Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Unity


Anbefalte innlegg

Snodig.

 

Assassins Creed Black Flag ble slaktet av Gamer.no, mens alle andre ga spillet gode omtaler. Flere anmeldere har slaktet Unity, mens Gamer nå gir spillet 8/10.

 

Ulike anmeldere, ulike preferanser. Les gjerne anmeldelsen for å få inntrykk av hva den aktuelle skribenten har som utgangspunkt før han eller hun gikk i gang med spillet.

 

For eksempel elsket jeg Black Flag, mens vår anmelder var litt mer skeptisk - samtidig var jeg ikke særlig begeistret for det nye Tomb Raider, mens flere i redaksjonen likte det svært godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et greit spill. Jeg liker tidsperioden, men usikker på om det er nok for å prøve dette etterhvert. (Jeg har forsatt ikke spilt noe fra serien etter ACII).

Men det ser ut som mine mistanker om PC-versjonen var korrekt (henviser til ytelsen i alle versjonene av spillet). Systemkravene er ekstremt høye, og det virker ikke som de er rettferdiggjort i det hele tatt.
Skuffende.

Lenke til kommentar

 

Er det gamer.nos standard å kun bruke utgiver Ubisofts PR-skjermbilder?

"Vi har ikke lykkes i å ta egne skjermbilder fra Xbox One. Skjermbildene i artikkelen er levert av Ubisoft, og de ser noe bedre ut enn den faktiske opplevelsen. De viser heller ikke det faktiske perspektivet til spilleren."

 

Da beklager jeg at jeg ikke så den delen.

Hva er det ved nettopp dette spillet som gjør at en mislykkes i å ta skjermbilder?

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det gamer.nos standard å kun bruke utgiver Ubisofts PR-skjermbilder?

"Vi har ikke lykkes i å ta egne skjermbilder fra Xbox One. Skjermbildene i artikkelen er levert av Ubisoft, og de ser noe bedre ut enn den faktiske opplevelsen. De viser heller ikke det faktiske perspektivet til spilleren."

Da beklager jeg at jeg ikke så den delen.

Hva er det ved nettopp dette spillet som gjør at en mislykkes i å ta skjermbilder?

Konsollen har ikke denne funksjonen. Det kommer til neste år.

Lenke til kommentar

Vår dame, ikke vår dam var det vel meningen at forfatteren med sin intime lang-weekend-kjennskap til Paris mente å si.

 

Når det gjelder mislykkede screenshots, så syns jeg det er ganske interessant at en nettside (dedikert til data, gaming osv) kan si at de ikke klarte å ta bilder av spillet på egenhånd men måtte ty til produsentens egne bilder som ikke reflekterer virkeligheten i spillet. Jeg kan med min lave datakunnskap ta bilder av denne artikkelen, ser ikke helt problemet her..

 

Var det ikke for en to-tre uker siden at dere klaget så voldsomt over at produsentene la store restriksjoner på deres pressefrihet, og her sitter dere jammen dæven søkke meg og mer eller mindre slikker Ubisofts ... (ordet starter med r, slutter ved æv, i tilfelle dere må logge inn med en app for å se hele innholdet i denne posten).

 

ARF!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Serien har stagnert veldig, og utifra det jeg har lest om spillet virker der ikke som de har gjorr nok for å forandre formelen.

 

Eurogamer uttrykte det bra:

 

"Assassin's Creed has always had these problems and I've forgiven them in the past when it felt like the rest of the game made up for them; last year's Black Flag got a pass because you spent so much of your time out at sea, where everything was fresh and exciting. But having returned to dry land, I hoped the series would embrace the new technology - new engine, new consoles - to deal with its long-crumbling foundations. It hasn't."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Serien har stagnert veldig, og utifra det jeg har lest om spillet virker der ikke som de har gjorr nok for å forandre formelen.

 

Eurogamer uttrykte det bra:

 

"Assassin's Creed has always had these problems and I've forgiven them in the past when it felt like the rest of the game made up for them; last year's Black Flag got a pass because you spent so much of your time out at sea, where everything was fresh and exciting. But having returned to dry land, I hoped the series would embrace the new technology - new engine, new consoles - to deal with its long-crumbling foundations. It hasn't."

Leste også Eurogamer sin anmeldelse først, og må si den virker langt mer virkelighetsbasert enn dette tåpelige skrytet fra Gamer.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Når det gjelder mislykkede screenshots, så syns jeg det er ganske interessant at en nettside (dedikert til data, gaming osv) kan si at de ikke klarte å ta bilder av spillet på egenhånd men måtte ty til produsentens egne bilder som ikke reflekterer virkeligheten i spillet. Jeg kan med min lave datakunnskap ta bilder av denne artikkelen, ser ikke helt problemet her..

 

Var det ikke for en to-tre uker siden at dere klaget så voldsomt over at produsentene la store restriksjoner på deres pressefrihet, og her sitter dere jammen dæven søkke meg og mer eller mindre slikker Ubisofts ... (ordet starter med r, slutter ved æv, i tilfelle dere må logge inn med en app for å se hele innholdet i denne posten).

 

ARF!

Var nettopp tanken på dette som fikk meg til å stille spørsmål ved denne bildebruken.

Er det virkelig slik at det ikke er mulig for anmeldere å ta enkle skjermbilder ved bruk av Xbox One (eller PS4)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Mikrotransaksjoner på opptil 100 USD? Dette i seg selv burde jo automatisk kvalifisere til halvering av poengsum.. For noe søppel, her må markedet virkelig sette ned foten.

 

Enten går du free-to-play med mikrotransaksjon, eller så har du ikke mikrotransaksjoner. Utvidelser og DLC er forsåvidt greit, selv om endel produsenter har gått overboard her også. Men dette er ren idioti fra ende til annen og da blir det totalt irrelevant om det er et bra spill eller ikke, kan rett og slett ikke støtte slik praksis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Snodig.

 

Assassins Creed Black Flag ble slaktet av Gamer.no, mens alle andre ga spillet gode omtaler. Flere anmeldere har slaktet Unity, mens Gamer nå gir spillet 8/10.

 

Når gamer.no gir en dårlig karakter, gjenspeiler det ofte lite forståelse for spillet. Ref. Civilzation Beyond Earth. Men ja, snodig.

Smaken er vel som baken..

 

For min del pleier gamer.no å treffe veldig godt.

 

For andre så treffer de dårlig, slik som de som fortsatt sitter og gnåler over at Killzone 2 ikke fikk 10/10

Lenke til kommentar

Veldig imponert sålangt. Kampsystemet som alltid har vært svakheten med disse spillene er endelig fikset. Du har manuell parry og dodge nå, så dette må times. Misser du timingen så blir du truffet, ergo å slåsse mot mange utgår egentlig nå.

 

Skadesystemet er mer reelt også, du merker det hvis du blir skutt nå og du går tom for stamina og klarer ikke å løpe uendelig. Animasjoner og grafikk er kraftig forbedret, ser ut som jeg spiller en Unreal Engine 4 tech demo. GTX980'en min kneler kraftig med alt på Ultra.

 

Noen screens:

3.png

 

2.png

 

1.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, hvem er det som går rundt som en turist og kikker seg rundt i spill fordi det er så pent der inne?? Det er rett og slett fullstendig feil fokus å ha i en anmeldeldse.

 

Dette minner meg om en anmeldelse av Far Cry i sin tid, hvor forfatter mente han kunne bare vandre rundt i naturen og nyte i timesvis... INGEN gidder å gå rundt i skogen for å se på de fine dyrene... Vi kommer for blod, svette, tårer, episke slag og gode historier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...