Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og hvilken farge har himmelen når du ser stjerner?

 

Vanligvis en lys, frostklar natt. Men det er vel også mulig å ta bilder av stjerner på en mørk natt, med riktig kamerainnstilling?

 

Hvis det er slik at lyset fra sola og månen går gjennom et blått filter, er det vel slik at vi alle burde ha ferdes i et blått partylys :)

 

På en solrik sommerdag kan en lage sin egen regnbue ved å dusje duggdråper gjennom solstrålene.

Dette viser at en solstråle inneholder et rikt spekter av farger, ja faktisk regnbuen.

 

 

Bølgelengder i sollyset? Forskjellige farger? Nei, nå tar du ting fra Eliten for gitt tror jeg. Regnbuen er jo Guds løfte (eller kanskje mer påminnelse) om at han ikke skal drukne verdens befolkning en gang til. Og det har ikke noe med vitenskap å gjøre, her snakker vi magi.

Lenke til kommentar

r0_90_2880_1709_w1200_h678_fmax.jpg

 

aklla:

Så hvorfor ser ikke resten av månen mørkeblå ut?

Hva sier du om denne månen som har en oransje bakgrunn?

 

Håvard:

Når en ser på hvilke utfordringer den nordiske sola gir for f.eks. sabbat og Ramadan, kan vi lure på om kanskje disse områdene er ment å være ubebodde.

Eller, at det i nytestamentlig tid ikke er avgjørende viktig når det er morgen og kveld i mørketida og ved midnattssol.

Forklar hvordan en som tenker at jorda er flat, kan anerkjenne mørketid og midnattssol? Ikke ute etter å ta deg, bare skjønner ikke helt konseptet.

Uansett... Sikker på du ikke har lest for mye Terry Pratchett? Der er jorden flat, står på fire elefanter som igjen balanserer oppå en skilpadde. Jeg mener, vi kan jo ikke være sikker? Det står tross alt nedskrevet i flere bøker?

Lenke til kommentar

Skilpadden svømmer bare rundt i et ganske stort hav. Nydelige bøker. Bør leses.

Men sånn helt seriøst. Hvordan forklarer flat-jord-ligaen at når jeg bodde i Argentina så observerte jeg, daglig i to år, at solen stod opp i øst, gikk over nord og forsvant i vest? Er jeg kjøpt og betalt av eliten på et underbevist plan for å lure meg selv, eller hadde de rett og slett bare plassert en mega lyskaster i omløp en eller annen plass? Beklager, men klarer virkelig ikke å ta dere seriøst. Som sagt, det finnes utallige konspirasjoner som er bedre å bruke tiden på enn dette...

Lenke til kommentar

Du har observert en stor lyskaster som går i en sirkelformet bane over en flat jord der banen varierer fra sommer til vinter og vil stemme stort sett som forklaring om du slukre resten av flat jord historien.

For alle som befinner seg på sydpolen over en lengere periode blir dette det reneste svada da hverken solgangen eller kartet på noe vis stemmer med terenget eller flat jord teorien.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knis. Så lyskaster altså... Og den opprinnelige solen, som da burde gått over sør som den gjør her, er blokkert for å holde oss hodeløse høns i god tro? For dere som har fulgt med tråden, hva er grunnen til at eliten bruker fantasillioner av kroner på å holde fasaden ved like? Hva får de igjen av denne grensesprengende løgnen? Foruten hysteriske latteranfall på julebordet, selvfølgelig?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ha behov for å benekte sollys/mørketid i Nord-Norge? Det ville forøvrig vært idiotisk å benekte at det er mørketid der og i Nord-Russland.

Det man benekter er midnattssol nede i sør, i Antarktis.

 

Hvorfor skulle ikke sola gå opp i øst og ned i vest i Argentina?

Hvis jorden er flat bør vel lyset være likt over hele skiven? I nord, ved "ekvator" eller i syd? Selvfølgelig, Mount Everest hadde kastet en grei skygge, men...

