Gå til innhold

Eurovision Song Contest Malmø 2024


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0laf skrev (3 minutter siden):


Det er ingen som har hevdet du er nazist, kun at det er en pållende likhet mellom jødene som ble nektet å delta i OL i 1936, og at mange nå ønsker å fjerne Israel fra Eurovision, med påskudd om at de ikke er europeiske nok.

Det er like mye likhet her som det er mellom en pære og en motorsag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (13 minutter siden):

Hva? Slipper Israel inn palestinere? Får de oppholdstillatelse? Når endret Israel innvandringspolitiken?

Flere homofile palestinere har fått opphold i Israel, dette ble også bekreftet av israelsk høyesterett, motsetning il Palestina har seksuelle minoriteter, inkludert asylsøkere uavhengig av etnisk opprinnelse, beskyttelse i Israel, med mindre de blir kidnappet av palestinere og drept, en kan nesten kalle det æresterror

https://www.timesofisrael.com/gay-palestinian-living-under-asylum-in-israel-murdered-beheaded-in-hebron/

Håper de 90 palestinerne som har asyl i Israel fordi de er homofile ikke opplever det samme

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Jeg refererte til han som en kilde og gitt den massive kritikken Shin Beth har fått av Annesty for enda verre menneskerettighetsbrudd enn dette så er det lite grunn til å tro at han ikke forteller sannheten.


Hvordan mener du denne irakeren er en troverdig kilde?
Har han vært i Israel, og opplevd dette?

Så vidt jeg forstår flyktet han fra Irak til Norge sammen med sin familie, når han var tenåringen, uten at det fremgår at han var innom Israel på noen som helst måte?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har ikke dette MGP med Tv nettet å gjøre?

Og Israel og Australia er med i Europas Tv nett forbund. Australia trolig pga Uk/Storbritannia...

Nå er jeg ute på tynn is, men har hørt at det har med Tv kanalene osv å gjøre, NRK i Norge derfor det vises på Nrk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (29 minutter siden):

 

Du startet med å si at legning er et valg, så jeg konkluderte med at du visste dette fra egen erfaring. Da dro du frem voldtekt. 

Jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre, og ber deg forklare. Men istedenfor å forklare begynner du med tåpelige hersketeknikker. Det er veldig tydelig at du ikke klarer å forklare hva du mener her. 

Noen skrev, som følge av diskusjon rundt ESC's politiske skjevhets-fokus at pride, altså legning ikke kunne velges. Jeg skrev:

"Om du virkelig mener det, så må du vel også mene at pedofile ikke har noe valg og at de følgelig fritt må få forsyne seg av barn?

Legning er absolutt et valg når det kommer til videre "brygging" av impuls-følelser istedenfor å korrigere dem og "temme" slike, slik vanlige folk gjør etter moral. Et eksempel: Impuls-følelsen gjør jo at menn ofte umiddelbart vil ha sex med en pen dame som mannen ser lettkledd på stranda, men man korrigerer seg da det blir upassende å gå ned å bare "høvle over henne" uten at dama vil. Det ville jo vært "fri seksualitet" det også, men heldigvis forstår folk flest at man ikke må handle på slike impulser. Trist at deres forståelse stopper der og at fri homoflyt bare får forpeste samfunnene våre, og blir hyllet frem og reklamert for i mediene, "utdannelsen" og politikken.

Hvilken modig bragd har homsen gjort som fortjener en slik hyllest? Det er jo i dagens politiske situasjon faktisk modigere å innrømme at man stemmer FRP enn å fortelle folk at man er homofil.

Det finnes én eneste trussel for homofile i vestlige samfunn, og det er Islam... som venstresiden bare slikker støvlene til, for så å snu seg rundt å klage på konservative Kristne!"

////////

Av alt dette hentet du på "slange-vis" bare ut setningen "legning er absolutt et valg". Hvorpå du svarte:

"Hvis du mener at legning er et valg kan det bare bety at du på et eller annet tidspunkt har valgt legning. Dvs at du har vurdert andre legninger. Med andre ord, du er ikke så veldig hetero."

////////

Du ignorerte altså poenget med "fri seksualitet" og hvordan vi absolutt har et valg om å korrigere denne, som vi da ser i eksempelet mitt om strand-dama som man altså ikke voldtar, men korrigerer sin "frie seksualitet" etter moral. Jeg tillot meg derfor å belyse din idiotiske "logikk" ved å kaste den tilbake på deg:

"Du har vel forhåpentligvis valgt å ikke voldta kvinner? Da har du vel også voldtatt kvinner for så å ha kommet til den konklusjon at du likte bedre å ikke voldta dem, så da er du vel ikke en voldtektsmann (lenger?).

(Prøvde bare å belyse idiotien din her, og anklager deg selvfølgelig ikke for noe)"

////////

Man korrigerer sin "frie seksualitet" der hvor noe "krysser en grense". Man lar den jo ikke isteden blomstre fritt. Man trenger jo ikke å først voldta noen for å skjønne at man burde korrigere seg til å ikke handle på fristelses-impulser i strid med hva som er moralsk riktig.

