Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med et community når det står "be the first to post on your community's wall", og det er snakk om et community med 13k medlemmer med høy aktivitet i lange tider? Kan ikke se noe av det folk har skrevet, og jeg får heller ikke skrevet noe.

 

Helt håpløst. MIstet et annet community også, med over 10k medlemmer, som jeg nevnte. Er en fordel om man kan beholde de som det er litt størrelse på, med høy aktivitet.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

Står "UTSOLGT" på julekalenderen nå så er nok derfor :-)

 

 

Den likte jeg.  :green: 

 

 

Har litt selvinnsikt til å se at det er litt galskap å gi så mye for en kontroller, men damn å deilig den er i bruk!

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Januartilbud nå, rise of the tomb raider til 249 tror jeg det var. Kjøpte øyeblikkelig, håper det lever opp til det første spillet.

Det vil jeg si det gjør. Nettopp ferdig å spille gjennom det. Synes det bygger fint videre på det forrige, uten at de videreførte det at hun var så voldsomt stakkarslig og sårbar som i det forrige, men heller ikke er 100% badass hele tiden heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske dustete at PS4 har "lock-out" på BT headsets. Får pairet og starter registreringen men så kommer den med en standard tåpelig melding "bluetooth audio devices is not supported". Vel alle skjønner at dette er en standard BS melding fordi de ønsker å selge egne BT headsets. Det er få ting som er så standarisert som BT Audio og man ser at PS4 opplagt støtter det under pairing prosessen og identifiserer det som en BT Audio enhet.

 

Så da må man altså bruke kabel til kontrolleren. Tullete!

 

EDIT:

For ordens skyld, dette er helt nye BT propper og headset kjøpt denne uken som fungerer på alt annet av enheter jeg har i huset. Bare ikke Sony PS4.

 

Man har også lest ting som:

As I understand it, the PS4 uses a BT4.0 Data profile. Most older BT headsets are 2.1 or 3.0. The PS4's Data-only BT profile is not compatible with audio profiles.

This is why the headphone jack on the DS4 works the way it does.

 

Litt merkelig at håndkontrolleren som går over BT da "magisk nok" klarer å overføre lyd via mini-jacken.

 

 

 

EDIT2:

 

Var verre stilt hos Sony enn jeg fryktet...

 

 

Re: Why hasn't Sony fixed the Bluetooth headset issue on PS4

OPTIONS

May 11, 2016

BlueTooth 4.0 (BT4.0) added proprietary codec encrypted audio support to profile standards... SCEI paid out for it and used a proprietary codec bluetooth audio encoder chipset for DS4...

 

This means any body can encrypt audio to any other device but both need the same proprietary codec support...

This was required to over come the crap quality of lossy audio on BT 3.0 but breaks every device that does not support it..

 

SCEI uses over 5 different BT data streams with the proprietary codec encrypting the 4 audio channels in and the 1 audio out...

Before BT 4.0 the max sent was 2 audio feeds...

Now you have 4 audio feeds encrypted to 1 device... and up to 4 BT DS4 controller devices

 

1 Left audio

2 Right audio

3 Coms

4 Speaker audio...

 

No body has licensed this headset proprietary codec from SCEI (SIEI) yet. USB RF is cheaper and sells on multi platforms so even PS4 licensed third party headsets are not using Bluetooth but still use USB RF wireless...

 

 

 

Så det Sony har gjort her er å lage en egen propritær BT Audio som ingen andre støtter.

Hvis de har lock-out for å selge deres egne BT-headset, så ville man vel kunne bruke alle deres nyeste headsett? Det er ikke tilfellet. PS4 støtter kun PS4-headsett, men visse unntak.

 

Har nok kun å gjøre med sikkerhet.

Lenke til kommentar

 

1000/1000 her, men fullbooka romjul. Argh!

Hørtes nesten ut som en fancy bygård på Nordpolen i Oslo

 

Har fortsatt til gode å føle noe behov for mer enn de 300/300 fiber jeg har hatt siste 2-3 år. Selv 300 føles som overkill med store Steam og andre nedlastinger. Jeg kan oppgradere til både 500 og 1000 men ser ikke nytteverdien. 300/300 er tom. forholdsvis futureproof.

 

Jeg har ca. 20-25 enheter tilkoblet via Cat6 og på flere trådløse bånd. Kjører 3-4 samtidige Netflix etc. ca. hver kveld.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...