Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så klart kan det være tilfeldig. Se på de siste skadene:

 

Di Maria: Strekk under kamp. Slikt skjer.

Shaw: Overtråkk under kamp. Slikt skjer, vanskelig å unngå.

Rooney: Kneskade på trening. Vet ikke hva som skjedde. Kortvarig.

Blind: Skadet på landslaget.

 

Dette er ikke uvanlig eller suspekt. Klart, de kommer på toppen av en allerede lang liste, men fortiden er irrelevant. Om denne sesongens problemer har vært uflaks kan vi forvente at situasjonen vil bedre seg, men vi kan ikke forvente at alle holder seg skadefrie slik at vi kommer oss ned på et normalt nivå heller. Vi kan forvente et helt normalt antall skader, noe vi har hatt de siste ukene.

Lenke til kommentar

Ja, men det kan skje med alle. Hvis flesteparten av skadene hadde vært strekk, så kanskje. Men det er ikke tilfellet. Vi kan jo ta alternativene:

 

1. Tilfeldigheter. Folk vinner i Lotto, folk vinner i Lotto flere ganger, folk blir skadet.

2. Det er en bevisst strategi. Den ekstra treningsmengden vurderes å være verdt alle skadene.

3. Manchester United, en av verdens største og rikeste fotballklubber, vet ikke hva de driver med.

 

Du har utelukket alternativ 1. Van Gaal har utelukket alternativ 2. Vi står igjen med alternativ 3. Men ja, du må gjerne kalle meg naiv.

Lenke til kommentar

Cw5oqmS.jpg


Louis van Gaal vs Ronald Koeman. [soton vs United.] Ganske interessant artikkel om forholdet mellom van Gaal og Koeman. Generelt når en leser om van Gaal så blir en litt redd for hvordan hans lederstil over tid vil slå ut i united, virker som om det er ganske mange som ikke er mest glad i han. Eks, Zlatan eller Ribery ("I haven't had fun on the pitch once under van Gaal. I had had more than enough of it."). Men samtidig så har United over mange år vært vant til en manager med en tilsvarende autoritær lederstil, da Fergie også var en person som ikke aksepterte at enkeltspillere satte seg over laget osv. (Altså kanskje ikke så rart at det er nettopp personligheter som Zlatan og Ribery som ikke liker hans lederstil.) Endret av blured
Lenke til kommentar

Di Maria: Strekk under kamp. Slikt skjer.

Shaw: Overtråkk under kamp. Slikt skjer, vanskelig å unngå.

Typiske skader som kommer når spillere er sliten. Og spillere blir sliten av masse trening og løping.

Hvis man ser på alle skadene som United og Arsenal har hatt opp igjennom de siste årene, så kan jeg ikke si at det bare er tilfeldig lenger. Jeg vet ikke hva som gjøres feil, riktig nok.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Ja, men det kan skje med alle. Hvis flesteparten av skadene hadde vært strekk, så kanskje. Men det er ikke tilfellet. Vi kan jo ta alternativene:

 

1. Tilfeldigheter. Folk vinner i Lotto, folk vinner i Lotto flere ganger, folk blir skadet.

2. Det er en bevisst strategi. Den ekstra treningsmengden vurderes å være verdt alle skadene.

3. Manchester United, en av verdens største og rikeste fotballklubber, vet ikke hva de driver med.

 

Du har utelukket alternativ 1. Van Gaal har utelukket alternativ 2. Vi står igjen med alternativ 3. Men ja, du må gjerne kalle meg naiv.

er det umulig at det følges et treningsregime som har utilsiktede konsekvenser? Deg om det.
Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg syns er mest tragisk, en spiller som ikke orker mer enn 20 min eller en manager som ikke bryr seg om spilleren er fornøyd:

http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/van-gaal-falcao-er-ikke-i-form-til-aa-spille-mer-enn-20-minutter/a/23351421/

Spilleren har hatt en svært alvorlig skade. Ble tilsynelatende nok kastet utpå for tidlig og sliter fortsatt med samme skade. Liker det ikke. Betalte mye penger for en spiller som "aldri" spiller.

 

Vet ikke helt hva DU legger i ordet tragisk.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt hva DU legger i ordet tragisk.

