Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk fra 2x 980 i SLI og hadde ikke forventet det store hoppet til GTX 1080 men fy flate kor kraftig kortet er. Så mye kraft i ett kort er også en stor fordel da jeg slet med en rekke spill i SLI som Tomb Raider og Hitman da de ikke utnyttet begge kortene 100%.

DX12 Tomb Raider i 1440p var ingenting for 1080 kortet. Annen ting er hvor sinnsykt stilt kortet er også, stresstesta det for alt det var verdt uten at jeg hørte noe fra skjermkortet. (Strix versjonen dette)

Absolutt verdt pengene for de med 1440p oppløsning og høyere.

Lenke til kommentar

Har du kjørt benchmarken i Tomb Raider? Og ka fikk du eventuelt. Eg fikk 93, og ser andre Strix kort har fått høgere, men nå har ikkje eg OC versjonen da, og eg såg også at dei hadde Pure Hair on og eg hadde Very High, uten at eg veit om det skulle ha nåke å sei :)

Lenke til kommentar

 

NVIDIA Releases GeForce 369.00 Beta with Latest OpenGL Extensions

 

Edit : "People with Pascal want to stay on the 368.95 HotFix Driver, because this BETA Driver does NOT contain the DPC Latency Fix." Oops da....

Trodde 369.00 var developerdriver for quadro etc?

 

Så kanskje ikkje så tabbe?

 

 

Jeg er usikker, men rart hvis Techpowerup legger ut link til driver som ikke er for Geforce da.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere så har jeg en ITX-maskin som hadde litt mere støy enn jeg ville leve med. Dette kom fra skjermkortet fant jeg ut. Kanskje ikke så rart når det er skjermkort som slipper varmen ut i det lille kabinettet.

 

Har et 980ti Strix og 970 Gaming X fra MSI. De holdt mye høyere viftehastighet begge to enn om jeg har de i toweret mitt som er Fractal XL.

 

Tenkte jeg skulle prøve et kort fra KFA2, og fikk tak i et KFA2 1070 EXOC. Det hadde også kjøler som slipper ut varmen i kabinettet, men du verden hvor bra den kjøleren er!

Minimum hastighet man får stilt er 50%, og det er helt lydløst. Til og med på 100% er det stillere enn både gaming X og strix-kortet mitt. Bra temps også.

 

Fin bonus at den klokker til underkant av 2000mhz uten at jeg har rørt noe i Afterburner.

Lenke til kommentar

 

Jeg overlevde også nesten 5 år med 2x 7970 uten å ha nevneverdige ytelsesproblemer, med high på slutten. Spill krever rett og slett ikke like mye lengre.

Spørs kanskje hvor sensitiv man er når fps dropper under 60. Noen synes at 40 fps er nok, mens andre synes alt hakker så fort fps dropper under 60, eller under 120 fps for den sakens skyld. Vet man ikke bedre så...vel bra for dem da :)

Det vil jo også komme an på spillet man spiller. Rise of the Tomb Raider synes jeg flyter bra så lenge fps holder seg over 60. Mens i Battlefield 4 vil jeg ha fps rundt 120.

 

Taake89 har du testet Rise of the Tomb Raider i 1440p med alt på max? 980Ti er ikke raskt nok til det hvis man skal ha fps over 60. Selv har jeg måtte sette en del innstillinger ned, men bildekvaliteten er fortsatt god nok.

Droppe under 60? Lå på rundt 100 fps stort sett.
Lenke til kommentar

 

Nå var det 2 skjermkort og 1080p som sagt. Har heller ikke spilt Tomb Raider så vet ikke noe om akkurat det spillet.

Something lost in translation here... Trodde du var med at vi snakket om det spillet og singel GPU. Også sier du at du ikke har spilt det?

Oh, det så jeg ikke. Nei det har jeg ikke testet:) men med gsync er det ikke veldig krise å havne rundt 60 fps uansett.
Lenke til kommentar

Dette blir veldig off-topic, men trenger et raskt svar og det er vel her de fleste entusiastene gjemmer seg..

 

Har blitt overtalt av en kompis til å dra ut å anskaffe oss 21:9 skjerm, men vi er litt usikker på hvilken vi skal gå for. Er jo da hovedsaklig Acer X34, X34A, Z35 og Asus PG348Q vi har sett på. Finne kanskje noen andre som er verdt å se på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...