Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant akkurat ut at Steam har noen innebygde features man må aktivere manuelt som gir windows full controllersupport, så nå kan jeg bruke xbox controlleren til å styre musepekeren med høyre stikke, scrolle med venstre stikke og bruke triggerne som høyre og venstre museknapp. Har xbox chatpadden også så ble plutselig sykt digg å bruke TVen i stua som sidemonitor til PCen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt Genchin Inpact i det siste. Jeg er ikke så veldig stor fan av anime, men siden det lignet veldig på Zelda Breath of the WIld måtte jeg prøve det. Jeg er veldig fornøyd så langt til tross får at det er litt "grindy". Spillet er også gratis, og presser deg ingenting på å bruke penger på det. Alt kan man få ved å spille. :)

Lenke til kommentar

Kommet tilbake fra prologuen av SW squadrons. Skala følelsen man får i VR er bare helt enorm. Først fly man forbi en star destroyer som er stort nok. Men så flyr man til en handels stasjon i et asteroide belte og skalaen man får da i VR er helt ektremt. Jeg kan maxe alt med med rift S og det kjører slike mykt.

Syns ikke kontrollene på xbox 1 kontrolleren er intuitive. 

Throttle og pitch er på samme  venstre stick, noe som føles rart ut og får meg til å rote mye. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Gunfreak said:

Kommet tilbake fra prologuen av SW squadrons. Skala følelsen man får i VR er bare helt enorm. Først fly man forbi en star destroyer som er stort nok. Men så flyr man til en handels stasjon i et asteroide belte og skalaen man får da i VR er helt ektremt. Jeg kan maxe alt med med rift S og det kjører slike mykt.

Syns ikke kontrollene på xbox 1 kontrolleren er intuitive. 

Throttle og pitch er på samme  venstre stick, noe som føles rart ut og får meg til å rote mye. 

Hva hvis man bruker en generisk logitech flightstick som har egen skyveknapp for throttle? Verdt å reinstallere Oculus for å teste? har litt lite plass på C disken og Oculus vil jo putte masse greier der selv om man ber den putte det på D med parameter til EXE filen ved installasjon.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Kommet tilbake fra prologuen av SW squadrons. Skala følelsen man får i VR er bare helt enorm. Først fly man forbi en star destroyer som er stort nok. Men så flyr man til en handels stasjon i et asteroide belte og skalaen man får da i VR er helt ektremt. Jeg kan maxe alt med med rift S og det kjører slike mykt.

Syns ikke kontrollene på xbox 1 kontrolleren er intuitive. 

Throttle og pitch er på samme  venstre stick, noe som føles rart ut og får meg til å rote mye. 

PC utgaven er helt ekstremt ødelagt når man spiller uten om VR.  Virker som spillet er hardlocket til 60fps uavhengig om man har 100 eller 144hz skjerm ++  Fps overvåkning sier man har xxx-antall fps men spillet er janky som faen 😛 Løsningen sies å sette skjerm refresh ned til 60fps inntil videre. Regner med det kommer en patch asap.  

Frister å koble opp PS VR igjen bare for å teste dette her i hvert fall!

Spillet føles 1 million ganger bedre å spille på  PS4 Pro though!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Hva hvis man bruker en generisk logitech flightstick som har egen skyveknapp for throttle? Verdt å reinstallere Oculus for å teste? har litt lite plass på C disken og Oculus vil jo putte masse greier der selv om man ber den putte det på D med parameter til EXE filen ved installasjon.

Jeg har en joystick problemet er at jeg har ikke noe sted å sette den, PC bordet er alt for høyt til å ha noe joystick på, så blir sittende med det på fanget, noe som er kjipt, men får vel prøve det.

Ja helt verdt å teste, utrolig bra opplevelse.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg har en joystick problemet er at jeg har ikke noe sted å sette den, PC bordet er alt for høyt til å ha noe joystick på, så blir sittende med det på fanget, noe som er kjipt, men får vel prøve det.

Ja helt verdt å teste, utrolig bra opplevelse.

Noe du kan sammenligne det med? Elite Dangerous? Warthunder? Sånn opplevelsesmessig.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Theo343 said:

Noe du kan sammenligne det med? Elite Dangerous? Warthunder? Sånn opplevelsesmessig.

Har ikke spilt warthunder i Vr, men dette er jo mye mer action enn ED, her er det dusinvis på dusinvis av fighters, samt store ship alle som slenger laser bolts her og der, man flyr såvit over overflaten på en star destroyer og sprenger turrets. brettene er laget for å se kule ut, så det er alltid noe som skjer der og ser flott ut. store flamende ekplosjoner osv, dette er ikke en sim men en sim-arcade som gjør at det er mye mer action mens hele opplevlsen  i ED som er ganske down to earth. føler ikke samme skalaen og wow fakturen i ED i VR. Dette er jo like mye et visuelt show som et spill.

Fant ut hvorfor jeg hadde lagt vekk sticken min, den er ikke god, den er "treig" og "hakkete" ikke noe smooth bevegelse i det hele tatt, som gjør den ubrukelig å prøve å gjøre noe med.

