Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Det samme gjorde Klopp for et par år siden(dog tap i finalen mot verdens beste lag). Som sagt så baserer jeg det uansett på nyere tiders prestasjoner. Jo lenger siden det er oppnådd, jo mindre relevant blir det. Det har vært ganske store forandringer i fotballen de siste 20 årene. Det var langt ifra like store økonomiske forskjeller på den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg kunne valgt nå, hadde jeg valgt Klopp uten tvil. Han er mye yngre og kan være i en klubb ut livet. Nostalgi på høyt nivå her nå!..

 

LVG vant med Bayern for ikke så mange år siden, så det er klart at han fortsatt har "teften", men Klopp har utretter mer de siste 5 enn hva LVG har.

Lenke til kommentar

Utrettet mer de siste fem årene?

De siste fem årene har Van Gaal vunnet Eresdivisie med AZ (!), tre turneringer med Bayern Munchen, tatt dem til finalen i Champions League, samt tatt et ytterst middelmådig nederlandsk landslag til bronse i VM.

 

Det er så store prestasjoner at det nesten bare er teit. Bayerns kontringsinsentive, hurtig omstillende fotball som Heynckes praktiserte (som tross alt var Bayern på sitt aller beste) var LvGs filosofi.

 

Ingen vits i å ramse opp mer. Han har gjort det i verste fall veldig bra i alle klubber han har vært i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror uansett ikke ikke Klopp er det vi trenger denne sesongen. Det så jo ut som om det var fritt vilt i garderoben etter Moyes-tiden og jeg tror de hadde godt av å ha en manager som ikke er så ulik Sir Alex når det kommer til disiplin.

 

Etter LvG så gjør det ikke noe at Klopp skulle ta over. Guardiola er også et alternativ, men spillestilen gjør meg tvilende (selv om den ikke er like kjedelig i Bayern som i Barca), men samtidig er det vanskelig å takke nei til nærmest garantert suksess (med mindre man heter Dapper Chap).

 

Har også en drøm om at Giggs en gang tar over permanent og fører Sir Alex' arv videre. Men tror ikke at han er helt moden ennå. Uansett så hadde det vært dritawesome om en av våre 100% egne skulle lede oss til seriegull en dag :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Guardiola er uten tvil en av de beste managerne der ute, selv om han aldri har gjort den bragden å ta et ok lag til seier. Hans forståelse for taktikk er eksepsjonell.

 

Dessverre håper jeg aldri han kommer til oss. Fotballen han praktiserer er minst like kjedelig som Chelsea når de parkerer bussen. Jeg dør innvendig av å se på ballbesittende fotball.

 

 

E: Forsåvidt enig Rolls. Disiplinen vi får med LVG tror jeg er ekstremt viktig akkurat nå.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Klopp er å foretrekke foran LvG,

For noe tøv.

 

Pr nu så er det vel strengt tatt bare Guardiola, Ancelotti, Wenger og Mourinho som kan våge seg å matches med Van Gaal når det kommer til omdømme og meritter. Klopp er flink, men både han og Simeone har oppnådd suksess i små klubber der de har lagt premissene selv. Det å komme til United er en helt annen virkelighet enn å ta over et Dortmund/Atletico som på den tiden ikke var i nærheten av å utfordre Bayern og Real/Barca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pr nu så er det vel strengt tatt bare Guardiola, Ancelotti, Wenger og Mourinho som kan våge seg å matches med Van Gaal når det kommer til omdømme og meritter. Klopp er flink, men både han og Simeone har oppnådd suksess i små klubber der de har lagt premissene selv. Det å komme til United er en helt annen virkelighet enn å ta over et Dortmund/Atletico som på den tiden ikke var i nærheten av å utfordre Bayern og Real/Barca.

 

Vel, du har rett i at det er noe helt annet å være manager for en såpass massiv klubb. Det er selvsagt mer press, mer oppmerksomhet, og alt er for det meste i større skala. Men det er da virkelig flere fordeler også ved å ta over en større klubb. Du får mye bedre spillere, du får mye større budsjett, du får allerede etablerte lag i toppen av alle ligaer og cuper. Rutinerte spillere som allerede har vunnet alt som er. Alt er lagt opp til å få suksess. Det samme kan absolutt ikke sies om mindre klubber. Der kreves det arbeid fra grunnen av. Se på Guardiola, som tok over regjerende CL- cup- og ligamestere! Det er en mye kortere vei til suksess derfra, enn fra hvor Klopp og Simeone startet.

