Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

og de tror at jorda er flat.

Mange muslimer tror også at jorda er flat, i tillegg til en voksende skare på youtube. Og det er faktisk fordi jorda er flat.

Nå er ikke jeg den skarpeste kniven i skuffen akademisk, så jeg velger å sette min lit til de som er det - blant dem er det konsensus om en globe.

 

Kan vi anta at du, som anser deg skikket til å vurdere det annerledes, har minst én master i fysikk/naturvitenskap? Eller er det andre grunner til at du bør tillegges noen som helst troverdighet på emnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at maxRPM trakk den konklusjonen fra ræven, og har ingen anelse om hvordan dette "hologrammet" isåfall "projiseres", og hvordan vi dermed fysisk kan motbevise den latterlige påstanden.

Hvordan i helsike kan jeg vite hva som er der oppe. De som sier de har vært der oppe skal jeg liksom tro blindt på? Det er som jeg leste:

How in the hell did I believe in this NASA nonsense for so many years?"

Og så sa en annen. "I think we all did. We are not brought up to believe people in high places are lying to us. It's how the Jews deceive us. Make no mistake. This is fundamentally a Jewish conspiracy."

Så kan du se eksperimentene til "Dr Zack".

https://www.youtube.com/shared?ci=kBFROtViqgg

 

Dette er del 3 av 3 om refraksjon og hvordan det kan lure oss til å tro solen er høyere eller lavere. Han prøver på globemodellen. Men den samsvarer ikke med virkeligheten. Se 1 og 2. Del 3 handler om hvordan skyggen kan forlenges ved at vann er i mellome lyskasteren og den som avgir en skygge.

Lenke til kommentar

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

 

Dette spørgsmaalet er betimelig (for å uttrykke seg som på 20-tallet).

Og det er noe jeg vurderer alvorlig, om en hemmelig organisasjon kan ha skrevet alle de religiøse bøkene.

Men tenker at verden inneholder ikke bare ondskap heller.

Tross alt er det grunn til å tro på tro, håp og kjærlighet... og det er noe jeg forbinder sterkt med Gud.

Lenke til kommentar

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Dette spørgsmaalet er betimelig (for å uttrykke seg som på 20-tallet).

Og det er noe jeg vurderer alvorlig, om en hemmelig organisasjon kan ha skrevet alle de religiøse bøkene.

Men tenker at verden inneholder ikke bare ondskap heller.

Tross alt er det grunn til å tro på tro, håp og kjærlighet... og det er noe jeg forbinder sterkt med Gud.

Tja. Hørt om Nietzsche og slavemoral? Hvis kristendommens slavemoral ikke er betjenelig for eliten, så vet ikke jeg. Endret av afterall
Lenke til kommentar

Men det som ofte er provoserende er kristendommens syn på samliv, også i nytestamentlig tid. Jesus sa til en kvinne ved en brønn at den hun levde sammen med ikke var hennes mann, og at hun hadde hatt mange menn før. Denne dama likte å høre på budskapet, men Johannes Døperen gikk til herskeren Herodes og sa at han ikke kunne leve sammen med brorens kone. "Du kan ikke ha henne". Og det endte med at Johannes ble halshugget, og hodet ble båret inn på et fat. Også i dag har prestene nærmest gitt opp å følge Bibelen, fordi det er for vanskelig i forhold til det som står om samliv. For at Kirka skal fungere føler de at de må la homofile gifte seg. Hvorfor skulle en elite ha skrevet disse reglene om samliv, som ofte fører til konfrontasjoner og kvaler?

 

Her er vel et bilde av Baumgartner, der sirkelen på jordkloden er fullført. Og det viser at han neppe kan ha vært så langt ute i verdensrommet ift størrelsen.

 

15319294_1757079741211747_40756214317638

Lenke til kommentar

Hinsides uansett å bruke så mye tid og krefter bare for trolling. Tror dessverre dette er en mindre flatterende utgave av fritt sinn...

