Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men herregud da! Mannen har så vidt ledet laget og allerede ropes det etter endringer eller tilogmed sparking. Tha fuck?

 

Vi spiller i en helt ny formasjon, med mange B spillere. Hva forventer vi egentlig? Jeg forstår at det er dritt, men vi er ikke det samme laget som under SAF. Vi må begynne på nytt. Den gamle æraen er over nå og vi, som alle andre, må starte fra scratch. Jeg er helt enig i at det er for svakt med 1 poeng mot Burnley, men nå må vi se hele bildet her:

- Fletcher er ikke god nok.

- Mata burde ikke spilt i dag

- Midtbanen er ikke god nok

- En helt ny spiller i forsvarsrekka.

- Valencia og Young er IKKE backer, men løser det ganske bra.

 

Når vi får tilbake/inn:

- Shaw

- Herrera

- Carrick

- Rafael

- Smalling

- Rojo

- Blind

...er vi et helt annet lag. Ting vil ta tid hos oss fordi LVG endrer på veldig mye akkurat nå. Se hva BR har gjort med Liverpool, det var da ikke gjort over natten!

 

Jeg syns vi var tryggere defensiv i dag enn i de andre to kampene. Litt rufsete i starten, men så så det egentlig ganske greit ut. Midtbanen hjelper ikke forsvaret noe som helst og de 3(5) der bak er overlatt til seg selv - noe jeg syns de løste godt i dag. Young springer og springer, og var ganske god i dag. Valencia not so much: han springer mye, men det er lav kvalitet på alt han gjør (i dag). Mata burde vært byttet ut etter 45 minutter, for det fungerte ikke for han i dag - Fletcher også.

 

Jeg har stor tro på LVG og kompetansen hans. Det ble ropt ganske mye stygt om han i BM også etter den ene smellen etter den andre, han vant serien det året. Jeg tror ikke han blir å gjøre det for oss siden konkurransen er alt for høy til å klare det. Gi mannen tid til å vise progresjon, så får vi se om han er rett man. Hvis vi kommer til Mars og vi enda spiller akkurat som nå, ja da har vi problemer (som med Moyes).

Endret av Espp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mer elendighet. Ny potensiell skadeliste:

 

Carrick

Herrera

Shaw

Smalling

Fellaini

Rafael

Kagawa

Lingard

Mata (?)

Di Maria (?)

Welbeck (?)

I tillegg venter Rojo fortsatt på arbeidstillatelse i Madrid, noe som betyr at han ikke har trent med laget siden forrige uke.

 

"Heldigvis" har vi en landslagspause nå, som kan kjøpe oss litt tid.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ny formasjon eller ei, Espp; en må kunne forvente at erfarne og utprøvde fotballspillere som Rooney, Van Persie, Di Maria, Young, Mata, Valencia, Fletcher, Evans og Jones (en ekstremt erfaren stamme i dagens "B-lag", som du kaller det for), skal kunne klare å hevde seg i en ny taktikk mot et lag som Burnley. Det finnes ingen unnskyldninger; det er simpelthen altfor dårlig. Såpass gode spillere må en kunne forvente visse tilpasningsegenskaper av, helt alvorlig.

 

På den annen side er jeg enig i at ting tar tid, og LvG får nok (mer) skikk på gutta ettersom månedene tikker og går. Mot slutten av Rodgers første sesong kunne en virkelig se en drastisk (og svært positiv) endring i spillestil, og det samme vil trolig skje for dere.

Endret av Diskusjonsmumriken
Lenke til kommentar

Klipp!

Young spiller i en ny formasjon, Valenica spiller i en tildels ny formasjon, Fletcher er ikke god nok etter sykdommen og burde ikke spilt, Evans er nettopp kommer fra skade, Anderson er ikke god nok for oss og Mata er tydeligvis ikke i form og burde bli benket for Kagawa eller Januzaj. Kan legge til at Di Maria hadde sin første kamp for oss og at han måtte spille en tildels ukjent posisjon med en ren SM.

 

Rooney, RVP og Mata underpresterte. At de er utprøvde spillere hjelper lite når de må gjøre nye ting. Nytt system, nye bevegelser (ikke de 3 over..) og flere "B" spillere ja. Jeg er enig i at det har vært svakt, alt for svakt når det kommer til angrepsspillet vårt - men vi har absolutt INGEN midtbanespillere som er gode nok til å hjelpe oss akkurat nå. Vi lider defensivt og offensivt pga. det.

 

 

@Espp hvem har ropt etter sparking? Må jo være lov å mene at endring til 4-3-3 vil være bedre og burde skje når vi får tilbake spillere fra skade. 3 midtstoppere har ikke fungert bra selv mot de dårligste lagene.

