Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Leste over artikkelen hans og finner det litt rart egentlig. Scholes har ofte hatt rett i ting han skriver, selv om det kan være litt vondt i et Utd-hjerte å lese det. Denne gangen er jeg ikke like enig.

 

Jeg er helt enig i at hver seier ser ut som en cupfinale og at det kanskje ikke passer Manchester United helt, men her er det veldig viktig å se ting i perspektiv:

 

1) Vi har hatt den tyngste tiden siden SAF kom til klubben det siste året. Spillerne har vært langt nede. Her stusser jeg litt over at Scholes ikke tar tak i selvtilliten som er på tur opp, spillerne som blør for draken og ikke gir opp. De har vist stigende arbeidsmoral den siste tiden. Når ting endelig faktisk ser ut til å sette seg til, så skal han klage på akkurat det? Rart tenker jeg.

 

2) Den evinnelige sutringen over at vi har brukt 1.5 milliarder og at resultatet ikke har kommet. Kjære vene, har ikke han vært fotballspiller? De fleste vet jo at det ikke bare er å kjøpe 11 nye spillere og vinne ligaen. Noen av de nye spillerne har kommet et nivå opp og må venne seg til hvordan fotballen spilles på øverste nivå. I tillegg så har flere spillere kommet inn, som har erfaring fra øverste nivå, men det betyr jo ikke at de automatisk passer inn i filosofien til LVG. TTT = ting tar tid.

 

Jeg finner det merkelig at han ikke kan ta tak i det positive som faktisk skjer hos oss akkurat nå, istedenfor å bare klage over det negative uten å ta hensyn til det ovenfor f.eks.

Vi trenger tid og allerede ser ting bedre ut. Spiller yter maks og vi spiller til tider veldig underholdende fotball. Det har vært mangelvare de siste årene til Scholes.

 

Topp 4 er min drøm for sesongen i år, men jeg tror ikke vi klarer det. Jeg sa det før sesongen og mener det fortsatt. Jeg ønsker ikke å være optimistisk i år - det gjorde vondt å ikke nå topp 4 i sesongen som var. Forventningene er lave i år, men desto høyere til neste nå. I år er det for store endringer i klubben til at vi skal kunne kjempe om noen titler. Håper at LVG motbeviser meg og at jeg må spise i meg ordene i mai når vi har tredje eller fjerdeplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg, Espp. Selv mistenker jeg at han får betalt for å fokusere på negative ting som skaper fokus i andre medier rundt omkring i verden.

Lol. Ikke begynn med slike latterlige teoriere du også.,.. :confused: Han har bare litt annerledes meninger, og van Gaal kommer til å stoppe munnen hans med resultater.

Lenke til kommentar

Hvordan er det en latterlig teori? Han skriver innlegg for en avis. Og som for de aller fleste aviser så er målet å tjene penger. Hvem tror du er interesserte i å lese et innlegg av en United-legende som skryter av United? Bare United-fans, og ikke alle. Er jo liksom ikke uvanlig å få skryt fra egne legender.

Ikke glem at Scholes var ganske mediesky som spiller og nå er han plutselig en del av media. Han gjør det neppe gratis.

 

Sier ikke at alt han skriver er feil, men at Independent helst vil at han skal holde mest fokus på det som har vært negativt denne sesongen er absolutt ikke utenkelig. Ellers er det mye du ikke vet om verden.

PS. Penger er veldig sentralt.

Lenke til kommentar

"If you don't count the five goals at Leicester, we have been better than Chelsea I believe." - LvG.

 

Kjenner ikke helt konteksten til dette sitatet, men det virker litt ut på jordet.

Nei? Han har jo helt rett. Dere har sluppet inn 10 mål. Vi 14. 14-5=9.

 

Skulket mattetimene på barneskolen?

:p

 

E: Han snakket forresten om det defensive/antall baklengs.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Åja, hvis han prater om det defensive gir det mer mening. Selv om vi har blitt gradvis bedre på det, men om man ser sesongen totalt sett så er det nok riktig.

 

Basert på det totale fraværet av en fast forsvarsfirer, så syntes jeg det ikke er et dårlig tall av United. De tyr nå til å bruke midtbanespillere og unggutter som forsvar. Kan ikke sammenlignes med Chelsea over hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er vi i samme periode hvor vi begynte å miste form i fjor. Moyes hadde en ganske ok start på sesongen, for deretter å se at formen dalte jevnt og trutt. Selv om Moyes tok poeng var det dårlig prestasjoner over hele linjen.

 

Nå har vi hatt en veldig tung start på sesongen, og er vitne til at formen har blitt bedre (CP unntaket). LVG sliter med ekstreme skadeproblemer og vi har nesten ikke stilt med samme fire i forsvar i en eneste kamp.

 

Jeg håper at vi kan få se en omvendt kurve enn det vi var vitne til i fjor. Håper at vi spiller bedre og bedre, og at spillerne forstår mer av vår nye spillestil.

