
John-B
Medlemmer-
Innlegg
989 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
John-B sine prestasjoner
1k
Nettsamfunnsomdømme
-
Reklamasjon kjøp av bruktbil hos bilforhandler
John-B svarte på Rune Ditlefsen sitt emne i Bil og motor
Selger kan ikke kreve at du kontakter 3. part, men det kan i mange tilfeller være både raskere og enklere å gå til 3. part direkte, siden selger i praksis bare blir et forsinkende mellomledd. -
Bodde på et som het E Hotel i Shinjuku. Var billig og bra. Subway 50 meter fra, så det var enkelt å komme seg rundt.
-
Elektronikkbransjen prøver alltid å snike seg unna reklamasjon?
John-B svarte på Abigor sitt emne i Forbrukerrett
Elkjøp har sin egen lov som sier at småting som er plass til i en pose, har kun 2 års reklamasjonsrett. Utrolig nok er det ingen som stopper de, heller ikke Forbrukerrådet bryr seg. -
Er det ikke bare å kjøpe et forhåndsbetalt SIM fra Talkmore eller noen? Koster vel ikke mer enn 50 kr. Husk å reservere mot nummeropplysning.
- 4 svar
-
- 1
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Nøyaktig hvilke problemer er det han vil få, som han ikke kan løse ved å låne i SpaceX feks? $19B er kun en brøkdel av Musk sin eierandel i SpaceX.- 455 svar
-
- 1
-
-
Forstår ikke helt hva du mener med betalt for begravelsen + tiden det tar å reise? Mener du da at du ønsker betalt for 2 dager? Hvis dette er et lite firma, så synes jeg det er en stor nok ulempe for bedriften at den mister flere dagsverk, så at den i tillegg skal måtte betale er kanskje litt i overkant stor ulempe. Hos oss pleier vi å betale når det er én ansatt, men hvis det var mange tror jeg nok det hadde blir nei.
-
Ja noe billig Aliexpress-greier, men den har fungert ok og gitt høyere hastighet enn 50/50 fiber abonnementet mitt. Det er jo sant, men pga hyppige endringer i markedet, er det slett ikke sikkert at Starlink er beste løsningen lenger om 1 år. Plutselig kan det dukke opp et nytt billig mobil bredbånd abonnement f.eks, så er ikke villig å "binde" meg noe mer enn 1 år fremover...
-
For en tullete diskusjon. Det burde være fullstendig åpenbart at det er testet og tatt hensyn til at gjenstander ligger i frunk når kræsjtestene simuleres. Den fysiske NCAP testen er egentlig ganske irrelevant, de vet jo på forhånd ved hjelp av datasimuleringer nøyaktig hvordan bilen oppfører seg i kræsj, så den fysiske testen til NCAP er bare for å bekrefte at simuleringene er identisk. Det er ikke slik at de leverer bilen til NCAP og er usikker på hvordan det kommer til å gå. Blir for dumt å anta at en haug med ingeniører som bruker titusenvis av timer på kræsjtesting og simulering, fullstendig glemmer at gjenstander kan ligge i frunk i en kræsj. Det burde også være ganske åpenbart at 99% av alle normale gjenstander som kan ligge der er helt irrelevante i en kræsj, så lenge det er masse stål både foran og bak.
- 157 svar
-
- 3
-
-
-
Det er selvfølgelig ikke dyrt for steder en uansett må ha spesielt utstyr for å få internett. Men for steder hvor det allerede er god mobildekning eller fiber, gjør innkjøpsprisen det litt mindre aktuelt som alternativ. Hadde det ikke vært for prisen på antennen, hadde jeg uten tvil erstattet fiber (800 kr) med starlink (400 kr), men pga de 4000 kr for antennen er nok fortsatt mobilt bredbånd det billigste valget for meg (4G router kostet meg 300 kr)
- 677 svar
-
- 1
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men folk flest kjøper faktisk produkter fordi de trenger produktet, ikke for å "støtte" verken firmaet eller eieren. Når jeg kjøpte meg nye sko sist, så var det fordi jeg trengte sko, ikke fordi jeg ønsket å støtte Nike, og er fan av Nike's CEO og stiller meg bak hans meninger. Jeg kjøpte skoene fordi de passet best og hadde OK pris.- 455 svar
-
- 6
-
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Aner ikke hva du prøver å fortelle meg her som ikke var åpenbart, men du unngikk jo elegant å svare på spørsmålet: Nøyaktig hvilken makt er det Musk mister, dersom han skulle miste Tesla? Formuen hans går fra 3 billioner, til 1,5 billioner. Tror du virkelig at når han kun har 1,5 billioner, så har han ikke råd til å fortsette med det han har holdt på med hittil? Kommer Trump til å dumpe han som venn, fordi han nå kun har 1 500 000 000 000 kr? Kommer han plutselig til å endre holdningene sine? Det er absolutt ingen praktisk forskjell for Musk om han har 1,5 eller 3 billioner. Eneste som skjer i praksis er at han går fra å være verdens rikeste, til å bare bli 5. rikeste. Så han kommer vel til å sutre enda mer på X. Så nei, jeg tror ikke han er bekymret, han har jo vist flere ganger at han ikke bryr seg om penger så lenge han har nok (f.eks. kjøpet av Twitter til fantasipris, samt uttalelser om at Tesla sin aksjepris er for høy). Poenget mitt er altså: Musk har overhode ikke behov for Tesla, for å kunne fortsette med akkurat det samme dritet han har holdt på med det siste året.- 455 svar
-
- 3
-
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Tull og tøys. De eneste som har "skyld" i Elon Musk sine handlinger er de som kjøpte Tesla fra 2012 til ca 2019. Om Tesla skulle gå konk i morgen ville det ikke utgjort noen som helst forskjell på hvilken makt Musk har. Forklar oss gjerne hvordan Tesla spiller en nøkkelrolle i Musks handlinger, når fyren har verdier for 1,5 billioner(!) kroner i SpaceX? De eneste som har skyld i noe som helst er de som stemte på Trump. USA fikk det slik de ville, og det er ingenting vi kan gjøre med det annet enn å håpe på at idiotene tar til vett ved neste valg. Inntil det motsatte er bevist er USA fortsatt et demokrati.- 455 svar
-
- 2
-
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg hører dette gjentas stadig, men av en merkelig grunn kan ingen forklare hvorfor Model Y selger langt over dobbelt så mye som konkurrentene, til tross for at disse konkurrentene tydeligvis har tilsvarende pris og funksjonalitet/spesifikasjoner. Hadde det eksistert gode alternativer hadde disse solgt like godt som Model Y. Lommeboken bestemmer til slutt. Også når det kommer til boikott.- 455 svar
-
- 7
-