 

Nei, sorry. Ikke meningen å bli personlig Festus. Men meningen din er å blir noe av det mest usannsynlige jeg har hørt. At noen tror på en gud greit, det har jeg forsonet meg med. Men dette?? Det blir så hinsides alt. Jeg klarer simpelthen ikke å fatte at du/dere tar dette som fakta.

Kan du forklare meg hva du mener er grunnen til hvorfor denne eliten har ført oss bak lyset? Hvorfor denne løgnen?

Til og med 9/11-konspirasjons folkene kan jeg tildels forstå utfra motivet. Men dette??

Lenke til kommentar

 

Jeg mistenker at maxRPM trakk den konklusjonen fra ræven, og har ingen anelse om hvordan dette "hologrammet" isåfall "projiseres", og hvordan vi dermed fysisk kan motbevise den latterlige påstanden.

Hvordan i helsike kan jeg vite hva som er der oppe. De som sier de har vært der oppe skal jeg liksom tro blindt på? 

 

 

Følge med i naturfagstimene på ungdomsskolen, og ta FY1 og FY2 på videregående om du er interessert i det som er virkelig. Du får faktisk nok kunnskap der til å være helt sikker og forstå denne veldig enkle tingen.

 

Er du virkelig interessert, så studerer du fysikk videre på universitetet.

Lenke til kommentar

 

Da denne tråden startet tenkte jeg det var trolling på gang, men nå er jeg jaggu ikke like sikker. Tog toget skikkelig langt en gang og merket hverken oppover eller nedoverbakker.

Men til tross for det, så er det 1043 meter høydeforskjell mellom Finse og Lillehammer!

 

 

Det er ned fra fjedde... Husk at det også er områder med såkalt negativ kurve, nemlig dype daler. Så dype at det er godt lys bare noen timer om dagen. Hvordan er dette mulig på en ball jord?

 

Om motiv for bedraget: Den katolske kirke forbød folk å oversette Bibelen til sine morsmål, og brente eventuelle kopier som dukket opp. Da boktrykkerkunsten bredte om seg klarte de ikke lengre å brenne alle disse oversatte biblene. Så de måtte finne på noe nytt. I stedet konsentrerte de seg om måter å vri på Bibelens budskap. Her kom Copernicus og globusene inn. Og litt senere funnene av apemennesker, hvorav noen allerede er blitt avslørt som forfalskninger..

Bibelkritikken diskrediterer fortellingene i Bibelen.

Lenke til kommentar

 

Jeg mistenker at maxRPM trakk den konklusjonen fra ræven, og har ingen anelse om hvordan dette "hologrammet" isåfall "projiseres", og hvordan vi dermed fysisk kan motbevise den latterlige påstanden.

Hvordan i helsike kan jeg vite hva som er der oppe. De som sier de har vært der oppe skal jeg liksom tro blindt på? Det er som jeg leste:

 

 

Men å tro blindt på en "bok" sammensatt av tekster for omkring 2000 år siden er det helt greit å tro på..?

 

La meg også stille deg et spørsmål. Du som betviler all... ALL! viten/kunnskap om verden/verdensrommet/fysikk/osv..

Har du noengang tatt medisiner? Tatt vaksiner? Tatt noe som helst som vitenskapen har produsert ??

(Sier du nei vet vi at du lyver, så dette var et retorisk spørsmål.. bare så det er sagt..)

Hvis du har det, så tror du tydeligvis på at de kan forske seg frem til å lage ting (medisiner/vaksiner/etc) på molekylært nivå som er med å fikse opp i kroppen..

 

Blir det ikke da TIDENES dobbelmoral å ikke tro på at de samme folka, bare i et annet "felt" er like smarte?

 

Gått... Av... Banen

Nevøen min er ikke 2 år enda, han er mer oppegående enn deg/dere tror jeg.

 

 

 

 

 

 

 

Og han har ikke helt lært seg å snakke enda.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...