Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Unity


Anbefalte innlegg

og som vanlig er 75% av bruker anmeldelsene negative pga. ytelse..

 

Ja og hva er galt med dette?

 

Dersom ytelsen er elendig så setter det en effektiv stopper for å nyte resten av spillet. Siden spill er et underholdnings produkt så stuper jo da underholdningsverdien umiddelbart. Godt eksempel er Assassins Creed 3, hvor ytelsen på PC var så elendig på release (og hvertfall i over en måned etterpå) at det gjorde det umulig for min del å få noe glede ut av spillet, på tross at det var flere elementer ved spillet jeg faktisk var interessert i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikrotransaksjoner i en singel player game? Huff. Regner med at de forsvarer det med at folk ikke trenger det (og det gjør vi sikkert heller ikke), men jeg regner med at det beste utstyret er så vanskelig å få tak i inni spillet, at den eneste måten å få det er å betale. Dette er et nytt steg fra Ubisoft, og jeg liker det ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder mislykkede screenshots, så syns jeg det er ganske interessant at en nettside (dedikert til data, gaming osv) kan si at de ikke klarte å ta bilder av spillet på egenhånd men måtte ty til produsentens egne bilder som ikke reflekterer virkeligheten i spillet. Jeg kan med min lave datakunnskap ta bilder av denne artikkelen, ser ikke helt problemet her..

 

Du må gjerne dele din kunnskap om hvordan man kan ta gode skjermbilder fra Xbox One uten at hver og en av våre anmeldere må ha fordyrende tredjepartsutstyr (vi er mange anmeldere spredt over hele landet). Som Audun påpeker tidligere i tråden klarer vi fint å hente ut bilder fra PC og PlayStation 4, men Xbox One har vist seg å være vanskeligere enn vi skulle ønske. Det er selvsagt ikke optimalt, og det er derfor vi er åpen om det.

 

 

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor spillet testes til konsoll. En PC vil la deg utnytte spillet til fulle, noe som bør være viktig i en anmeldelse? Dessuten kunne dere tatt skjermbilder. Når det ikke engang er dyrere lurer jeg hvorfor konsoll benyttes?

 

 

Vi fikk kun Xbox One-utgaven av spillet, og ble aldri tilbudt PC-versjonen av Ubisoft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leste anmeldelsen, tenkte at dette blir et kjøp!

 

Leste kommentarene, og ser at jeg ihvertfall kommer til å vente. Om ikke jeg dropper spillet i sin helhet.

 

Jeg mener det er beste i serien uten noe som helst tvil. Brukermassen har gått klikk pga ytelsesproblemene dem opplever, mens seriøse sider sier det er beste i serien. Men er opptil deg.

Lenke til kommentar

Mikrotransaksjoner i en singel player game? Huff. Regner med at de forsvarer det med at folk ikke trenger det (og det gjør vi sikkert heller ikke), men jeg regner med at det beste utstyret er så vanskelig å få tak i inni spillet, at den eneste måten å få det er å betale. Dette er et nytt steg fra Ubisoft, og jeg liker det ikke!

Forklarer også hvorfor de ikke liker pcer.

Her er det ingen problem å patche seg rundt slikt tull.

 

Skjønner heller ikke hvorfor de skal kreve at du skal knote med ting utenfor spillet som apper eller sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har nevnt noe om mikrotransaksjonene er at de ikke legger noe av innholdet stengt bak "skjulte" betalingsvegger. Du kan helt fint ignorere alt som har med eShop og mikrotransaksjoner å gjøre uten at det påvirker eller hemmer kvaliteten på spillet overhodet.

 

Når det gjelder alle valutaene i spillet så har jeg på ingen tidspunkt under min gjennomspilling manglet noe, og jeg har hele tiden hatt mer enn nok penger til å oppgradere min figur til riktig nivå i forhold til hvor i historien jeg befant meg.

 

Om det er riktig eller ikke å ha med slikt i denne typen spill er en helt annen diskusjon, men at det er noe hinder i Unity vil jeg ikke si.

 

Jeg likte ikke at de har stengt av deler av innholdet bak en app eller nettside, noe jeg også presiserer i anmeldelsen.

 

Når det gjelder teknisk kvalitet på spillet så ser jeg at mange opplever store problemer med Unity. Jeg har merket lite til dette annet enn at bildefrekvensen faller til tider. Spillet har ikke kræsjet, jeg har ikke satt meg fast i vegger og jeg har ikke sett noen NPC som "glitcher".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er utslagsgivende for at jeg ikke kommer til å kjøpe dette spillet er at det er større fokus på sniking, men snikemekanikkene er like upresise og ukonsistente som de var i tidligere spill. Jeg elsker stealth, men det MÅ være klare, strenge regler for når du er skjult og ikke skjult, og mekanikkene må være presise slik at du klarer å gjøre det du ønsker å gjøre, når du ønsker å gjøre det.

 

Det høres elementært ut, men er helt avgjørende i snikefokuserte spill. Tidligere AC-spill har sluppet unna her, fordi man alltid har muligheten til å sable ned alle soldatene som oppdaget deg. Utifra det jeg har lest er ikke AC sitt kampsystem i nærheten av like tilgivende, som kunne vært en bra ting, men hvis snikemekanikkene er like dårlige som i tidligere spill så innbyr det til frustrasjon.