 

Endret av Ogalaton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (16 timer siden):

Hun sier jo hun vil rett i militæret når hun kommer hjem, og alle vet hva idf driver med.

https://www.vg.no/rampelys/i/JbonaX/buing-under-israels-opptreden-i-eurovision-2024

Var  det dobbelmoralsk av henne?

Hva med Palestinerne som lar hamas utdanne sine unger fra de er småbarn til å bli soldater. 

De lærer småbarn hvordan de skal hugge hodet av folk td

De har drevet med uttallige selvmordsbombings åtak de siste 50 årene. 

Og de synger free palestine, from river to the sea.

Og hva er greia med at uansett hvor det bor jøder, Norge, resten av europa, amerika, australia, afrika  og islamske land så blir jøder trakassert, angrepet i mange tilfeller drept. Det er ikke bare fra Israel jødene skal fjernes.

Jødehatet er globalt. Og mange er indoktrinert i at jødene er slu etc. Hvor har det det fra. 

Man kan spørre seg hvorfor venstresiden spesielt har så mye agg til jødene

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (8 minutter siden):

Noen skrev, som følge av diskusjon rundt ESC's politiske skjevhets-fokus at pride, altså legning ikke kunne velges. Jeg skrev:

"Om du virkelig mener det, så må du vel også mene at pedofile ikke har noe valg og at de følgelig fritt må få forsyne seg av barn?

Legning er absolutt et valg når det kommer til videre "brygging" av impuls-følelser istedenfor å korrigere dem og "temme" slike, slik vanlige folk gjør etter moral. Et eksempel: Impuls-følelsen gjør jo at menn ofte umiddelbart vil ha sex med en pen dame som mannen ser lettkledd på stranda, men man korrigerer seg da det blir upassende å gå ned å bare "høvle over henne" uten at dama vil. Det ville jo vært "fri seksualitet" det også, men heldigvis forstår folk flest at man ikke må handle på slike impulser. Trist at deres forståelse stopper der og at fri homoflyt bare får forpeste samfunnene våre, og blir hyllet frem og reklamert for i mediene, "utdannelsen" og politikken.

Hvilken modig bragd har homsen gjort som fortjener en slik hyllest? Det er jo i dagens politiske situasjon faktisk modigere å innrømme at man stemmer FRP enn å fortelle folk at man er homofil.

Det finnes én eneste trussel for homofile i vestlige samfunn, og det er Islam... som venstresiden bare slikker støvlene til, for så å snu seg rundt å klage på konservative Kristne!"

Av alt dette hentet du på "slange-vis" bare ut setningen "legning er absolutt et valg". Hvorpå du svarte:

"Hvis du mener at legning er et valg kan det bare bety at du på et eller annet tidspunkt har valgt legning. Dvs at du har vurdert andre legninger. Med andre ord, du er ikke så veldig hetero."

Du ignorerte altså poenget med "fri seksualitet" og hvordan vi absolutt har et valg om å korrigere denne, som vi da ser i eksempelet mitt om strand-dama som man altså ikke voldtar, men korrigerer sin "frie seksualitet" etter moral. Jeg tillot meg derfor å belyse din idiotiske "logikk" ved å kaste den tilbake på deg:

"Du har vel forhåpentligvis valgt å ikke voldta kvinner? Da har du vel også voldtatt kvinner for så å ha kommet til den konklusjon at du likte bedre å ikke voldta dem, så da er du vel ikke en voldtektsmann (lenger?).

(Prøvde bare å belyse idiotien din her, og anklager deg selvfølgelig ikke for noe)"

Man korrigerer sin "frie seksualitet" der hvor noe "krysser en grense". Man lar den jo ikke isteden blomstre fritt. Man trenger jo ikke å først voldta noen for å skjønne at man burde korrigere seg til å ikke handle på fristelses-impulser i strid med hva som er moralsk riktig.

 

Nå synes jeg du roter sammen litt mtp lyster og legning.

Jeg ser at damer er pene særlig nå det er varmere. 

Legning har noe med hvilke du kjønn du elsker og tiltrekkes av. Jeg mener at det bestemmer vi ikke selv, det er i genene våre dvs arv.

De fleste er født heterofile og noen få prosent er homoseksuelle.. husker ikke er det 5-10%?

Så er det jo forskjell på å ha ulovlige lyster og legning. Feks Nekrofili, Pedofili eller incest. Men noen er glad i Grantrær, og de dvs trær er ikke beskyttet med lov.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Har ikke dette MGP med Tv nettet å gjøre?

Og Israel og Australia er med i Europas Tv nett forbund. Australia trolig pga Uk/Storbritannia...


Ja, det er ikke landene som arrangerer Eurovision, det er TV-kanalene, og da selvfølgelig statskanalene i de fleste land.
Det er dermed European Broadcasting Union (EBU) som står som hovedarrangør.

Den israelske TV-kanalen KAN har vært medlem siden 1957, og oppfyller alle kravene for videre medlemsskap, og har derfor rett til å delta i Eurovision.

De fleste innser nok at Israel ikke er en del av Europa, men at det ligger i Midtøsten, men rent kulturelt så er selvfølgelig Israel betydelig nærmere Europa enn Asia og Midtøsten.

