Gå til innhold

Norsk filmbransje vil ha avgift på bredbåndet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat "Nettleverandørene lever av innholdet vårt"

 

Jeg vil vel heller si at det i så fall er størmmetjenestene som lever av innholdet. I dag trenger folk Internett til mange ting, som bank eller digitaltjenester fra staten. Det blir urimelig at folk som ikke strømmer skal betale for at andre strømmer istedet for å kjøpe DVDer. Jeg regner med at stømmetjenestene allerede betaler for rettighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til fossilt brennstoff blir avleggs, og vi blir tvunget til å betale fossile avgifter på elektrisitet.

 

Det er akkurat like naturlig som å subsidiere fossil distribusjon og tankegang i norsk filmindustri gjennom ufrivillig folkefinansiering.

 

DVD, skulle ha forsvunnet ved BRs inntog, men i stede ville bransjen holde prisene på DVD som de var, og kreve top price på BR. Melke kuene for det de var vært. Feil strategi, og jævelig dårlig timing med tanke på streamingtjenestenes inntog.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

2Mbit/0,2Mbit?? For 400kr pr mnd? Det var imponerende... Hvilket sted i landet er det man får slike fantastiske linjer?

Men igjen så syns jeg ikke det er samfunnets oppgave å bygge ut superfiber til hver eneste lille krok i landet. Har man valgt å bosette seg på et øde sted så er det et personlig valg.

Noen er jo oppvokst et sted og ønsker ikke å flytte på seg og mange grunner

 

 

Hvorfor skal den grådige bransje herme etter NRK ?

Er det fordi en eller flere idioter har pålagt dem å bruke penger på filmer /serier eller programmer ingen er interessert i ?

Begrunnelsen er jo selvsagt at man har godt av se programmet men det hjelper jo lite når man har så mye annet og bedre å se på ( fra utlandet )

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Internett har en så hinsides høy pris for lav fart her til lands i fra før, så dyrere internett, nei takk du.

Bayonette har 1Gbitps for en femhundrelapp :) Får de i hus i 2015/2016 ^^

 

Er ADSL som er ekstremt overpriset.

 

 

Syns nå fiber er i overkant dyrt også, men det at ett lite område mot Oslo kanten får gigabit nett i 2015 er meg lite interessant, jeg bor ikke i nærheten av Oslo grensa.

 

Bayonette kommer forbi Arendal i løpet av 2015-16, og kommer til å jobbe seg fortløpende videre mot Kristiansand, Stavanger og Bergen. Fem hundre for gigabit er ikke dyrt. 10Gbit går ikke for så mye det heller, har jeg hørt.

 

 

Alle de stedene du nevnte er enda lenger unna meg enn Oslo og omegn, så ja, fortsatt lite interessant.

Men 500 for gigabit, da begynner prisen å bli levelig, men nå er det jo ikke bare å slenge en 500 lapp på bordet også bare oppstår signalene magisk av seg selv i løse luften.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Internett brukes til tusen ting mere enn bare film, tv og spill!

Så at de skal ha en særskatt blir voldsom forskjellsbehandling for de vs. alle andre aktører som er avhengig av internet for å kommunisere og/eller gjøre forretninger.

 

Jup merk også at dette var et forslag fra bransjen selv, trolig fra noen med gangsyn som kvalifiserer til æresmedlemskap i blindeforbundet.

Ingen andre tar det seriøst.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Internett har en så hinsides høy pris for lav fart her til lands i fra før, så dyrere internett, nei takk du.

Bayonette har 1Gbitps for en femhundrelapp :) Får de i hus i 2015/2016 ^^

 

Er ADSL som er ekstremt overpriset.

 

 

Syns nå fiber er i overkant dyrt også, men det at ett lite område mot Oslo kanten får gigabit nett i 2015 er meg lite interessant, jeg bor ikke i nærheten av Oslo grensa.

 

Bayonette kommer forbi Arendal i løpet av 2015-16, og kommer til å jobbe seg fortløpende videre mot Kristiansand, Stavanger og Bergen. Fem hundre for gigabit er ikke dyrt. 10Gbit går ikke for så mye det heller, har jeg hørt.

 

 

Alle de stedene du nevnte er enda lenger unna meg enn Oslo og omegn, så ja, fortsatt lite interessant.

Men 500 for gigabit, da begynner prisen å bli levelig, men nå er det jo ikke bare å slenge en 500 lapp på bordet også bare oppstår signalene magisk av seg selv i løse luften.

 

Har ikke hørt noe om etableringsgebyr :)

Er du ambassadør for et område, får du gratis fiber i en viss periode.

Lenke til kommentar

Jeg betaler 400/mnd for 3mbit / 1mbit. (ADSL via radiolink) Ønsker jeg å betale en krone ekstra per mnd? Nei. Jeg måtte faktisk betale 2500kr for mottakerutstyret (konfigurering og levering) og utstyret er ikke mitt engang.... Er ikke alle som har tilgang til kablet ADSL / fiber, så her kan de jaggu ta seg en mengde boller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det vel på sin plass med en avgift på internettoppkoblingen som skal gå til å dekke tapet for avisene og boktrykkeriene og. En avgift bør nok på for å dekke opp for manglende brevsending nå som alle sender eposter i alle retninger, Posten taper jo penger på det.

Lenke til kommentar

Da er det vel på sin plass med en avgift på internettoppkoblingen som skal gå til å dekke tapet for avisene og boktrykkeriene og. En avgift bør nok på for å dekke opp for manglende brevsending nå som alle sender eposter i alle retninger, Posten taper jo penger på det.

Absolutt. Og i grisgrendte strøk må man kanskje til kjøpmannen om en vil sende brev, og dit tar det en time å gå, eller 5 minutter i bil/båt som man da gjerne velger. Her vil nok oljebransjen og mange andre reagere om ikke de får sin rettferdige bit av kaka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...