Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Så dype at det er godt lys bare noen timer om dagen. Hvordan er dette mulig på en ball jord?

Hva er det du ikke forstår?

 

post-117604-0-50644600-1481587161_thumb.png

 

chart?cht=tx&chl=v er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=a og chart?cht=tx&chl=d, mens chart?cht=tx&chl=w er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=b og chart?cht=tx&chl=c.   chart?cht=tx&chl=t(a)-t(d)>t(b)-t(c), opplagt. Dette vil ikke engang være forskjellig mellom en flat-jord og slik den virkelig er.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Har tenkt ut den. Men alt Jesus sier går imot Eliten. Og der er en del gode historier i bibelen som gir meg lærdom som jeg ser bare Gud kan, som vil gjør et menneske tenkende, og spesielt når man ser Jesus som sin frelser da blir bibelen mer åpen for forståelse. Dette er min tro. Jeg kan ikke la alle ta det som fakta. Men jeg har en tråd som heter matematiske regelmessigheter i bibelen. Dette er tallenes klare tale. Men det er opp til dere om dette er fra Gud eller tilfeldigheter.

Å sammenligne legevitenskapen med å se kosmisk støv på Paris sine taktopper for så å si dette er støv fra solsystemets skapelse og deretter vandre quantasilliarder av kilometer ut til neste galakse når man sitt lille teleskop bare ser en hvit skystjerne på himmelen. Ja da har man mikset vitenskap som er av betydning med vitenskap som gir hodepine. Ikke rart de måtte finne opp hodepinetabletter.

Lenke til kommentar

 

 

Da denne tråden startet tenkte jeg det var trolling på gang, men nå er jeg jaggu ikke like sikker. Tog toget skikkelig langt en gang og merket hverken oppover eller nedoverbakker.

Men til tross for det, så er det 1043 meter høydeforskjell mellom Finse og Lillehammer!

 

 

Det er ned fra fjedde... Husk at det også er områder med såkalt negativ kurve, nemlig dype daler. Så dype at det er godt lys bare noen timer om dagen. Hvordan er dette mulig på en ball jord?

Hvordan er det mulig på en flat jord da? Der burde det jo være... flatt?

Lenke til kommentar

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

 

Å sammenligne legevitenskapen med å se kosmisk støv på Paris sine taktopper for så å si dette er støv fra solsystemets skapelse og deretter vandre quantasilliarder av kilometer ut til neste galakse når man sitt lille teleskop bare ser en hvit skystjerne på himmelen. Ja da har man mikset vitenskap som er av betydning med vitenskap som gir hodepine. Ikke rart de måtte finne opp hodepinetabletter.

 

Synes du, mest fordi du er uvitende og ignorant.

 

Å bare tro på det som passer en selv har ikke noe her i verden å gjøre.

Man kan ikke gå rundt å si jeg tror på det, for det passer meg.

Men jeg tror ikke på det, for det passer meg ikke..

 

Enten så tror man på vitenskap, eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Å sammenligne legevitenskapen med å se kosmisk støv på Paris sine taktopper for så å si dette er støv fra solsystemets skapelse og deretter vandre quantasilliarder av kilometer ut til neste galakse når man sitt lille teleskop bare ser en hvit skystjerne på himmelen. Ja da har man mikset vitenskap som er av betydning med vitenskap som gir hodepine. Ikke rart de måtte finne opp hodepinetabletter.

Synes du, mest fordi du er uvitende og ignorant.

 

Å bare tro på det som passer en selv har ikke noe her i verden å gjøre.

Man kan ikke gå rundt å si jeg tror på det, for det passer meg.

Men jeg tror ikke på det, for det passer meg ikke..

 

Enten så tror man på vitenskap, eller ikke.

Så hvis jeg ikke tror på melkeveien og 13 billioner lysår så tror ikke jeg en hodepinetablett fungerer?