 

Det er ikke sikkert at Klopp hadde vært det riktige valget i sommer, men likevel har prestasjonene hans de siste årene vært større enn Van Gaals, selv om sistnevnte selvsagt har mer erfaring fra store klubber og flere trofeer under beltet. Når det gjelder omdømme så er det vel ingen i verden de to siste årene som har vært mer etterspurt enn Klopp.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

 

Det er jo ingen tvil om at Klopp er å foretrekke foran LvG,

For noe tøv.

 

Pr nu så er det vel strengt tatt bare Guardiola, Ancelotti, Wenger og Mourinho som kan våge seg å matches med Van Gaal når det kommer til omdømme og meritter. Klopp er flink, men både han og Simeone har oppnådd suksess i små klubber der de har lagt premissene selv. Det å komme til United er en helt annen virkelighet enn å ta over et Dortmund/Atletico som på den tiden ikke var i nærheten av å utfordre Bayern og Real/Barca.

 

 

Diego Simeone har gjort en veldig, veldig bra jobb med Atletico Madrid. Å bygge opp et lag som klarer å overgå både Real Madrid og Barcelona er ikke lett. Jeg synes du undervurderer jobben Simeone har gjort.

Lenke til kommentar

 

Det er jo ingen tvil om at Klopp er å foretrekke foran LvG,

For noe tøv.

 

Pr nu så er det vel strengt tatt bare Guardiola, Ancelotti, Wenger og Mourinho som kan våge seg å matches med Van Gaal når det kommer til omdømme og meritter. Klopp er flink, men både han og Simeone har oppnådd suksess i små klubber der de har lagt premissene selv. Det å komme til United er en helt annen virkelighet enn å ta over et Dortmund/Atletico som på den tiden ikke var i nærheten av å utfordre Bayern og Real/Barca.

 

Åja, du ser hele 1 dag frem i tid? LvG er ikke, og har aldri vært, en langtidsløsning(5-10år+frem i tid). Det er Klopp. Hvis du vil ha Wenger over Klopp så sier vel det alt(jeg vet du ikke vil det, men i ytterste instans kan man tolke det slik).

Lenke til kommentar

 

Diego Simeone har gjort en veldig, veldig bra jobb med Atletico Madrid. Å bygge opp et lag som klarer å overgå både Real Madrid og Barcelona er ikke lett. Jeg synes du undervurderer jobben Simeone har gjort.

 

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg sier bare at det er enorm forskjell på Atletico Madrid/Dortmund/Liverpool og andre i utgangspunktet annenrangs klubber, og Manchester United/Bayern/Real Madrid/Barcelona. Og før dere sier noe: når jeg sier annenrangs, så mener jeg utgangspunktet til Rodgers, Klopp og Simeone. Nå er de bedre klubber enn da de tre tok over, ja, og spesielt Atletico er jo i Europatoppen, men presset og forutsetningene er helt ulike.

 

 

Åja, du ser hele 1 dag frem i tid? LvG er ikke, og har aldri vært, en langtidsløsning(5-10år+frem i tid). Det er Klopp.

Det var Moyes også.

 

I så store klubber som United og Real Madrid er det andre forutsetninger for å lykkes, og jeg er ikke sikker på om Klopp har det som skal til. Van Gaal på sin side, har rutinen, merittene og karakteren som kreves for å lede en gigantisk klubb. DERFOR lykkes sånne som han og Mourinho overalt, mens folk som Moyes og Villas Boas faller igjennom. Jeg betviler ikke AvB og Moyes' fotbalkunnskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wenger?

Ja?

 

Wenger har vunnet Premier League tre ganger og FA-cupen fem ganger med Arsenal. Jeg sier ikke at han er verdens beste coach, men det er faktisk slik at meritter er objektivt. Og han er merittert. Det er jo faktisk også bare et halvt år siden han vant sitt siste trofé, og det var strengt tatt første gangen han spydde ut litt penger på en skikkelig toppspiller.

 

Det å holde en klubb oppe over så lang tid som han har gjort uten å egentlig ha kastet penger rundt seg i transfermarkedet er veldig imponerende. Jeg synes i det hele tatt at jobben han har gjort i Arsenal i sin helhet er ufattelig bra. Selv om han er hakket bak de andre topplagene når det kommer til kvalitet på stallen, så er det faktisk sånn at når en ny trener overtar for Wenger, har han absolutt alle forutsetninger for å lykkes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...