 

Dette er grunnen til at jeg alltid har hatet oppdragene der oppdagelse medfører automatisk game over. Det fungerer rett og slett ikke.

 

Litt rart er det jo at Ubisoft på ganske kort tid klarer å lage mitt favorittsnikespill gjennom tidene (Splinter Cell: Blacklist) og dette. Det er vel ulike studioer, men de kunne vel hentet inn noen flinke folk fra søsterselskapene?

 

*sukk*

Lenke til kommentar

Må si at dette må være det første spillet på mange mange år jeg faktisk kan vurdere å piratkopiere for å teste hvordan det kjører før jeg faktisk kjøper det. Har blad meg gjennom flere sider med steam anmeldelser og har sålangt ikke funnet en eneste positiv anmeldelse. Når en ser på skjermbildet som ble presentert av Avean tidligere i tråden her virker jo grafikken til å være blant det værste jeg har sett i nyere tider, likevel klarer han ikke kjøre mer en 80 fps på det raskeste grafikk kortet som markedet har å tilby, og det bare i 1080P, noe som er veldig betenkelig, et godt optimalisert spill virker det vertfall ikke til å være.

 

Ubisoft har alltid gitt en fullstendi faen i alle som spiller på PC, også denne gangen ser det ut som. Eneste spillet som har hatt en grei PC port fra gutta der er vel Far Cry 3. Det av vi blir påtvunget den dummeste mest inkompetente tjenesten og launcheren (uplay) som noensinne har blitt laget av så stort selskap gjør ikke saken noe bedre.

Lenke til kommentar

Heldigvis kommer FarCry 4 om noen dager, og det ble ikke tvil hvor Nvidia sin redeem-kode går. Så blir spennende å se hvor mye tid de har lagt i dette spillet.

 

 

@Andrull: Det ser ut som Ubisoft kjører veldig dynamiske teksturer og det har visst veldig mye å si hvor mye den rendrer til enhver tid. Da teksturene ser bra ut i trange omgivelser som de tre første bildene til Avean, mens når han ser over hele byen som det siste bilde så ser det ut som noe fra PS2.

Hmm, ja det var voldsomt til dynamisk også. o,O Men om det er her skoen trykker, så kanskje det ikke er fullt så vanskelig å gjøre noe med, da de potensielt kan endre skaleringsgraden etter hvert. For de teksturene der kan umulig ta om mange MB på kortet.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som blir veldig skeptisk til FarCry 4 etter det jeg ser med Unity? Håper de ikke har rotet til FarCry 4 fordi jeg trenger en ny dose med herlig FarCry!

 

Samme her. Livredd for ytelsen til FC4 nå merker jeg.

 

(Litt usikker på om jeg orker mer Ubisoft open world/bar filling-simulator uansett, men Far Cry er den serien jeg er minst lei av)

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder mislykkede screenshots, så syns jeg det er ganske interessant at en nettside (dedikert til data, gaming osv) kan si at de ikke klarte å ta bilder av spillet på egenhånd men måtte ty til produsentens egne bilder som ikke reflekterer virkeligheten i spillet. Jeg kan med min lave datakunnskap ta bilder av denne artikkelen, ser ikke helt problemet her..

 

Du må gjerne dele din kunnskap om hvordan man kan ta gode skjermbilder fra Xbox One uten at hver og en av våre anmeldere må ha fordyrende tredjepartsutstyr (vi er mange anmeldere spredt over hele landet). Som Audun påpeker tidligere i tråden klarer vi fint å hente ut bilder fra PC og PlayStation 4, men Xbox One har vist seg å være vanskeligere enn vi skulle ønske. Det er selvsagt ikke optimalt, og det er derfor vi er åpen om det.

 

 

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor spillet testes til konsoll. En PC vil la deg utnytte spillet til fulle, noe som bør være viktig i en anmeldelse? Dessuten kunne dere tatt skjermbilder. Når det ikke engang er dyrere lurer jeg hvorfor konsoll benyttes?

 

 

Vi fikk kun Xbox One-utgaven av spillet, og ble aldri tilbudt PC-versjonen av Ubisoft.

 

http://www.gamer.no/artikler/vi-gir-deg-45-minutter-fra-dragon-age-inquisition/165383

 

Dette er vel en video fra xbox?

 

Selvfølgelig er det jo fint at dere er åpne om at dere bruker reklame-shots fra produsenten, men jeg syns jo at dere skal legge dere på et litt høyere nivå uansett (det er nesten som jeg syns det er bedre at dere ikke bruker screenshots fra produsenten, men jeg ser jo at en ren tekst-anmeldelse kan bli noe kjedelig. kanskje kan dere spør Marius og Bjarte om tips ref. linken ovenfor?)

 

For all del, jeg bruker gaming.no mye, og jeg syns det er en fin nettside, men det er disse småtingene som irriterer en del.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest oppi alt dette her er at amerikanerene har fått spille siden den 11. Mens jeg må sitte å vente på at en tulling skal trykke på en knapp som lar meg få lov til å spille, selv om spillet ligger klart på maskinen min. Er det ikke på tide å ta opp en diskusjon med disse forskjellige utgivelsesdatoene nå? Spessielt nå i vår tid hvor vi kan kjøpe alle spill digitalt på alle konsollene og PC? Hvorfor skal mennesker i Europa og Australia bli behandlet som andregrads innebyggere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...