Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(men igjen kan enn jo stille spørsmål til hvor på banen pengene ble brukt i sommer)

 

Delvis enig, i retrospekt Men bortsett fra Falcao så var det ikke akkurat sånn at United var overbefolket med kvalitet i de områdene som faktisk ble forsterket heller.

 

- Venstreback; Helt åpenbart at det trengtes noe nytt der

- Sentral midt; Hele United-delen av forumet har skreket etter nytt kjøtt her i en årrekke.

- Ving / indreløper (Di Maria); Luksusspiller, men er vel ingen her nå som tør å påstå at det var et unødvendig kjøp.

- Falcao: Unødvendig kjøp; Stygg skadehistorikk, 28 år gammel og dyr.

 

Burde hatt 1-2 stoppere til, men det var vel ingen som kunne forutse den ekstreme skadesituasjonen heller.

 

Er forresten nysgjerrig på hva klubben gjør med skadesituasjonn, det er ikke tilfeldig/uflaks at United havner i den situasjonen år etter år. Her gjøres et åpenbart mye feil på treningene og i det forebyggende arbeidet.

Lenke til kommentar

Han har også hatt lettere program

Det var da svært til trolling fra deg om dagen da!...

 

 

1) Dere spiller definitivt finere fotball nå enn noengang under Moyes, men om den hadde vært så mye bedre, så hadde vel det også vist igjen på resultatene kontra i fjor?

 

2) Når det er sagt, så har vel dere ikke at en eneste backrekke bestående av bare best-in-position, så litt unnskyldt er dere.

3) (men igjen kan enn jo stille spørsmål til hvor på banen pengene ble brukt i sommer)

1) Helt enig, men det handler ikke bare om finere / penere fotball. Det handler om mentalitet og forbedringer. Under Moyes (som hadde bedre resultat i sine 10 kamper) var spillerne tydelig misfornøyde og fotballen var direkte dårlig. At vi var ok i starten var grunnen til at han satt til etter jul (spøk). Når man nå kan se den gode gamle SAF mentaliteten hvor vi aldri gir opp, ja da blir jeg optimistisk igjen.

 

2) Ja, det er sant. Ingen kunne tenke seg til at vi måtte bruke en ving, en midtbanespiller og 2 stk 19 åringer hvorav den ene bare har spilt en kamp i toppdivisjonen, når vi skulle møte City. Men det er dessverre bare uflaks, men sånn er det.

 

3) Tjaa, her er jeg ganske enig med han nedfor meg (i min post). Jeg tror vi prøvde oss på Hummels, men fikk avslag. Da var det kanskje ikke noen LVG hadde lyst på - eller kanskje han fikk nei fra ledesen. Det kommer til å bli handlet en ledertype i forsvar, det er det ingen tvil om. LVG snakker ikke bare tull, han utfører det som trengs.

 

Klipp

Enig i det du sier, men jeg er ganske positiv til Falcao. Vi har ett år til å se hvordan kneet holder seg, og hvis han kommer i form for oss er han ustoppelig. Helt greit det, men for 400-500m kunne vi hentet noen yngre med like stort potensial. Falcao er nok med på den kortsiktige tenkingen hvor vi må tilbake til toppen snarest mulig, for så å starte med talentutvikling igjen.

Lenke til kommentar

 

Bilde

 

 

Han har også hatt lettere program

Van Gaal tar over en synkende skute uten selvtillit. Moyes tok over seriemesterne. Det er det en milevis forskjell på! Vi har spilt bedre de siste kampene enn vi gjorde noen gang under Moyes!

 

Den statistikken sier ikke en dritt. Vi kommer til å ende over dere på tabellen uansett, skal du se! :D

 

Fikk du med deg dette bildet?

 

 

in-louis-van-gaal-we-trust.png

 

Fikk med meg denne i fjor

 

 

in-moyes-we-trust-mufc-1.png

Endret av Danielzu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Statistikk er statistikk og statistisk sett har Bjørn Helge Riise vært en bedre PL-spiller enn Messi.

 

Det er nærmest komplett umulig å si noe om hvordan et lag vil gjøre det etter noen få kamper. Jeg mener at først etter noe sånt som 30 kamper kan man si med en viss grad av sikkerhet at noen gjør det sånn og sånn. Moyes har bedre statistikk, men Riise jr. vs. Messi.

 

Omså ikke trenden blir nevneverdig bedre utover i sesongen kan ikke folk begynne å mase om at Van Gaal må ut, eller noe av den sorten. Laget ser bedre ut, noe statistikk ikke viser. Kontinuitet er viktig og han må få tid.

 

Og ja, Moyes skulle også få tid, men du kan gi en ape med hammer og spiker all verdens tid, han blir ikke å bygge et hus uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har også hørt at Liverpool skal vinne ligaen neste år i 25 år :)

 

 

Ah, you missed the point.

Poenget var at majoriteten ''truster'' på manageren sin i starten, før de dårlige resultatene blir for meget.

Slik er det hos Liverpool også, man ser tendenser til #Rogdersout allerede nå grunnet dårlig sesongstart.

Moyes fikk trust tidlig i sesongen i fjor også..for en liten stund. Man for se hvor mye ''trust'' Van Gaal(Og Rogders) før rundt nyttår :)

Lenke til kommentar

"Trusten" som Moyes fikk er helt annerledes enn "trusten" som LvG får nå. Med Moyes var det slik at han ihvertfall skulle få en sjanse på å vise seg fram og ikke bare si at nok er nok før halve sesongen var ferdigspilt.

Med LvG er det helt annerledes. Vi har sett stor bedring spillemessig og de dårlige resultatene er som oftest pga. individuelle feil og skader. Vi vil faktisk beholde ham, ikke bare for å gi ham en sjanse, men fordi han gjør mye riktig. Ting går faktisk fremover og jeg blir svært overrasket hvis alt faller sammen.

 

Jeg husker for eksempel første sesongen til BR. Det var en del dårlige resultater, men mange ville at han skulle få lov til å fortsette fordi han hadde ting på gang. Det var liksom noe helt annet enn med Hodgson. Det er akkurat det samme her. Angrepsspillet er bra og flott å se på. Han bruker Fellaini slik som han skal brukes. Og med alle de skadene i forsvar som har gjort at et par unge spillere fra reservelaget har måtte steppe inn gjorde ikke det ting lettere, men jeg er SVÆRT imponert over hvordan han har håndtert det og jeg er enda mer imponert over McNair og Blackett. Definitivt to midtstoppere som har stort potensiale til å ta steget opp til fast A-lags plass og bli en av PLs beste..

 

Uansett om vi havner utenfor topp 4 denne sesongen så må han definitivt få enda en sesong. Prestasjonene har vært gode, spillet har vært langt bedre enn under Moyes. Vi skaper faktisk noe foran mål og det meste gir jo faktisk også mening. Det er liksom ikke bare innlegg, innlegg og innlegg (81....). Mange ganger ifjor så lurte jeg på om Moyes egentlig eide fotballforståelse, men i år ser man at LvG har ting på gang og at alt ikke er random bullshit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...