Sikkert bare i kampes hete, men det var noen som nevnte det i kamptråden. Flere, deg inkludert, roper om formasjonsendring. Jeg håper selv at vi går over til en mer 4-3-3 / 4-2-3-1 formasjon, men vi må få inn spillerne først :)

Endret av Espp
Lenke til kommentar

4-3-3 er langt ifra optimalt. Vi har fortsatt ikke vinger til det. Med tanke på stallen, hadde 4-1-2-1-2 vært det beste, tror jeg.

 

De Gea

Rafael (Valencia) - Jones(Evans) - Rojo (Blackett) - Shaw (Blind)

Carrick (Blind)

Herrera (Fletcher) - Di Maria (Fellaini)

Mata (Januzaj)

Rooney (Welbeck) - Van Persie (Wilson)

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

4-3-3 er langt ifra optimalt. Vi har fortsatt ikke vinger til det. Med tanke på stallen, hadde 4-1-2-1-2 vært det beste, tror jeg.

 

De Gea

Rafael (Valencia) - Jones(Evans) - Rojo (Blackett) - Shaw (Blind)

Carrick (Blind)

Herrera (Fletcher) - Di Maria (Januzaj)

Mata (Januzaj)

Rooney (Welbeck) - Van Persie (Wilson)

Er ikke det ganske likt Barca sin stil for noen år siden?

 

 

Xavi - Busquets - Iniesta

Pedro - Messi - Villa

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Synes nesten litt synd på dere. Det blir nok bedre. Dere har verdensklasse på topp. Når laget finner ut av hverandre og LvG så vil dere være i toppen.

 

Uflaks at dere ikke vant i dag forøvrig.

Ja, uten tvil at vi har verdenskjente navn på topp - men de klarer jo ikke å spille sammen. Det går for tregt med Rooney, RVP og Mata. I tillegg springer Rooney og RVP, spesielt hvis det er Rooney og Welbeck, inn i samme området hele tiden.

 

Håper at LVG får orden på gutta og gir dem klare instrukser. Pass and MOVE, pass and MOVE.

Lenke til kommentar

Tror midtbanen blir grei nok nå. Med Di Maria-Blind/Carrick-Herrera sentralt så har vi en kvartett som er den beste sentrale midtbanen til United på ti-femten år (sånn seriøst).

 

Jeg hater å gjenta meg selv for mye, men jeg stiller nesten større spørsmålstegn til Rooney og Mata enn til for eksempel forsvaret vårt akkurat nå. Rooney har aldri vært et godt kapteinsemne, og som spiller er han best som andrefiolin bak en større stjerne. Da fungerer også laget best. Mata har vært forferdelig hele sesongåpningen, og hvorfor han prioriteres foran Kagawa, som har både mer å bevise og ikke minst HAR bevist mer i United-trøya, fatter jeg rett og slett ikke. Uniteds beste kamper i fjor var i Champions League, da Kagawa for én gangs skyld fikk spille rett bak spissen.

 

Den eneste som har vært god nok de første kampene er Phil Jones, og hadde det ikke vært for skadehistorikken hans så lurer jeg på om han kanskje hadde vært et sterkere alternativ til kapteinsbindet enn Rooney, forresten. Slik stallen ser ut i dag, uten forbehold om salg, så vil jeg se dette laget mot QPR:

De Gea

Jones-Smalling/Blackett-Rojo-Shaw

Herrera-Blind

Di Maria-Kagawa-Januzaj

RvP

 

RvP er en bedre fotballspiller enn Rooney. En langt bedre en, faktisk. Han er bedre teknisk, en bedre målscorer, en bedre avslutter, smartere i boksen og en spiller som er vant til å bli fôret fremfor å fôre. Rooney og Mata trenger begge en vekker, og now is the chance. QPR hjemme BLIR plankekjøring med mindre noe sykt skjer. La et par av stjernene spille på seg selvtillit, og bruk lagets spisskompetanse.

Lenke til kommentar

1089645_Manchester_United.jpg

 

Håper LVG tar til vettet og innrømmer at 3-5-2 ikke fungerer i det hele tatt. Så lenge vi har 4 bak så spiller det nesten ingen rolle hva vi kjører, bare den tryggheten det gir å ha 4 kontra 3 bak. Satser på at vi kjører noe lignende som dette mot QPR, selv om det sikkert er mer sannsynlig at Blind spiller LB siden Shaw har vært ute en stund. Håper på dette så fremt de spillerne er klare og ikke Welbeck blir solgt. RvP og Mata kan plassere rævene sine godt på benken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...