Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Har ett slikt liggende, uåpnet i esken:

https://www.komplett.no/product/890645/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080-rog-strix-gaming

 

Kommer til å returnere det til komplett, etter å ha funnet ut at mitt 980ti takler mine spill helt fint på den nye skjermen med større oppløsning. Kjøpte en bundle med skjerm og skjermkort.

 

Men om noen her inne er lei av å vente på at det kommer på lager, så selger jeg det til en av dere for samme pris. PM evt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at jeg får solgt begge 780'ene mine og kjøper meg en 1070. Hvor stor ytelsesøkning vil jeg se?

 

Det kommer jo an på spill og oppløsning. Men ett GTX1070 er vel ~dobbelt så raskt som ett GTX780. I spill som ikke støtter SLI vil du da også få ~dobbelt så mange fps med et GTX1070 som med 2stk. GTX780.

 

La oss si du kjører et spill som gir 50fps med ett GTX780, og da 100fps med ett GTX1070. Og at det spillet gir en skalering på 160% med GTX780 i SLI. Da er du oppe i 80fps med GTX780SLI. GTX1070 er altså da 25% raskere enn GTX780SLI i et slikt eksempel.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Får mitt 1080 FE imorgen. Blir moro å se hvordan det klokker.

Ser at ASUS 1080 Strix ikke er på lager lenger. Enten er 25 stk solgt på et par dager, eller så har de gjort noe feil med lageret. 

Skal teste det i 4770 riggen jeg har her stående før jeg putter det over i min rigg, dersom jeg skal beholde det.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Får mitt 1080 FE imorgen. Blir moro å se hvordan det klokker.

Ser at ASUS 1080 Strix ikke er på lager lenger. Enten er 25 stk solgt på et par dager, eller så har de gjort noe feil med lageret. 

Skal teste det i 4770 riggen jeg har her stående før jeg putter det over i min rigg, dersom jeg skal beholde det.

 

Tror nok bare de gikk fort, sjekka med rundt halvannen times mellomrom og da var 5 borte allerede.

Lenke til kommentar

Får mitt 1080 FE imorgen. Blir moro å se hvordan det klokker.

Ser at ASUS 1080 Strix ikke er på lager lenger. Enten er 25 stk solgt på et par dager, eller så har de gjort noe feil med lageret. 

Skal teste det i 4770 riggen jeg har her stående før jeg putter det over i min rigg, dersom jeg skal beholde det.

 

Vingleper...

 

Asus Strix kortene er nok kjøpt og betalt for allerede , har nettopp tipset noen selv om disse skjermkortene da de ikke fant "Founders Edition" og trodde det virkelig var noe som var bedre enn Asus osv, når de fikk forklart at de andre produsentene faktisk kan slenge på en bedre kjøleløsning ble det fart i sakene he he he...

 

Utifra hva jeg har sett er heller ikke kortene plaget av Coil Whine som noen få kort hos EVGA? (se coil whine tråden) var plaget med i starten , men uansett får du et coil whine kort bør man returnere det mener nå jeg når man først betaler 6-7 tusen for det.

 

Har inntrykk av at de fleste greier stabilt 2,0 til 2,1 Ghz overklokk på kortene uten særlig modifikasjoner eller er jeg helt på bærtur ?

Lenke til kommentar

Kan være fordi du er gammal.  :tease:

 

For meg går ikke et år fort, tvert imot. 

 

Skjermkortet har vært klar til henting siden 9-tiden idag. Så stikker ned å henter det senere.

 

Hehe ja jeg er jo gammal nok til å kunne vært faren din :p

 

PS : Angående skjermkortet, så kom gjerne med din subjektive mening om støynivået på den FE kjøleren når du har fått testet det.

Lenke til kommentar

 

Må bara få tag på silver som "styvnar". Har bara coolaboratory hemma...tror inte det styvnar.

 

Se om du kan finne på ebay reparasjonskit til varmetråd i vindu på bil. Biltema hadde det før, men det er jo "ingen" som har så gamle biler lenger..

 

Stämmer. På den tiden man moddade AMD cpu så fanns det på Biltema.

 

Edit// Lite kuriosa..googlade för skojs skull. Detta kom fram som först.

 

http://vgd.no/forbruker/bil/tema/184373//

 

Fjorton år sedan och overklokking blev nämnt i en biltråd på ett annat forum. Saknar den tiden ja.

 

http://www.torshovbil.no/varmetrad-reparasjon

 

 

Dyrt då.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...