 

Se bare her

https://www.youtube.com/shared?ci=MXF1yyBJ_vE

Focault må ha løyet om sitt gyroskop som han sa driftet etter jordas rotasjon. Og Vsauce som støttet Focault med å vise til et simpelt gyroskop som han startet opp. Mange flat jordere har kjøpt seg en god del gyroskoper nå som de kan spinne opp i godt over 30 minutter. Men ingen av de drifter. Focault var en løgner, og den prominente Vsauce er med på løgnen ved å spinne opp et simpelt gyroskop for deretter å si at Focault hadde et bedre som driftet etter jordens rotasjon.

Lenke til kommentar

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Har tenkt ut den. Men alt Jesus sier går imot Eliten. Og der er en del gode historier i bibelen som gir meg lærdom som jeg ser bare Gud kan, som vil gjør et menneske tenkende, og spesielt når man ser Jesus som sin frelser da blir bibelen mer åpen for forståelse. Dette er min tro. Jeg kan ikke la alle ta det som fakta. Men jeg har en tråd som heter matematiske regelmessigheter i bibelen. Dette er tallenes klare tale. Men det er opp til dere om dette er fra Gud eller tilfeldigheter.

 

Det der gav ingen mening i det hele tatt. Det du beskriver rundt bibeln og Jesus er akkurat det eliten gjør med de konspirasjonene som du mener er sanne. Det er et strategisk godt trekk å legge inn matematiske regelmessigheter i en bok som skal få sauene til å tro. At bibelen gir lærdom som bare Gud kan er trangsynt å tro, lærdommen som bibelen gir har vært brukt i tusenvis av år før den boka ble skrevet.

 

Alt i bibelen kan legges rundt samme grunnlag som andre konspirasjoner og gi like mye mening. Grunnen til at bibelen ble utformet av eliten og at religionen ble skapt er fordi det minsker kaos. Et "vær snill eller brenn" budskap forhindrer opprør og ukontrollerbare tilstander i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mastergraden innebærer vel ikke noen månereise med vindusutsikt, det endelige beviset på en ball-jord.

Nei,

den innebærer faktisk og verifiserbar kunnskap man kan bruke til å gjøre seg opp en kvalifisert mening, verdt andres tillit.

 

Har du en slik faktisk og verifiserbar kunnskap, eller bør jeg heller fortsette å stole på dem som har det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Har tenkt ut den. Men alt Jesus sier går imot Eliten. Og der er en del gode historier i bibelen som gir meg lærdom som jeg ser bare Gud kan, som vil gjør et menneske tenkende, og spesielt når man ser Jesus som sin frelser da blir bibelen mer åpen for forståelse. Dette er min tro. Jeg kan ikke la alle ta det som fakta. Men jeg har en tråd som heter matematiske regelmessigheter i bibelen. Dette er tallenes klare tale. Men det er opp til dere om dette er fra Gud eller tilfeldigheter.

 

Det der gav ingen mening i det hele tatt. Det du beskriver rundt bibeln og Jesus er akkurat det eliten gjør med de konspirasjonene som du mener er sanne. Det er et strategisk godt trekk å legge inn matematiske regelmessigheter i en bok som skal få sauene til å tro. At bibelen gir lærdom som bare Gud kan er trangsynt å tro, lærdommen som bibelen gir har vært brukt i tusenvis av år før den boka ble skrevet.

 

Alt i bibelen kan legges rundt samme grunnlag som andre konspirasjoner og gi like mye mening. Grunnen til at bibelen ble utformet av eliten og at religionen ble skapt er fordi det minsker kaos. Et "vær snill eller brenn" budskap forhindrer opprør og ukontrollerbare tilstander i samfunnet.

 

Nettopp. 'Vend det andre kinnet til'-mentaliteten er jo et drømmescenario for eliten.

Lenke til kommentar
Et "vær snill eller brenn" budskap forhindrer opprør og ukontrollerbare tilstander i samfunnet.

 

 

Nord Korea er jo et prakteksempel på dette utført i stor grad i nyere tid :)

Det fungerer utmerket til å kontrollere en gruppe mennesker, og som en despotisk autoritet så trenger man ikke å svare til noen, obey or die bitches.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig på en flat jord da? Der burde det jo være... flatt?