 

Heldigvis for oss er kvaliteten i PL så lav og toppklubbene så inkompetente i år at vi enda er veldig nært toppen. La det fortsette gjennom hele sesongen for jeg tror at vi til neste år kan kjempe om tittelen, og da smaker det godt å se Utd i CL igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva synes vi om LvG så langt? Er ikke nevneverdig imponert selv. Kun pga hans omdømme og aura støtter jeg han fortsatt, men han har ikke gjort noen bedre jobb enn Moyes. Faktisk vil jeg påstå det Moyes gjorde var bedre, tatt i betraktning spillerstall og det at han hadde halve laget mot seg.

 

Jeg syns han har gjort det litt under min egen forventning. Han har ikke tatt like mange poeng som jeg trodde han kom til å gjøre, men jeg unnskylder han lett. Vi har ikke fått en eneste kamp med vår beste 11er. Se på Chelsea som kan spille med samme gode 11er kamp etter kamp. Det skaper trygghet, selvsikkerhet og kontinuitet i laget.

 

LVG kunne nok gjort det bedre med hele laget vårt tilbake fra skader. Kampen mot Arsenal var bra, veldig bra. Det var en taktisk god kamp fra Man Utd, samt en god porsjon flaks og inkompetanse fra Arsenal. Med det laget vi hadde tilgjengelig vil jeg påstå at det var vår eneste sjanse til poeng, og vi klarte faktisk å ta med oss 3 poeng.

 

Han legger om og får laget til å ta poeng selv på elendige dager og i kamper hvor vi egentlig ikke burde ta poeng. Det minner meg om litt om mentaliteten vi hadde under SAF. Det er ingen tull med LVG. Er noe dårlig, så sier han det rett ut. Det er noe jeg har stor sans for. SAF gjorde (nesten) alltid det samme.

 

Vi handlet for 1.5 mrd i sommer og da er det nok mange som forventer (spesielt andre fans fra andre klubber) at vi skulle konkurrere om gullet. Det har ikke jeg sett på som realistisk i det hele tatt. Jeg trodde ikke før sesongen startet at vi skulle ta topp 4 heller. Heldigvis har jeg sett de andre lagene kollapse gang på gang, noe som gjør at vi fremdeles har en god mulighet til å ta medalje / topp 4 plass i år. Klarer vi det har vi prestert bedre enn jeg har forventet, og jeg er meget fornøyd.

 

Vi mistet historiens beste manager og det lagde dypere spor enn noen kunne forutse. Hele laget kollapset. Moyes var den som fikk arbeidsoppgave med å føre Utd videre og det klarte han ikke. Gruppen rottet seg mot han og klarte aldri å få spillerne til å prestere. Med LVG ser jeg det motsatte. Spillerne virker glade, de virker fornøyde selv om de er skuffet over stadig under pari prestasjoner. De siste kampene har vi sett en vinnervilje som totalt har manglet siden SAF ga seg, og det er noe jeg elsker å se. Jeg får gåsehud når jeg ser den genuine gleden spillerne viser når ting går vår vei, jeg får gåsehud og den gode gamle stolthetsfølelsen tilbake når jeg ser spillerne nekte å slutte å jage - selv med en mann mindre mot City.

 

Motivasjonen, moralen og viljen virker å være på tur tilbake i spillerne våre - og det er det vi har vunnet på i år etter år. I tillegg begynner spillerne å forstå mer av hva LVG ønsker av dem og taktikkene / formasjonene begynner å sitte bedre. Hvis vi nå kan få 8-9 av vår beste 11er sammen i hver kamp, ja da tror jeg at vi virkelig kan begynne å se bra ut.

 

Jeg har 100% tro på prosjektet til LVG og støtter han 100% selv om vi ikke tar topp 4 - så lenge progresjonen fortsetter. Jeg mener at vi har sett en bedre struktur i det siste enn hva vi gjorde i første kamp, i tillegg til det mentale som er på vei oppover. La det fortsette! Neste år kan vi kanskje være med å kjempe om gullet igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva synes vi om LvG så langt? Er ikke nevneverdig imponert selv. Kun pga hans omdømme og aura støtter jeg han fortsatt, men han har ikke gjort noen bedre jobb enn Moyes. Faktisk vil jeg påstå det Moyes gjorde var bedre, tatt i betraktning spillerstall og det at han hadde halve laget mot seg.

 

......

 

Jeg har 100% tro på prosjektet til LVG og støtter han 100% selv om vi ikke tar topp 4 - så lenge progresjonen fortsetter. Jeg mener at vi har sett en bedre struktur i det siste enn hva vi gjorde i første kamp, i tillegg til det mentale som er på vei oppover. La det fortsette! Neste år kan vi kanskje være med å kjempe om gullet igjen.

