Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Har sett denne tråden dukke opp ofte, noe som ikke er rart med tanke på hvor mange innlegg det er her. Hvorfor er den så aktiv? Trådstarter må jo være psykisk syk eller et nettroll. Det er umulig noen friske personer som tror på det han legger fram her.

 

Klart det er folk som tror på det. Det begynner nesten å bli en trend i dag på youtube å tro at alt mulig rart er en konspirasjon, utført av eliten. Mange billioner kroner og tusenvis av timer av arbeid er lagt med i å framstille CG som dette må du skjønne:

 

post-310182-0-00432700-1481248898_thumb.png

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette kan være fake også. Nesten samme personer som deltar år etter år. Av og til noen nye. Slik som med folkene på romstasjonen. De kunne hatt to stoppunkter ved Antarktis. Det ville overbevist meg. Der jeg kunne sett de hadde Antarktislandet på sin styrbord side hele veien rundt. De ville seilt i 24 timer dagslys hele veien rundt på denne tiden.

 

Ville det faktisk overbevist deg, eller er det bare noe du sier? For å si det slik, om en båttur hadde svippet innom Sydpolen hadde vært nok til å overbevise deg om at Jorda er kuleformet, så tviler jeg på at tråden hadde blitt så lang. Man hadde nok kommet opp med et svar om perspektiver og konspirasjoner og lysbøyning for å kunne opprettholde sitt fastlåste standpunkt.

 

Hva ville egentlig vært nok til å overbevise deg om at Jorda er kuleformet?

Hadde jeg vært seiler. Da hadde det vært min store drøm å få reise rundt Antarktis landet hvor jeg hele tiden hadde for mitt åsyn i det jeg seilte rundt i 24 timer sol. Men de drømmene er knust for enhver seiler fordi det er så strengt. Med Antarktis traktaten som så å si har gjort det umulig å muliggjør dette. De som kanskje jobber med konspirasjonen ALA astronautene på ISS får sikkert vite at det er umulig reise over så mange tusen meter over jorden. Enten ved at det er en dome som er ugjennomtrengelig. Eller at luften er så tynn at ingenting som kommer seg så høyt opp har noe å presse mot som man har her nede, luften. Å reise i vakuum og oppholde seg i vakum ser jeg som usannsynlig. Da ville vi sett flere videoer av astronauter trene i vakum kammer her på jorden. Så må der vær en hel haug av CGI folk som må roe ned populasjonen ved å opprettholde troen om at jorden er kuleformet selv om de aldri kommer så høyt opp. De bare bøyer formen på den flate horisonten vi ser i alle desse ballongvideoene. Der ser vi bygninger som absolutt ikke er tiltet over slik de som tror at derfor man ser halve bygninger i horisonten må være. Kommer man høyere opp ser man lenger, bare spør en maur på en ishockeybane. Horisonten går opp til ditt øyenivå. Men spør du en maur som står på toppen av vikingskipet på Hamar. Og han klatrer litt høyere opp på noen klosser eller noe så vil han se horisonten av vikingskipet gå mer og mer ned og må tilte hodet ned for å se vikingskipet hele veien rundt. Og det bare ved å klatre på noen klosser. Vi kan stige 10000 meter opp i luften og horisonten er fortsatt synlig flyvinduene ved begge sider av flyet.

Lenke til kommentar

De har visst en motsats til nordlys (Aurora borealis) nede i Sydhavet, som heter Aurora Australis.

Men så fort man blir klar over problemstillingen, er det enkelt å komme fram til at det er en relativt liten sol som beveger seg over jorda.

Og at månen har transparente områder som skifter farge etter bakgrunnen.

 

Det er ikke jorda som beveger seg rundt eller over sola.

Tycho Brahe skal ha kommet fram til at sola beveget seg over jorda, akkurat som Bibelen sier.

En flat jord-video påstår endog at Tycho Brahe skal ha gått bort noe tidlig, og at Johannes Kepler etter det forfalsket Brahes arbeider så de støttet globusen. Dette fordi Johannes Kepler vokste opp med en onkel som var jesuitt.

 

http://thriceholy.net/JPGs/tycho.jpg

 

 

I den har Han reist et telt for solen, den er lik en brudgom som kommer ut av sitt kammer, den gleder seg som en helt til å løpe sin bane (Salmene)

I Josvas Bok (10:7-14)

 

i Det gamle Testamente fortelles følgende historie:

” Så drog Josva opp fra Gilgal med alt sitt krigsfolk og alle sine tapre stridsmenn. Og Herren sa til Josva: Vær ikke redd dem! Jeg har gitt dem i dine hender, og ikke én av dem skal kunne stå seg mot deg. Josva kom brått over dem. Han brøt opp fra Gilgal og marsjerte hele natten.

Herren slo dem med redsel for Israel, og Josva påførte dem et stort mannefall ved Gibeon. Siden forfulgte han dem på veien opp til Bet-Horon og hogg dem ned, helt til Aseka og Makkeda.

Mens de nå flyktet for Israel og var på veien ned fra Bet-Horon, kastet Herren store steiner ned over dem fra himmelen, hele veien fram til Aseka, så de døde. De som ble drept ved haglsteinene, var flere enn dem Israels barn slo i hjel med sverdet.

På denne dagen da Herren gav amorittene i Israels barns hånd, talte Josva til Herren, han sa så hele Israel hørte det: Stå stille, sol, i Gibeon, og du måne, i Ajalons dal!