 

Dette spørsmålet er så dumt at jeg vet ikke om jeg skal svare på det. Men på samme måte som det går bra med fjell på en jord som hovedsakelig er en ball-jord, går det helt bra med fjell på et land som hovedsakelig er flatt.

 

"Et "vær snill eller brenn" budskap forhindrer opprør og ukontrollerbare tilstander i samfunnet."

 

Og dere er ikke i det hele tatt indoktrinerte, som ofte argumenterer med å tvile på motstanderens intelligens, mentale helse, utdannelse, osv.?

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det mulig på en flat jord da? Der burde det jo være... flatt?

 

Dette spørsmålet er så dumt at jeg vet ikke om jeg skal svare på det. Men på samme måte som det går bra med fjell på en jord som hovedsakelig er en ball-jord, går det helt bra med fjell på et land som hovedsakelig er flatt.

 

Hvorfor er spørsmålet dummere på en flat jord enn på en rund jord? Dype daler med lys kun noen timer om dagen er mulig på flat jord, men ikke rund? Forklar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så dype at det er godt lys bare noen timer om dagen. Hvordan er dette mulig på en ball jord?

Hva er det du ikke forstår?

 

attachicon.gifwtf.png

 

chart?cht=tx&chl=v er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=a og chart?cht=tx&chl=d, mens chart?cht=tx&chl=w er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=b og chart?cht=tx&chl=c.   chart?cht=tx&chl=t(a)-t(d)>t(b)-t(c), opplagt. Dette vil ikke engang være forskjellig mellom en flat-jord og slik den virkelig er.

 

 

Denne skjønner jeg sikkert ikke uansett, men er det ikke vanlig å sette bokstaver på figuren for at lignelsen skal gi noen mening?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Å sammenligne legevitenskapen med å se kosmisk støv på Paris sine taktopper for så å si dette er støv fra solsystemets skapelse og deretter vandre quantasilliarder av kilometer ut til neste galakse når man sitt lille teleskop bare ser en hvit skystjerne på himmelen. Ja da har man mikset vitenskap som er av betydning med vitenskap som gir hodepine. Ikke rart de måtte finne opp hodepinetabletter.

Synes du, mest fordi du er uvitende og ignorant.

 

Å bare tro på det som passer en selv har ikke noe her i verden å gjøre.

Man kan ikke gå rundt å si jeg tror på det, for det passer meg.

Men jeg tror ikke på det, for det passer meg ikke..

 

Enten så tror man på vitenskap, eller ikke.

Så hvis jeg ikke tror på melkeveien og 13 billioner lysår så tror ikke jeg en hodepinetablett fungerer?

 

Se bare her

https://www.youtube.com/shared?ci=MXF1yyBJ_vE

.......

Det er ikke noen (stor) forskjell på forskning på forskning på menneske/medisin kontra universet.

I begge scenarioer forsker man på mikroskopiske deler av universet, byggestener - atomer - osv..

Det som alt er bygget opp av.. Jeg regner med at du ikke er helt anti det også?

 

Kan du VÆRE så snill å ikke linke youtube videoer?

Hva er det nyttig for?

Kan du, hvis du i det hele tatt må linke noe, linke noe med litt mer tyngde?  

 

 

 

 

Å nei.. stemmer det... Det finnes ikke. 

Lenke til kommentar

 

 

Så dype at det er godt lys bare noen timer om dagen. Hvordan er dette mulig på en ball jord?

Hva er det du ikke forstår?

 

attachicon.gifwtf.png

 

chart?cht=tx&chl=v er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=a og chart?cht=tx&chl=d, mens chart?cht=tx&chl=w er opplyst den tiden lysskilden beveger seg mellom chart?cht=tx&chl=b og chart?cht=tx&chl=c.   chart?cht=tx&chl=t(a)-t(d)>t(b)-t(c), opplagt. Dette vil ikke engang være forskjellig mellom en flat-jord og slik den virkelig er.

 

 

Denne skjønner jeg sikkert ikke uansett, men er det ikke vanlig å sette bokstaver på figuren for at lignelsen skal gi noen mening?