Fant også ut at lyden er alt for lav i Rift S settet, vanligvis har jeg ikke noen store problemer med rift lyden, men her var det lavt, så bruker mine senheisser saker som er ok, når man bare sitter nede, men lyden er fremdeles ikke spesielt høy. Så virker som løyd nivået er lavt over hele fjøla. 

Lenke til kommentar

Spillt litt Star Wars: Squadrons nå i VR. Liker det relativt godt. ^^
Prøvde å spille med min Thrustmaster T Flight Hotas X. Men det er en slags "stikke-akselerasjon", du beveger og snur romskipet raskere og raskere jo mer du holder stikka i "utkanten". Har ikke det problemet med Elite Dangerous f.eks. :) 

Spoiler

Så den tunnelsekvensen på starten gikk litt "til helvete da". 😛 

Byttet til min Xbox One S kontrolleren, og der fungerer styringen helt fint. :) 

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Sarcoex - Gnålern said:

Spillt litt Star Wars: Squadrons nå i VR. Liker det relativt godt. ^^
Prøvde å spille med min Thrustmaster T Flight Hotas X. Men det er en slags "stikke-akselerasjon", du beveger og snur romskipet raskere og raskere jo mer du holder stikka i "utkanten". Har ikke det problemet med Elite Dangerous f.eks. :) 

  Reveal hidden contents

Så den tunnelsekvensen på starten gikk litt "til helvete da". 😛 

Byttet til min Xbox One S kontrolleren, og der fungerer styringen helt fint. :) 

Nice da gidder jeg ikke rote frem Logitech flightsticken min men bruker heller XBO kontroller :)

Lenke til kommentar

Har noen her handlet på Amazon siden de nye tollreglene ble aktive? Jeg ser Amazon regner ut 'tax' og 'import fee deposit' på forhånd, så jeg lurer på om alle gebyrer og slikt blir inkludert her i sluttprisen eller om jeg risikerer å få en ekstra regning når pakken er fremme.

wVQbpCY.png

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (2 timer siden):

Har noen her handlet på Amazon siden de nye tollreglene ble aktive? Jeg ser Amazon regner ut 'tax' og 'import fee deposit' på forhånd, så jeg lurer på om alle gebyrer og slikt blir inkludert her i sluttprisen eller om jeg risikerer å få en ekstra regning når pakken er fremme.

Jeg har i hvert fall ikke fått noen ekstra regninger da jeg har bestilt fra Amazon. Ikke min bror heller, og han bestiller en del derifra. :) 
Så det virker som om alt av gebyrer er inkludert når man bestiller fra Amazon nå. 

Men med de nye gebyrene, så er det nesten samme pris i Norge. Men Amazon har langt bedre utvalg da. :) 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Sarcoex - Gnålern said:

Jeg har i hvert fall ikke fått noen ekstra regninger da jeg har bestilt fra Amazon. Ikke min bror heller, og han bestiller en del derifra. :) 
Så det virker som om alt av gebyrer er inkludert når man bestiller fra Amazon nå. 

Men med de nye gebyrene, så er det nesten samme pris i Norge. Men Amazon har langt bedre utvalg da. :) 

Takk for svar 😄 Ja det er utvalget til Amazon som er konge og det meste jeg vil ha der er jo umulig å oppdrive her i Norge så man har ikke noe valg egentlig

Lenke til kommentar

Snart ferdig med Half Life: Alyx, mitt første VR spill.

Litt av noen følelser dette spillet har satt i sving... gode gamle Valve gjør det igjen. Ikke bare er det en fantastisk opplevelse, det er faktisk er skikkelig polert singleplayer spill uavhengig av om det er VR eller ikke.

Storkoser meg og merker jeg trengte å få tilbake "troen" på gaming. Det gjør heller ikke noe at Alyx Vance i mine øyne er en av spillmediet sine beste karakterer gjennom tidene.

Moro! :)

Endret av Radford
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Radford said:

Snart ferdig med Half Life: Alyx, mitt første VR spill.

Litt av noen følelser dette spillet har satt i sving... gode gamle Valve gjør det igjen. Ikke bare er det en fantastisk opplevelse, det er faktisk er skikkelig polert singleplayer spill uavhengig av om det er VR eller ikke.

Storkoser meg og merker jeg trengte å få tilbake "troen" på gaming. Det gjør heller ikke noe at Alyx Vance i mine øyne er en av spillmediet sine beste karakterer gjennom tidene.

Moro! :)

Nesten litt feil å starte med Alyx, da er det fare for at det meste annet innen VR skuffer. Jeg koser med med mange VR spill som ikke er som Alyx men jeg prøvde jo en del VR før Alyx kom så jeg var vandt med alle kompromissene man vanligvis opplever i VR, grafikk,  fysikk,osv osv. Jeg digger mange VR spill, men de er ofte indie spill med alt det betyr.  Alyx og Squadrons er de neste VR spillene som virkelig kan stå på egene ben i ren kvalitet osv mot vanlige spill. 

Om du liker Alyx, er det en bra modding scene, blant annet har folk drevet å lagd Goldeneye brett til HLA. De er kule.

 

Hvilket headset bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...