Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endte med PG348Q begge to gitt. Først og fremst fordi det visstnok er noe herk å komme frem til VESA-festet på X34, og fordi vi syntes rammen på Asusen rett og slett så hakket bedre ut. Plukket opp fra DigitalImpuls :)

Flott valg!

 

Selv har jeg x34 på "veggarm" Så vesafestet fungerer iallefall :p Etter at jeg fikk veggfeste, så jeg plass til dac, ekstra tastatur og div under skjermen. Helt konge :)

Lenke til kommentar

Veldig lyst å bestille X34A selv også bare oppgradere hovedkort/prosessor nærmere lansering av Battlefield 1, men det koster.. i5 3570K er vel litt i svakeste laget er jeg redd. :p

 

Absolutt ikke. En kjempefin prosessor som er en mer enn kapabel til moderne gaming. Bare hold den på en god og høy klokkehastighet, så skal det være lite som begrenser deg enn om du hadde hatt en moderne 6600K. Om noe, er det bedre at du heller venter på Intels første 10nm-arkitektur, Cannonlake, i 2017. 

Lenke til kommentar

 

Veldig lyst å bestille X34A selv også bare oppgradere hovedkort/prosessor nærmere lansering av Battlefield 1, men det koster.. i5 3570K er vel litt i svakeste laget er jeg redd. :p

 

Absolutt ikke. En kjempefin prosessor som er en mer enn kapabel til moderne gaming. Bare hold den på en god og høy klokkehastighet, så skal det være lite som begrenser deg enn om du hadde hatt en moderne 6600K. Om noe, er det bedre at du heller venter på Intels første 10nm-arkitektur, Cannonlake, i 2017. 

 

Den som venter,  venter for lenge. Det er mitt motto  :xmas:

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye som i vente enn at det rett og slett ikke er nødvendig for han. Total IPC-økning til Skylake er på hva, ~15%? Til gaming er den en del mindre enn det. Da snakker vi samme økning i ytelse som å overklokke grafikkortet sitt.

 

Nå skal det sies at vi for lengst har møtt veggen i CPU-arkitekturer, og det er ingen grunn til tro at Cannonlake vil forandre på dette bildet eller .Rudis posisjon slik den er i dag. Men med Cannonlake vil han i ihvertfall få en nesten garantert minking i strømforbruk og temperaturer, da det er 10nm. Han vil selvsagt tjene mer på å oppgradere til en prosessor med flere tråder (som i7 6700K) i dag enn en eventuell i5 8600K om 1 års tid.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva skjedde egentlig i 2008 og 2013, hvor prisene ble dramatisk økt forresten? Det må da ha vært store reaksjoner på disse prisøkningene, mer enn vi har sett med 10-serien?

 

Prisene gikk på ingen måte dramatisk opp med GTX 280, 8800 GTX lå på 599 USD, og 8800 Ultra var priset til over 800 USD.

Grunnen til at GTX 480 og 580 var såpass billige var fordi de var begge knapt 10% raskere enn AMDs alternativer (5870, 6970) som var vesentlig hyggeligere priset på 350 USD og 400 USD om jeg husker rett. 

GTX 680 konkurrerte mot HD 7970, og underkuttet AMDs alternativ med 50 USD ved lansering, så der var det også konkurranse.

Da GTX 780 kom ut hadde ikke AMD et svar klart, 649 USD var 350 USD billigere enn GTX Titan og dermed et "kupp"

 

Ellers har det alltid vært klager ved lansering av toppmodellene til Nvidia at de er for dyre.

 

 

Aha, takker. Smart avgjørelse av Nvidia å lansere Titan først til 999$, for å så lansere 780 til "kun" 650$. Jeg synes ikke prisene på Nvidia sine toppkort er noe særlig høyere enn de "normalt" pleier å ligge på, men vi vil alle tjene på at AMD klarer å konkurrere mot Nvidia igjen (selv om jeg tviler på at det noen sinne kommer til å skje igjen).

Lenke til kommentar

Endte med PG348Q begge to gitt. Først og fremst fordi det visstnok er noe herk å komme frem til VESA-festet på X34, og fordi vi syntes rammen på Asusen rett og slett så hakket bedre ut. Plukket opp fra DigitalImpuls :)

Selvom du har bestemt deg. Så for andre som lurer

 

X34 - standard

X34A - bedre fot/headset stand sammenlignet med X34. Mulig fikset noen kvalitetsproblemer med X34

PG34 - veldig lik

X34P - ny displayport. Matt sort bak. Er 100hz standard. Kanskje mer når du overklokker selv. Kommer før jul.

 

X34,x34a,pg34 bruker det eksakt samme panelet. Så bør ikke være forskjell på bilde kvaliteten.

 

Har x34a og pg34 selv. Og de er så og si identiske. Liker faktisk rammene bedre på x34a. Da den nederste rammen er sort isteden for grå.

 

Grattis med flott skjerm

Lenke til kommentar

Mye bedre? Er da generelt bedre IPC-ytelse på mainstream plattformen så om man ikke har behov for ekstra PCI-Ex lanes så gir det egentlig veldig lite mening.

5-10% bedre er ikke engang verdt å tenke på. Dessuten finnes det nok spill som kan utnytte flere enn 4 kjerner, samt at 2011/2011-3 som plattform vil leve mye lengre enn tilsvarende 4-kjerner.

 

I tillegg koster de nesten det samme nå om man vil ha ett hk som ikke er europris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...