Og greia er ikke at sola står opp i øst og går ned i vest i Argentina. Greia er at den røfflig går øst-nord-vest, og ikke øst-sør-vest her oppe. Men selvfølgelig. En lyskaster kan man få til å gå hvor man vil. Men lurer fortsatt på grunnen til denne prank'en?

Lenke til kommentar

"Hvis jorden er flat bør vel lyset være likt over hele skiven?"

 

Du mener at alt lyset burde "skrus av og på" helt samtidig over en flat verden? Det er bare en forestilling du har. Det er også mulig å tenke seg en løsning med en relativt liten sol som er like over skyene, som sirkler rundt.

Se også Gleason's map for forklaring på solhverv.

Og nei, Gleason's map var ingen prank.

 

Det er heller ingen spøk at Amishfolket holder fast ved en eldre trosform fra 1700-tallet (eller 1600-tallet, hva vet jeg?), og de tror at jorda er flat.

Mange muslimer tror også at jorda er flat, i tillegg til en voksende skare på youtube. Og det er faktisk fordi jorda er flat.

Lenke til kommentar

"Hvis jorden er flat bør vel lyset være likt over hele skiven?"

 

Du mener at alt lyset burde "skrus av og på" helt samtidig over en flat verden? Det er bare en forestilling du har. Det er også mulig å tenke seg en løsning med en relativt liten sol som er like over skyene, som sirkler rundt.

Se også Gleason's map for forklaring på solhverv.

Og nei, Gleason's map var ingen prank.

 

Det er heller ingen spøk at Amishfolket holder fast ved en eldre trosform fra 1700-tallet (eller 1600-tallet, hva vet jeg?), og de tror at jorda er flat.

Mange muslimer tror også at jorda er flat, i tillegg til en voksende skare på youtube. Og det er faktisk fordi jorda er flat.

Nei, nei har aldri påstått at lyset burde slå seg på og av samtidig på en flat verden (mye raskere ja, men ikke helt samtidig), men lysforholdene over disken, gjennom dagen, vil i mitt hode være likt. Uten en kuleformet jord vil aldri mørketid og midnattssol forekomme. Da bør disken i så tilfelle ha mørketid og midnattssol over hele fjøla, samtidig.

Så fordi der står i en eller annen bok og fordi det finnes videoer på youtube og noen i befolkningen tror at jorda er flat, så er jorda flat. Greit nok, det er underholdende å lese tråden og flire litt, men når jeg tenker meg litt om er det ganske skremmende hva et menneskesinn kan koke ihop av (tvangs)tanker og konspirasjoner. Å være paranoid er ingen spøk. Du finner garantert bevis for dine teorier i tapeten i stua di. Du har forresten ikke svart på hva du tror "eliten" får igjen for å holde noe så "ufarlig" skjult.

Håper for Jehovas? skyld at jeg slipper å lese om deg i nyhetene.

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar

Dersom solen var "litt over skyene", så skulle du kunne måle forskjellen på solen som du ser der du er nå, og etter du har beveget deg 40km i en eller annen retning.

 

Det er som om du aldri har hørt om geometri.

Prøvde å forklare det samme i en diskusjon om polstjernens høyde. Det ble påstått at stjernene kun er et hologram som er individuelt projisert for å passe med observasjonene gjort på en rund jord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Da bør disken i så tilfelle ha mørketid og midnattssol over hele fjøla, samtidig."

 

Ikke dersom Nordpolen er verdens midtpunkt. Da kan sola kretse litt vekk og en får vinter. I sommerhalvåret er sola nærmere og det er midnattssol.

Og de fire årstider dannes av gud for å teste vår tro? Det gjelder garantert geometri også. Med mindre eliten har laget et intrikat system som de kaller matte, for å opprettholde denne uhyre viktige løgnen. Tørr ikke engang tenke på konsekvensene hvis vi faktisk levde på ei skive og vi viste om det! ?

Det finnes tross alt video på youtube, så vi er rimelig naive vi som lar oss lure...

Porcus Festus, du trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...