Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Skulle ønske det gjaldt en gammel ps4, men det gjelder også pro. Samme hastighet der.

 

Aiai, da er det jo helt krise ja :/

 

Så til noe tungvindt, har du testet konsollen hos noen andre på deres nettverk? Uansett, det høres helt merkelig ut i ditt tilfelle.

Skal høre med naboen. Han har altibox han også, men egen linje og hjemmesentral.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor pc og xbox1 får så mye bedre fart. Akkurat som det er en innstilling på ps4 som sier at den ikke skal

over 5 mbps.

Ikke sikkert det er så vanskelig å skjønne. Tipper det har med Sonys serverpark å gjøre, de gidder ikke ruste opp sånn at folk som deg med langt raskere nett enn gjennomsnittet kan få full hastighet.

 

Prøvde shareplay med en kompis i går. Gikk ikke da ps4 mente jeg har for dårlig linje.

Det som er artig er når jeg laster opp og ned savegame til cloud så går det grisefort. Lasta både opp og ned en fil i går på 627mb. Det gikk unna på langt under et minutt.

Lenke til kommentar

 

Watch Dogs 2 til 399 på PK i dag dersom noen fortsatt sitter på gjerdet:

https://www.platekompaniet.no/spill/playstation-4/watch-dogs-2-67da4c40/

 

Er det verdt det? Har inntrykk av at Ubisoft sine spill går fort på salg. Og jeg har en backlog som ikke likner grisen så jeg har tid til å vente med det :-p

 

Har ikke kjøpt det ennå. To barn, full jobb, studier, samboer og bikkje gir meg ca 10 timer å game i uka og jeg har nettopp begynt på Witcher 3 ha ha. Men jeg vurderer WD2 når det kommer på skikkelig salg da det har fått jevnt over gode anmeldelser.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Noen her som har kjøpt og testet "The Dwarves" i dag?

http://www.gamer.no/spill/the-dwarves-ps4/256581

Hadde lyst på det, men ut fra diverse anmeldelser så har jeg lagt det på vent.

Noen mener det er kort, og at tekniske problemer er nokså utfordrende. Det får vel jevnt over 6/10. så helt krise er det nok ikke.

Tenker at jeg venter på et salg eller noe slikt.

For stemningen og kampsystemet for mye skryt, og jeg mener det er på tide at "dverger" får et eget rpg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skulle ønske det gjaldt en gammel ps4, men det gjelder også pro. Samme hastighet der.

 

 

Aiai, da er det jo helt krise ja :/

 

Så til noe tungvindt, har du testet konsollen hos noen andre på deres nettverk? Uansett, det høres helt merkelig ut i ditt tilfelle.

 

Skal høre med naboen. Han har altibox han også, men egen linje og hjemmesentral.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor pc og xbox1 får så mye bedre fart. Akkurat som det er en innstilling på ps4 som sier at den ikke skal

over 5 mbps.

 

PC og Xbox har mye bedre fart fordi du har servere i andre enden som deler ut raskere hastighet. Sony har enten cappet alle transfers til 5Mbps eller så har de rett og slett ikke mer båndbredde å gi. Microsoft har Azure serverparken (google it!) og det er vel ingen på planeten, kanskje med unntak av Google, som kommer i nærheten i datakraft og båndbredde. I 2015 hadde de en oppetid på smått sinnsvake 99.9936%, eller rundt fem sekunder i døgnet. Si hva du vil om Microsoft vs Sony, men på onlinetjenesten har Sony alltid hengt etter.

Lenke til kommentar

 

Sony har enten cappet alle transfers til 5Mbps eller så har de rett og slett ikke mer båndbredde å gi. 

 

 

Tull. På min 100/100Mbps linje så får jeg 75-85Mbps trådløst og 100Mbps med kabel.

 

Støtter den, Happy. Jeg laster ned raskere enn 5Mbps, men det er rimelig uforutsigbart til tider. Jeg er rimelig sikker på at når alle skal laste ned det samme spillet så klarer ikke serverne til Sony trykket og det går jallatreigt - er nok en drivkraft at man kan preloade spill..

Steep betaen lasta jeg ned på en knapp time over wifi og den filen var på drøye 20 gig om jeg husker riktig. Har 100 linje.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...