Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Unity


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig at det er en uting.. Men, mikrotransaksjonene merker du ikke noe til, hvis du ikke leter etter dem.. Spillet er balansert slik at du får det du skal når tiden er inne, står i anmeldelsen også.

 

At man ikke får åpnet kister er en annen ting. Men, jeg kommer ikke til å bruke noen apr. De kistene man trenger app for er merket.

 

Er det disse to elementene som setter begrensningen, så er ikke dette noen særlig hindring..

Lenke til kommentar

Er enig at det er en uting.. Men, mikrotransaksjonene merker du ikke noe til, hvis du ikke leter etter dem.. Spillet er balansert slik at du får det du skal når tiden er inne, står i anmeldelsen også.

 

At man ikke får åpnet kister er en annen ting. Men, jeg kommer ikke til å bruke noen apr. De kistene man trenger app for er merket.

 

Er det disse to elementene som setter begrensningen, så er ikke dette noen særlig hindring..

Hva inneholder iPhone-kistene, da? Akkurat det samme som vanlige kister, eller?

Lenke til kommentar

Jeg styrer unna.

 

Spill med mikrotransaksjoner har alltid en eller annen grad av styring for å få spillerne til å bli utålmodige, og kjøpe penger eller hva pokker det er.

 

Det at jeg må bruke app høres tungvint ut. Jeg vil bare spille!

 

That!

 

Assassins Creed var et av dem hvor du kunne bare lene deg bak og spille uten all mas om online og andre bullshit ting. Men nå? Neppe...

 

Jeg pensjonerer meg nå som assassin(snikemorder)

Lenke til kommentar

Er enig at det er en uting.. Men, mikrotransaksjonene merker du ikke noe til, hvis du ikke leter etter dem.. Spillet er balansert slik at du får det du skal når tiden er inne, står i anmeldelsen også.

 

At man ikke får åpnet kister er en annen ting. Men, jeg kommer ikke til å bruke noen apr. De kistene man trenger app for er merket.

 

Er det disse to elementene som setter begrensningen, så er ikke dette noen særlig hindring..

 

Alle spill med mikrotransaksjoner er som regel bygd på en måte som skal gjøre det fristende for spilleren å benytte seg av dem.

Lenke til kommentar

Det er mye mulig.. men akkurat nå så har det ikke plaget meg..

 

 

Når det er sagt, så misliker jeg sterkt mikrotransaksjoner og ønsker at de ikke eksisterte i et spill man betaler for, men må vel innfinne meg med at de har kommet for å bli.. :(

 

I AC:U har disse ikke vært plagsomme, synes jeg..

Lenke til kommentar
"The Ubisoft PR rep said: "We are aware that the graphics performance of Assassin's Creed Unity on PC may be adversely affected by certain AMD CPU and GPU configurations. This should not affect the vast majority of PC players, but rest assured that AMD and Ubisoft are continuing to work together closely to resolve the issue, and will provide more information as soon as it is available".


AMD has fired back in a way, and we will have our talk with AMD up in a few days, but the company talked with WCCFTech, where they said: "The game (in its current state) is issuing approximately 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. Problem is, DX11 is only equipped to handle ~10,000 peak draw calls. What happens after that is a severe bottleneck with most draw calls culled or incorrectly rendered, resulting in texture/NPCs popping all over the place. On the other hand, consoles have to-the-metal access and almost non-existent API Overhead but significantly underpowered hardware which is not able to cope with the stress of the multitude of polygons. Simply put, its a very very bad port for the PC Platform and an unoptimized (some would even go as far as saying, unfinished) title on the consoles".



Nå skal det sies at Nvidia kjører den samme DX11 koden en del bedre (men absolutt ikke bra), men det kan fort ha noe å gjøre med at Nvidia GameWorks har gitt dem bedre tid på driver optimalseringer til spillet, eller det kan også være at arbeidet Nvidia gjorde med DX11 optmaliseringer i driverene som et svar til Mantle kommer veldig godt frem her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg runda spillet idag og har ganske nylig spillt igjennom alle AC spillene også nr. 1. Dette må være det dårligste siden AC1 mener nå jeg personlig. De har gjort noe med slåssmekanikken som ødela noe som fungerte, slåssingen gir ofte fryste animasjoner og den er uresponsiv til tider. Klatring er ødelagt i forhold til de eldre, tidligere fløt det sømløst oppover byggninger, nå stopper det opp og knotten må beveges i flere rettninger før en fortsetter å klatre videre. Slåssingen er uoversiktelig flere plasser, i tidligere spill klarte jeg å se alle rundt meg, men nå er kamera til tider låst slik at jeg ikke ser folk bak meg. Måten fiender "aggroer" på er også rar, en blir oppmerksom på meg, plutselig er det mange flere som "ser" meg. Opplevde ingenting av dette i de eldre spillene. Starter snart på Rogue og får se om det holder seg bedre, noe jeg hører det gjør.

Endret av GlennLimos
Lenke til kommentar

 

"The game (in its current state) is issuing approximately 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. Problem is, DX11 is only equipped to handle ~10,000 peak draw calls.

 

Er det slik å forstå at 50 000 draw calls ikke er noe problem på konsoll, eller er det ikke like mange der?

 

 

En konsoll kan håndtere en stor megde draw calls langt bedre enn en PC. På PC har draw calls 10-100x mer overhead iforhold til konsoll.
Du kan lese litt mer om det her:
Det snakkes om overhead med D3D11, men merk at artikkelen er fra 2011.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...