EBU er åpent for andre enn europeiske TV-kanaler, for eksempel er Marokko og Lybia medlemmer, og kunne dersom de ønsket også delta i Eurovision.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
0laf skrev (13 minutter siden):


Hvordan mener du denne irakeren er en troverdig kilde?
Har han vært i Israel, og opplevd dette?

Så vidt jeg forstår flyktet han fra Irak til Norge sammen med sin familie, når han var tenåringen, uten at det fremgår at han var innom Israel på noen som helst måte?

Som generalsekretær i den organisasjonen har han nok et bra nettverk i det arabiske gay-miljøet. Noe sier meg at du ikke har det samme.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, anomys said:

Var  det dobbelmoralsk av henne?

Hva med Palestinerne som lar hamas utdanne sine unger fra de er småbarn til å bli soldater. 

De lærer småbarn hvordan de skal hugge hodet av folk td

De har drevet med uttallige selvmordsbombings åtak de siste 50 årene. 

 

 

Hva med å ikke generalisere en hel befolkning? Norge har jo i nyere tid (for var mye knask på 90-tallet også) to terrorangrep på sin kappe rettet mot både barn og muslimer, så skal vi generalisere på like dumt nivå som det over er dere (og meg også) tilhengere og medlemmer av en en terrorstat som er sterk tilhenger av rasistisk og barnedraps-motivert vold.

Videre; verden har faktisk flere nyanser enn fordummende Venstre vs høyre. 

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Han har nok et bra nettverk i det arabiske gay-miljøet. Noe sier meg at du ikke har det samme.


Wow, for et forsvar av anekdotene dine, at irakeren i Klasseklampen kjenner mange skeive, så da vet han sikkert hva han snakker om når det kommer til Israel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Nå synes jeg du roter sammen litt mtp lyster og legning.

(...)

Legning har noe med hvilke du kjønn du elsker og tiltrekkes av. ...

Du mener jeg blander sammen lyster og legning, men du mener at legning bestemmer tiltrekkelse, altså lyster?

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Wow, for et forsvar av anekdotene dine, at irakeren i Klasseklampen kjenner mange skeive, så da vet han sikkert hva han snakker om når det kommer til Israel.

Han leder en organisasjon for skeive arabere så da gjør han nok en del annet enn å drikke kaffe og røyke vannpipe. Men for all del, jeg skal ikke ta fra deg troen på at Shin Beth aldri ville vært så slemme at de rekrutterte homofile palestinere på den måten. Den israelske staten er jo som kjent en snill og generøs onkel for enhver palestiner i området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (Akkurat nå):

Du mener jeg blander sammen lyster og legning, men du mener at legning bestemmer tiltrekkelse, altså lyster?

 

Hva du tiltrekkes av og elsker er legning.

Lyster og impulser må vi alle kontrollere uansett.

Voksne mennesker som er enige i å være sammen, har lov til det.

Lenke til kommentar
The Very End skrev (7 minutter siden):

Hva med å ikke generalisere en hel befolkning? Norge har jo i nyere tid (for var mye knask på 90-tallet også) to terrorangrep på sin kappe rettet mot både barn og muslimer, så skal vi generalisere på like dumt nivå som det over er dere (og meg også) tilhengere og medlemmer av en en terrorstat som er sterk tilhenger av rasistisk og barnedraps-motivert vold.

Videre; verden har faktisk flere nyanser enn fordummende Venstre vs høyre. 

Hva er generalisering med det der?

Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Han leder en organisasjon for skeive arabere så da gjør han nok en del annet enn å drikke kaffe og røyke vannpipe. Men for all del, jeg skal ikke ta fra deg troen på at Shin Beth aldri ville vært så slemme at de rekrutterte homofile palestinere på den måten. Den israelske staten er jo som kjent en snill og generøs onkel for enhver palestiner i området.

Tror du arabere mister jødehatet som de får inn gjennom kultur og religion fordi de blir skeive?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Tror du arabere mister jødehatet som de får inn gjennom kultur og religion fordi de blir skeive?

Det er ingenting som tyder på at denne mannen er en jødehater. Er det din normale oppførsel å slenge rundt seg med merkelapper på folk du ikke vet noe om? Eller er du bare bakfull og gretten?

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (9 minutter siden):

Hva med å ikke generalisere en hel befolkning? Norge har jo i nyere tid (for var mye knask på 90-tallet også) to terrorangrep på sin kappe rettet mot både barn og muslimer, så skal vi generalisere på like dumt nivå som det over er dere (og meg også) tilhengere og medlemmer av en en terrorstat som er sterk tilhenger av rasistisk og barnedraps-motivert vold.

Videre; verden har faktisk flere nyanser enn fordummende Venstre vs høyre. 

Du nevner terrorangrep mot barn og muslimer. 

Statistisk har muslimer et overtall i terrorangrep her i europa. Så mange at mediene vart tvungne til å slutte å skrive om det da muslimene følte seg uthengt og de heller ikke kunne si det var uislamsk. Rart er det uansett at terrorangrep utført av muslimer skal vi måtte ta med i beregningen for å ta i mot muslimer

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...