det er politisk ukorrekt, og de har anledning til å peke nese og legge resten bak seg i en eksossky.

Forøvrig, disse veldig billige bilbatteriene har blitt skyvet lenger og lenger fram i tid, og utgjør fortsatt en altfor stor del av produksjonskostnaden på en EV i dag. Hadde det ikke vært for at staten taper store summer på å subsidiere de som har best råd med mva fritak, hadde nybilsalgslistene sett veldig annerledes ut i dag tror jeg.

Endret av mandela
  • Liker 1
Skrevet
mandela skrev (2 minutter siden):

Forøvrig, disse veldig billige bilbatteriene har blitt skyvet lenger og lenger fram i tid, og utgjør fortsatt en altfor stor del av produksjonskostnaden på en EV i dag. Hadde det ikke vært for at staten taper store summer på å subsidiere de som har best råd med mva fritak, hadde nybilsalgslistene sett veldig annerledes ut i dag tror jeg.

Nja,det er snakk om 25% av salgsprisen. Tror ikke det ville gjort så store utslag.

Skrevet
mandela skrev (1 time siden):

Hadde det ikke vært for at staten taper store summer på å subsidiere de som har best råd med mva fritak, hadde nybilsalgslistene sett veldig annerledes ut i dag tror jeg.

Staten taper ingenting, fravær av avgifter er normalen, alt annet ett avvik.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
mandela skrev (1 time siden):

Kan jo hende at målgruppen foretrekker møkkete energi, for det er politisk ukorrekt, og de har anledning til å peke nese og legge resten bak seg i en eksossky.

Forstår ikke hvordan det er mulig å lire av seg noe slikt. 

Skrevet
Sjørøver skrev (43 minutter siden):

Forstår ikke hvordan det er mulig å lire av seg noe slikt. 

Møkkete energi hva er det? Kullkraft, atomkraft eller hva?

Skrevet
1 hour ago, Syar-2003 said:

Er ikke sikker på om eieren sikter til strømmen eller bilen (skiltet). Antagelig det siste 😅

IMG_2373.jpeg

Får ingen treff på det skiltet så lukter litt Photoshop/AI her.

Leaf er jo langt ifra noe skitbil. Mange andre biler som kler det bedre :p

• Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (11 minutter siden):

Var det jeg mistenkte, men gadd ikke sjekke ut! Så takk for at du tok deg jobben!

Skrevet (endret)
Complexity skrev (1 time siden):

Tror ikke det er fake. Da akkurat dette personlige skiltet/kombinasjon er opptatt 😉

Om Leaf er skitbil eller ei har jeg ingen formeninger om.
IMG_2377.thumb.jpeg.775d9d2c3473b84448fd5200670776f6.jpeg

Endret av Syar-2003
Skrevet
19 minutes ago, Syar-2003 said:

Tror ikke det er fake. Da akkurat dette personlige skiltet/kombinasjon er opptatt 😉

Om Leaf er skitbil eller ei har jeg ingen formeninger om.
IMG_2377.thumb.jpeg.775d9d2c3473b84448fd5200670776f6.jpeg

Men om man søker det opp på Vegvesenet får man ingen treff. Andre personlige skilt får man treff på..

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 hours ago, Jotun said:

Leaf med sine begrensnigner og snodigheter veier de opp og vel så det med nada feil.

Kjørte rød Nissan Leaf av samme generasjon på bildet i et par år og var strålende fornøyd. Klart - en elbil av den årgangen har minus for kort rekkevidde og ikke særlig mye guffe, men det var nok guffe til meg, og jeg var jo klar over rekkevidden, den var tilstrekkelig for den livssituasjonen jeg var i på den tiden. Pendling. Handling.... Sparte nok en god del på drivstoff! Lading hjemme er jo bortimot gratis. Og som med "alle" elbiler - null vedlikehold, ingen ekstrakostnader.

Skrevet
16 minutes ago, DrOnline said:

Kjørte rød Nissan Leaf av samme generasjon på bildet i et par år og var strålende fornøyd. Klart - en elbil av den årgangen har minus for kort rekkevidde og ikke særlig mye guffe, men det var nok guffe til meg, og jeg var jo klar over rekkevidden, den var tilstrekkelig for den livssituasjonen jeg var i på den tiden. Pendling. Handling.... Sparte nok en god del på drivstoff! Lading hjemme er jo bortimot gratis. Og som med "alle" elbiler - null vedlikehold, ingen ekstrakostnader.

Leaf er en veldig enkelt bygd bil som gjør at den har veldig lite feil.

Min 2014 model har ikke byttet en eneste del siden den var ny. Selv 12V batteriet er orginalt og fungerer fortsatt fint.

Så sånsett langt ifra noe skitbil. Men på visse andre områder er den ikke noe å juble for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...