Gå til innhold

Avstemning: Bør vi utvide AnonymDiskusjon-funksjonen og hvor bør det utvides til?


Utvide AnonymDiskusjon.  

91 stemmer

  1. 1. Bør vi utvide funksjonen?

    • Ja, vi bør utvide funksjonen
      44
    • Nei, det er ikke behov for å utvide funksjonen
      47
  2. 2. Hvilke kategorier bør vi utvide til? Noen eksemper

    • Jobb og Utdanning
      26
    • Skole og Leksehjelp
      15
    • Forbrukerrett
      27
    • Alle kategorier (med visse unntak)
      15
    • Jeg stemte "Nei" på spørsmål 1.
      39
    • Annen kategori, utdyp i tråden
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig argumentene for å ha anonymitet i kategoriene som jobb og utdanning, skole, samfunn osv..?! Kategoriene utenom sex og helse..

 

Brukeren her er så anonym som man vil ha det i utgangspunktet, innenfor rimelige grenser.. Selv synes jeg det holder i massevis!

 

Jus? Man kan løse mange problemstillinger uten å gi navn, og dermed beholde anonymiteten. Er det grøvere saker, så er neste steg advokat. Trening og kosthold? Vi må da vel være voksne nok til å klare å stille slike spørsmål uten å måtte være mer anonym enn hva vi er nå?! Skole?! Jobb?!

 

Mulig det er noe jeg ikke ser her, men akkurat nå føler jeg nesten bare for å si: grow some balls!

Lenke til kommentar

"Bør vi utvide funksjonen?"

 

Ja. Til 'Jobb og Utdanning', 'Forbruker' og 'Samfunn'

Man skal være forsiktig med å si «aldri», men her gjør jeg er unntak. Vi kommer aldri til å åpne for anonyme innlegg i hele hovedkategorien Samfunn. Jeg ser ikke behovet for å la folk poste anonymt i f.eks. Politikk eller Religion, men ser derimot for meg at det vil øke andelen personangrep og useriøs diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, og derfor kan man allerede nå poste anonymt i underkategoriene Seksualitet, Samliv og relasjoner, Familie og barn, Helse, og Juss. :)

 

Kan du utdype hvorfor du mener det kan være greit å kunne poste anonymt i Religion? Jeg ser som sagt kun negative sider ved dette, og jeg kommer ikke på noen situasjoner hvor det kan være greit å kunne skrive noe uten at det knyttes til brukerkontoen din.

Lenke til kommentar

Enig med Runar. Hvis folk kan få poste anonymt i Religion så vil nivået på diskusjonene synke. Det blir personangrep, useriøse innlegg og mange kommentarer med et eneste mål; provosering.

Det samme mener jeg om politikk. Folk har jo til vane for å snakke piss om tilhengere av andre partier.

Bare se på kommentarfeltene hos nettavisene. Latterlig nivå. Skulle tro at det er 10-åringer som satt og skrev det.

Lenke til kommentar

Hvilke kategorier kan man poste som anonym i per nå? Er det flere enn de Runar listet opp her?

 

Synes det kunne vært greit å kunne poste som anonym i "Økonomi". Det kan godt tenkes at det sitter personer der ute som lurer på ting de kanskje er redd for å spørre om under brukernavn. Enten fordi de er redd for å stille dumme spørsmål, eller fordi de har rotet seg opp i økonomisk uføre de ikke ønsker å skrive om utenom anonym-funksjonen.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig argumentene for å ha anonymitet i kategoriene som jobb og utdanning, skole, samfunn osv..?! Kategoriene utenom sex og helse..

 

Brukeren her er så anonym som man vil ha det i utgangspunktet, innenfor rimelige grenser.. Selv synes jeg det holder i massevis!

 

Jus? Man kan løse mange problemstillinger uten å gi navn, og dermed beholde anonymiteten. Er det grøvere saker, så er neste steg advokat. Trening og kosthold? Vi må da vel være voksne nok til å klare å stille slike spørsmål uten å måtte være mer anonym enn hva vi er nå?! Skole?! Jobb?!

 

Mulig det er noe jeg ikke ser her, men akkurat nå føler jeg nesten bare for å si: grow some balls!

Spørsmålet er vel, hvorfor har du så stort behov for å vite hvem som poster`?

Bare se på kommentarfeltene hos nettavisene. Latterlig nivå. Skulle tro at det er 10-åringer som satt og skrev det.

Ja, det beviser jo bare at jo mindre anonym man er, jo mindre seriøs er debatten.

De fleste nettaviser bruker facebook integrasjon.

EDIT: Som Tåkelur sier

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...