Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

When the journey comes to an end, you’ll find yourself in shock, emotionally-drained, and appreciative The Last Guardian stayed in development this long and still made it to release. The entire game’s pace is perfect. The difficulty and challenge is high, and completely reliant on how observant and explorative the player is. Every section of the game is stunningly gorgeous – a real work of art. The gameplay is pure perfection (aside for some clunky controls).

Overrasket over at the last guardian faktisk får ålreite anmeldelser. Har jo fulgt spillet i noen år nå og vært mildt sagt skeptisk, men det virker som om de har klart å få til den gode og mystiske stemningen vi har sett fra trailerne. Clunky controls, dated mechanics o.l. er det som går igjen.
Lenke til kommentar

At deler av Last Guardian føles datert er nesten en selvfølge. Spillmekanikkene var helt sikkert ikke daterte da de først ble laget for 9 eller hvem vet hvor mange år siden, og akkurat derfor er det viktig at et spill ikke er for lenge i utvikling.

Hmm.....det gjelder visst nok ikke Owlboy som også har vært i utvikling i 9 år.

Owlboy får, i til motsetning av TLG, meget skryt for supertight spillmekanikk.

Lenke til kommentar

Spillet kritiseres for akkurat det samme som Ico og Shadow of the Colossus ble i sin tid, klumsete/dårlige kontroll og tidvis dårlig AI på Yorda/Agro/Trico.

 

Så får vi se om The Last Guardian tåler tidens tann like godt som de to første, som vel må kunnes kalles klassikere (ihvertall Shadow of the Colossus) i dag.

Lenke til kommentar

 

At deler av Last Guardian føles datert er nesten en selvfølge. Spillmekanikkene var helt sikkert ikke daterte da de først ble laget for 9 eller hvem vet hvor mange år siden, og akkurat derfor er det viktig at et spill ikke er for lenge i utvikling.

Hmm.....det gjelder visst nok ikke Owlboy som også har vært i utvikling i 9 år.

Owlboy får, i til motsetning av TLG, meget skryt for supertight spillmekanikk.

 

 

Ganske forskjellige type spill da. Owlboy tar i bruk en velprøvd formel i 2 dimensjoner og det er naturlig at et slikt spill kan fungere svært godt selv med begrensende ressurser. The last guardian har langt flere faktorer det må ta høyde for, og må i større grad ploge nytt terreng.

Ikke det at spillet ikke kunne hatt et mer tilgjengelig kontrollsystem, men på en annen side kan det også argumenteres for at tematikken og rollefigurene i the last guardian forsterkes av en nokså stor grad av hjelpesløshet, selv om det jo alltid vil være en skjør balanse mellom hva som forsterker opplevelsen og hva som fører til frustrasjon. Det er vanskelig å si hvor mye av kontrollsystemet som er tiltenkt fra utviklerens side, og hva som er "udugelighet".

 

Ai-en til Trico er åpenbart også litt for ambisiøs til at den kan fungere helt smertefritt på et spillteknisk plan, og samtidig oppføre seg troverdig. Det vil naturlig nok føre med seg en del situasjoner der Trico ikke fungerer optimalt og faller mellom to stoler.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ark er det største makkverket jeg har spilt i hele mitt liv. På linje med mange andre survivalspill. Uoptimalisert ræl. Steam versjonen er i beste fall i alpha, enda så tør de å porte det til andre platformer OG gi ut ekspansjonspakker. Ikke gjør som meg, ikke støtt de med penger.

 

Early access trenden er stygg, og er med på å floode markedet med uferdige survivalspill. Pga venner som elsker sjangeren har jeg pint meg igjennom hundrevis av timer i disse spillene.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...