 

 

Er ganske enig med deg. mentaliteten virker lovende og god, og skader har ødelagt mye. Synes dog ikke det har vært så veldig mye progresjon. Vi spiller ganske ræva uke inn og uke ut. Om vi ikke klarer topp 4 bør LvG ut, også bør vi heller satse på å få Klopp til sommeren. Jeg tror dog enda på topp 3.

 

Arsenal-kampen skryter veldig mange av, men jeg synes ikke den er mye å skryte av. Vi har flaks, that's it.

Lenke til kommentar

1) Synes dog ikke det har vært så veldig mye progresjon. Vi spiller ganske ræva uke inn og uke ut.

 

2) Om vi ikke klarer topp 4 bør LvG ut, også bør vi heller satse på å få Klopp til sommeren. Jeg tror dog enda på topp 3.

 

3) Arsenal-kampen skryter veldig mange av, men jeg synes ikke den er mye å skryte av. Vi har flaks, that's it.

Deler opp innlegget ditt, så kan jeg gi deg min mening på punktene.

 

 

1) Her er jeg litt uenig, men også litt enig med den siste påstanden. Jeg mener at vi har sett større progresjon enn under hele året med Moyes. Kan forklare litt hva jeg mener:

- Spillerne viser god mentalitet, det sa du også.

- Spillerne sliter med å tilpasse seg systemet til LVG, men vi ser stadig bedre struktur og bedre defensivt arbeid. Det blir helt klart ødelagt av at vi ikke får spilt med samme spillere i noen kamper. Det er vanskelig med å skape trygghet med nye ansikter hele tiden. Jeg mener at vi ser bedre og bedre ut defensivt til hver kamp (første 30 mot Arsenal et unntak, kommer tilbake til det). Når vi får satt en fast 4er bak tror jeg at vi kan bli meget solide, men vi mangler en naturlig leder.

- Vi har flere kort å spille på. LVG har introdusert flere formasjoner, og vi hadde senest sist kamp suksess 3-5-2. Det gir flere muligheter foran kamper og muligheter til å endre kampbildet.

 

2) Ja og nei. Klopp ville vært en kjempesignering, men jeg tror det er helt feil å sparke LVG for å hente Klopp. Hvordan signal vil det sende til Klopp? Jeg støtter LVG 100%, og vil støtte han til kontrakten går ut eller at det viser seg at det han gjør ikke vil fungere (at han er i feil klubb). Kanskje vil vi kunne få Klopp eller en annen god manager da, men nå er det viktig at vi støtter vår egen.

 

3) Ja, jeg er enig i at vi hadde veldig mye flaks i de første 30 minuttene av kampen. Etter det slet Arsenal mer og mer med å bryte oss ned og forsvarene begynte å bli mer selvsikker. Smalling spilte en helt rå kamp i andreomgang, en virkelig kjempe. Igjen er jeg villig til å snu godsiden til:

- Vi spilte med to vinger, to U-18 spillere og bare en av våre faste midtstoppere.

- De måtte spille i en formasjon de bare har spilt noen ganger før.

 

Alt i alt er jeg meget fornøyd med det som skjedde etter 30 minutter ut i kampen. Vi var kyniske og vant deretter.

Lenke til kommentar

 

Har det veldig vanskelig for å tro at Klopp ville gjort noen særlig bedre jobb. Den dagen LVG gir seg må de sikte like høyt, ala Guardiola.

Jeg vil da virkelig påstå at Klopp er et steg opp fra LVG.

 

 

Basert på meritter eller rent subjektivt? Med tanke på meritter så er LVG klart foran.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Basert på meritter eller rent subjektivt? Med tanke på meritter så er LVG klart foran.

 

Vel, fyren er 20 år eldre, selvsagt har han oppnådd mer. Jeg baserer det på hva de har oppnådd i det siste, og det er selvsagt litt subjektivt også. Personlig så jeg liker Klopp mye bedre enn LVG, som jeg fra et nøytralt synspunkt, ikke liker noe særlig godt.

Men måler man prestasjonene deres de siste 5 årene, relativt til disponible midler og spillere, så har Klopp prestert bedre. Og i den målestokken vil jeg også påstå at han er verdens beste, sammen med Simeone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva Klopp og Simeone har gjort i en enkelt klubb er én ting - LvG gjør alt han tar i til gull, selv om det kanskje tar litt tid.

 

Jeg er veldig fornøyd med det han har gjort så langt, om man ser sesongen under ett. Vi har til og med massevis av unggutter fra akademiet som har fått muligheter de kanskje ikke ville fått under en annen sjef (Wilson, Blackett, McNair).

 

Ferguson vant titler på lånt tid de siste årene, med et middelmådig lag. Rent kvalitetsmessig er årets stall den beste siden Ronaldo var der, uten tvil. Nå får vi bare håpe på at laget begynner å prestere stabilt, så tar vi andre/tredjeplassen og bygger den plattformen vi behøver foran neste år.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...