Og solen stod stille, og månen ble stående inntil folket hadde fått hevn over sine fiender. Står det ikke skrevet så i "Den rettskafnes bok": – Solen ble stående midt på himmelen og drygde nesten en hel dag, før den gikk ned.

Aldri har det vært noen dag som denne, verken før eller siden, da Herren hørte på en manns røst. For Herren stred for Israel.” (Josvas Bok 10:7-14)

Lenke til kommentar

Trenger man å reise helt dit? Alle som beveger seg i retning nord eller sør i Norge vil se at jo lenger nord du kommer på vinterhalvåret, jo mindre dagslys får du og vice versa. Kompisen min som bor i Tromsø er helt sikkert kjøpt og betalt i og med han melder om både midnattssol og mørketid i løpet av året ? Skulle tro det var langt "dypere" konspirasjoner å fortape seg i...

Lenke til kommentar

 

 

Dette kan være fake også. Nesten samme personer som deltar år etter år. Av og til noen nye. Slik som med folkene på romstasjonen. De kunne hatt to stoppunkter ved Antarktis. Det ville overbevist meg. Der jeg kunne sett de hadde Antarktislandet på sin styrbord side hele veien rundt. De ville seilt i 24 timer dagslys hele veien rundt på denne tiden.

Ville det faktisk overbevist deg, eller er det bare noe du sier? For å si det slik, om en båttur hadde svippet innom Sydpolen hadde vært nok til å overbevise deg om at Jorda er kuleformet, så tviler jeg på at tråden hadde blitt så lang. Man hadde nok kommet opp med et svar om perspektiver og konspirasjoner og lysbøyning for å kunne opprettholde sitt fastlåste standpunkt.

 

Hva ville egentlig vært nok til å overbevise deg om at Jorda er kuleformet?

Hadde jeg vært seiler. Da hadde det vært min store drøm å få reise rundt Antarktis landet hvor jeg hele tiden hadde for mitt åsyn i det jeg seilte rundt i 24 timer sol. Men de drømmene er knust for enhver seiler fordi det er så strengt. Med Antarktis traktaten som så å si har gjort det umulig å muliggjør dette. 

 

Kan du ikke ringe Jarle Andhøy og snakke litt med ham, eller er han og med på konspirasjonen?

Lenke til kommentar

Hva får astronauter ut av å trene i vakuum-kammer?

Neida. Ingen vits å trene. Berre send dem ut i det de sier er vakum. Vi har video nå. Det gikk visst bra. Vet du hva annet som hadde overbevist meg. Et kamera på månen som filmer hele jordkloden. Denne kan sende oss dette 24/7. Jeg ville ofte sett på jordkloden da.

Lenke til kommentar

 

Hva får astronauter ut av å trene i vakuum-kammer?

Neida. Ingen vits å trene. Berre send dem ut i det de sier er vakum. Vi har video nå. Det gikk visst bra. Vet du hva annet som hadde overbevist meg. Et kamera på månen som filmer hele jordkloden. Denne kan sende oss dette 24/7. Jeg ville ofte sett på jordkloden da.

Men hvorfor skulle de bruke milliarder på å sette opp et kamera på månen? Hvilken hensikt tjener det? Annet enn å overbevise religiøse mennesker, som sikkert vil si det er cgi uansett....?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva får astronauter ut av å trene i vakuum-kammer?

Neida. Ingen vits å trene. Berre send dem ut i det de sier er vakum. Vi har video nå. Det gikk visst bra.

 

Er astronautene i vakuum da?

Inne i Soyuz-kapslen er det jo ikke vakuum. I romfergene var det ikke vakuum. I romstasjonen er det ikke vakuum. I drakten de bruker for å gjøre en romvandring er det ikke vakuum.

Lenke til kommentar

 

 

Hva får astronauter ut av å trene i vakuum-kammer?

Neida. Ingen vits å trene. Berre send dem ut i det de sier er vakum. Vi har video nå. Det gikk visst bra. Vet du hva annet som hadde overbevist meg. Et kamera på månen som filmer hele jordkloden. Denne kan sende oss dette 24/7. Jeg ville ofte sett på jordkloden da.
Men hvorfor skulle de bruke milliarder på å sette opp et kamera på månen? Hvilken hensikt tjener det? Annet enn å overbevise religiøse mennesker, som sikkert vil si det er cgi uansett....?

Den TV kanalen ville tiltrekt millioner hver dag med litt reklametekster. Så er dette inntjent på noen dager.

Lenke til kommentar

 

 

Hva får astronauter ut av å trene i vakuum-kammer?

Neida. Ingen vits å trene. Berre send dem ut i det de sier er vakum. Vi har video nå. Det gikk visst bra.
Er astronautene i vakuum da?

Inne i Soyuz-kapslen er det jo ikke vakuum. I romfergene var det ikke vakuum. I romstasjonen er det ikke vakuum. I drakten de bruker for å gjøre en romvandring er det ikke vakuum.

Utenpå romdrakten er det vakuum. Det ville vært fint å få testa om de funker i vakuum her på jorden først, ville det ikke det? Spesielt de nye tynne -se jeg kan skru en skru med desse tynne romhanskene-hanskene. Og istedet for å dra på tekninsk museum å se en diger pendel rotere etter jordrotasjon, men som stopper når det er solformørkelser. Så ville jeg betalt penger for å ta på meg en romdrakt som astronauter bruker. Og gått inn i et vakuumkammer. Men jeg ville ikke vært prøvekaninen på det for å si det sånn siden jeg har liten tro på at de er ut i vakuumrommet. Heller et svømmebasseng med luftbobler jeg ser i ny og ne i desse turene "utenfor" romstasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...