Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Etter bare tre kamper i PL så begynner jeg å ane litt at forsvaret begynner å komme på plass. Fra to mål, til et mål til null mål, kan også bare være tilfeldigheter, men selv om det har gått dårlig så begynner det å se litt friskere ut for hver kamp. Vet ikke, bare min mening ihvertfall.

 

Jeg skrev etter kampslutt at jeg føler at forsvaret var bedre, og at det kanskje var litt progresjon. Det var litt rufsete i første omgang, men så kom det seg. De virket tryggere med ballen og linja lå veldig bra. Tror at dette blir bra etter litt mer øving :)

 

Angrepet derimot seg jeg lite nytt i. Di Maria var en åpenbaring i form av kreativitet, pasninger og hurtighet, men han kan ikke få resten av laget til å funke. Håper at gutta forstår mer og mer for hver dag og at angrepsspiller begynner å sitte snart. Men som LVG sier så kan det ta mellom 3-12 måneder for taktikken til å sitte, og kanskje lengere før vi har sjanse til å vinne noe.

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, forsvaret er ikke så verst nå. Så tendenser til at det fungerte bedre mot Burnley i bakre ledd, plasseringsmessig. Formasjonen avhenger av at de tre bak dekker hele bredden av banen, og kjører høyt tempo på kula fra side til side. Og det var bedre nå.

Men det er linken opp til midtbanen og videre opp som ikke fungerer. Synes det ser ut som vingbackene våre ligger for høyt hele tiden, og det gjør at de sentrale, spesielt Fletcher får altfor lite plass. Han klarer ikke holde på kula og vende opp, og må spille bakover igjen. Og når han blir satt under så mye press har han ikke egenskapene til å gå forbi en eller to mann, og må sende kula bakover til Blackett som blir nødt til å slå langt. Frustrerende å se på.

Når vi først passerer motstanderens midtbane og har ballen lenger opp i banen tar de brede stopperne for liten risiko oppover i banen. Er viktig at de blir med oppover for å kunne doble på kant. Men det er vanskelig mot antatt dårligere lag som legger seg bakpå. Vi blir sårbare for kontringer og blir fort tynne bak, Nederlands kamp mot Australia i VM er et godt eksempel på dette. Blir utrolig spennende å se hvordan dette blir med mer ballsikre Rojo bak og kanskje Blind i Fletcher-rollen nederst på midtbanen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Synes nesten litt synd på dere. Det blir nok bedre. Dere har verdensklasse på topp. Når laget finner ut av hverandre og LvG så vil dere være i toppen.

 

Uflaks at dere ikke vant i dag forøvrig.

Ja, uten tvil at vi har verdenskjente navn på topp - men de klarer jo ikke å spille sammen. Det går for tregt med Rooney, RVP og Mata. I tillegg springer Rooney og RVP, spesielt hvis det er Rooney og Welbeck, inn i samme området hele tiden.

 

Håper at LVG får orden på gutta og gir dem klare instrukser. Pass and MOVE, pass and MOVE.

 

Jeg føler virkelig Kagawa ville passet bedre enn Mata. Syntes egentlig det er direkte trist at han ikke får prøvd seg skikkelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Resultatene har vært for dårlige, men jeg har sett mer positivt fra United bare i oktober og kampen i dag enn jeg gjorde under hele Moyes-æraen.

 

Jeg beveger meg kanskje på dypt vann nå, men jeg kan godt se for meg at dette United-mannskapet vinner femten strake i Premier League. Fordi jeg aldri har sett et United-lag med så mye uforløst potensiale. De siste tre-fire årene under SAF var vi spillemessig svake, men vant kamper. Nå er vi spillemessig på høyde med hvemsomhelst, men sliter med uttellingen.

 

Men det kommer seg.

Lenke til kommentar

Moyes hadde en nedgående kurve i løpet av sin tid her. Han startet på topp med ligavinnerne. van Gaal starter på bunnen på grunn av en inkompetent gjøk. Hadde van Gaal tatt over direkte etter Ferguson hadde vi vært i Champions League denne sesongen.

 

Ser så uendelig mye mer uforløst potensial i laget nå enn når Moyes styrte skuta på grunn i fjor. Har troa på at det blir fest i løpet av tida til Big Lou.

Lenke til kommentar

 

*Bilde*

Awesome! Stjal det rett til ny avatar ;)

 

Vakkert! :D

 

Jeg må få meg en "In van Gaal we trust"-avatar jeg også, bare annet bilde :p

 

Fra facebook:

 

"I said to the boys their willpower and labour were unbelievable and they can be very proud," said van Gaal.

 

Bilde fra face

 

1966279_10152546193707746_57459784135362

 

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar

Aha! To gutter på 19 år, en midtbanespiller og en ving! Og det mot City! Surrealistisk! Og i tillegg klarte de seg kjempebra!

 

"We have very good players so I don't cry for the injuries. It's a pity, but it's not an excuse. When [Michael] Carrick and Paddy [McNair] came in we did fantastic. We can do it, but we have to score and today we didn’t score that's why we don’t have one point or three."

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar

Vi spiller bedre fotball. Det er et helt nytt lag, ting tar tid. Virker som om supportere av andre lag finner dette rart. United-supporterne virker rolige, meg selv inkludert.

Jeg har full forståelse for at Liverpool-supportere ønsker å trekke fokuset og tankene sine vekk fra sitt eget lag i disse tider.

Lenke til kommentar

Bilde

 

 

Han har også hatt lettere program

Van Gaal tar over en synkende skute uten selvtillit. Moyes tok over seriemesterne. Det er det en milevis forskjell på! Vi har spilt bedre de siste kampene enn vi gjorde noen gang under Moyes!

 

Den statistikken sier ikke en dritt. Vi kommer til å ende over dere på tabellen uansett, skal du se! :D

 

Fikk du med deg dette bildet?

 

 

in-louis-van-gaal-we-trust.png

 

Endret av noctua_nh-d14
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han har også hatt lettere program

Poengmessig så har LvG gjort det dårligere enn Moyes, men jeg hører likevel ikke Liverpool-fansen og alle andre si at de vil beholde LvG som United-manager, eller "LvG is a football genius".

Det er nok en grunn til det, og den er at vi spiller bedre og det er bare snakk om litt tid før vi er tilbake på vinnersporet. Vi ser det og alle andre ser det.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dere spiller definitivt finere fotball nå enn noengang under Moyes, men om den hadde vært så mye bedre, så hadde vel det også vist igjen på resultatene kontra i fjor?

Når det er sagt, så har vel dere ikke at en eneste backrekke bestående av bare best-in-position, så litt unnskyldt er dere.
(men igjen kan enn jo stille spørsmål til hvor på banen pengene ble brukt i sommer)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...