 

Det er da vitterlig klare og tydelige bokstaver der..? 

Det var/er det for meg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Hvorfor er spørsmålet dummere på en flat jord enn på en rund jord? Dype daler med lys kun noen timer om dagen er mulig på flat jord, men ikke rund? Forklar.

 

På en ball-jord er det jo å forvente at fjell vil helle svakt, svakt utover fra hverandre, siden det må være en kurve.

Fjell og høyblokker kan ikke helle svakt mot hverandre, for da blir det det omvendte av en kurve.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er spørsmålet dummere på en flat jord enn på en rund jord? Dype daler med lys kun noen timer om dagen er mulig på flat jord, men ikke rund? Forklar.

 

På en ball-jord er det jo å forvente at fjell vil helle svakt, svakt utover fra hverandre, siden det må være en kurve.

Fjell og høyblokker kan ikke helle svakt mot hverandre, for da blir det det omvendte av en kurve.

 

??????

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er spørsmålet dummere på en flat jord enn på en rund jord? Dype daler med lys kun noen timer om dagen er mulig på flat jord, men ikke rund? Forklar.

 

På en ball-jord er det jo å forvente at fjell vil helle svakt, svakt utover fra hverandre, siden det må være en kurve.

Fjell og høyblokker kan ikke helle svakt mot hverandre, for da blir det det omvendte av en kurve.

 

Say what? Du påstår altså at det ikke kan finnes smale daler fordi jorda er flat? Og to fjell kan umulig helle svakt mot hverandre? Hva med tårnet som står langs E6 ved Skedsmo? Hvordan er det mulig?

post-42788-0-13824100-1481641478_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis eliten har infisert alle sfærer i samfunnet og får oss til å tro på en kjempeløgn, hvorfor skulle ikke også de ulike religionene og religiøse tekster være enten manipulert av eliten, eller en gigantisk løgn spunnet opp av eliten?

Å sammenligne legevitenskapen med å se kosmisk støv på Paris sine taktopper for så å si dette er støv fra solsystemets skapelse og deretter vandre quantasilliarder av kilometer ut til neste galakse når man sitt lille teleskop bare ser en hvit skystjerne på himmelen. Ja da har man mikset vitenskap som er av betydning med vitenskap som gir hodepine. Ikke rart de måtte finne opp hodepinetabletter.
Synes du, mest fordi du er uvitende og ignorant.

 

Å bare tro på det som passer en selv har ikke noe her i verden å gjøre.

Man kan ikke gå rundt å si jeg tror på det, for det passer meg.

Men jeg tror ikke på det, for det passer meg ikke..

 

Enten så tror man på vitenskap, eller ikke.

Så hvis jeg ikke tror på melkeveien og 13 billioner lysår så tror ikke jeg en hodepinetablett fungerer?

 

Se bare her

https://www.youtube.com/shared?ci=MXF1yyBJ_vE

 

.......

Det er ikke noen (stor) forskjell på forskning på forskning på menneske/medisin kontra universet.

I begge scenarioer forsker man på mikroskopiske deler av universet, byggestener - atomer - osv..

Det som alt er bygget opp av.. Jeg regner med at du ikke er helt anti det også?

 

Kan du VÆRE så snill å ikke linke youtube videoer?

Hva er det nyttig for?

Kan du, hvis du i det hele tatt må linke noe, linke noe med litt mer tyngde?

 

 

 

 

Å nei.. stemmer det... Det finnes ikke.

Mikroskopiske deler av universet du. Hubble teleskopet sammenlignet med 13 billioner lysår er vel å sammenligne med størrelsen av et sandkorn på jorden skal se ut i enden av galaksen vår. Enda verre enn det. Et mikroskop klarer ikke å se inn i et atom en gang. De stilles spørsmål om et elektron i det hele tatt finnes. Men det kan se godt nok til å se bakterier og virus og den slags. Så ikke sammenlign det med å se 13 billioner lysår.

 

Når det gjelder videoen. Forklar hvorfor den ikke har tyngde. Forklar hvorfor gyroskopene idag ikke drifter med jordens rotasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...