Å bruke opp mot 200 millioner på å leie en spiller som (nesten) halvveis i låneoppholdet ikke orker å spille mer enn 20 min. DET er tragisk!

 

Klar over at det er det, særlig sett fra utsiden. Var også poenget mitt. Men det var ikke det du skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg syns er mest tragisk, en spiller som ikke orker mer enn 20 min eller en manager som ikke bryr seg om spilleren er fornøyd: http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/van-gaal-falcao-er-ikke-i-form-til-aa-spille-mer-enn-20-minutter/a/23351421/

Altså, klarer man ikke å holde forventet nivå i 90 min, så får man ikke spille i 90min, er ikke noe rart ved det. LvG kan ikke la en spiller som ikke er i god nok form laget, spille bare for å holde han fornøyd... Sier seg selv, på samme måte som Gerrard ikke lenger får starte hver eneste kamp, selv om han kanskje skulle ønske det.

 

Det er selfølgelig synd, men sammenlignet med f.eks. Balotelli så er fremdeles Falcao en MYE bedre avtale... (£6 millioner, og vi kan kjøpe han om han begynner å fremstå som verdens beste spiss igjen, mot £16 millioner for en spiss som ikke scorer...)

Lenke til kommentar

Tror LvG gir faen i prisen. Presterer man ikke -> spiller man ikke.

 

Han har ihvertfall baller nok til å ta slike valg. Var jo en gang da Moyes sa at han ikke tok av RvP fordi han var redd for hvilke reaksjoner det ville skape. RvP var totalt ræva den kampen.

Han har fått en del spilletid uten ha fortjent så mye denne sesongen, men jeg tror nok det handler mer om tillit og et lite håp om at han skal begynne å prestere.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt hva DU legger i ordet tragisk.

Å bruke opp mot 200 millioner på å leie en spiller som (nesten) halvveis i låneoppholdet ikke orker å spille mer enn 20 min. DET er tragisk!

 

Kosta under £7m, men bra forsøk ;) Viss han ikke finner formen snart, så er det jo bortkastet!

 

 

Hæ, er det noen som er lei seg for at Aguero er ute??? Jippi!!!! Da er det kanskje muligheter for poeng!

Men han er nok tilbake når City møter oss på Old Traffort ;) Men da vinner vi nok uansett :D

Endret av Noctua.
Lenke til kommentar

 

Å bruke opp mot 200 millioner på å leie en spiller som (nesten) halvveis i låneoppholdet ikke orker å spille mer enn 20 min. DET er tragisk!

Kosta under £7m, men bra forsøk ;) Viss han ikke finner formen snart, så er det jo bortkastet!

 

Det jeg har lest var £10mill i leie til Monaco og £10 mill i lønn til spilleren.
Lenke til kommentar

Eneste han skrev var jo for å få et billig stikk.

 

Hadde hellige mr brendan gjort dette så hadde det nok ikke kommet noen slike kommentarer skal du se.

Absolutt ikke. Jeg mener United har bommet når de har leid en spiller som er skadet og ikke rekker store deler av sesongen. Og det til en høy pris.

Jeg mener også det er tragisk å ikke bry seg om en spiller er fornøyd eller ikke. Ja, sjefen skal bestemme men å si at han ikke bryr seg om en spiller er fornøyd eller ikke blir helt feil (IMO).

Hva BR gjør / hadde gjort i denne saken har ingen betydning. Forstår ikke hvorfor du drar det frem..

Endret av indahla
Lenke til kommentar

 

 

Å bruke opp mot 200 millioner på å leie en spiller som (nesten) halvveis i låneoppholdet ikke orker å spille mer enn 20 min. DET er tragisk!

Kosta under £7m, men bra forsøk ;) Viss han ikke finner formen snart, så er det jo bortkastet!

 

Det jeg har lest var £10mill i leie til Monaco og £10 mill i lønn til spilleren.

 

Ahh, det sto i alle fall £6,7m på http://www.transfermarkt.co.uk. Vet ikke hva lønna er, men tror han tjener mindre enn i Monaco. Tipper han ligger på rundt £250k/uka, noe som er alt for mye, spesielt når han er skada halve sesongen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...