Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Da håper jeg de får til noe Xbox ikke fikk til.
Nettsider eller community for profiler til kontrolleren.
Må ærlig innrømme jeg trodde Elite Controlleren til Xbox var noe Microsoft ville støtte videre. At det ble lagt ut nye profiler for nedlasting hver gang det kom nye storspill.
Tror ikke det har kommet en oppdatert profil til den kontrolleren på over 1 år hvis jeg ikke tar feil.
Ikke finner jeg noen steder hvor folk deler noe særlig profiler heller.

Så hvis Sony klarer å få på plass en slik tjeneste, har de det godt kort i ermet allerede der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dere har fått med dere at det kommer noen nye hodeklokker til neste år? Mer eksakt den 16 januar.

Jeg har trodd dette bare har vært en ny utgave av deres Gold klokker. Men det viser seg at det er noe nytt på gang!

 

Binaural 3D lyd! 

 

Dette er lyd som vi får bla i PSVR. Lyd som kan plasseres i alle akser rundt oss og som bidrar til å plassere spilleren og andre objekter i et spill på en helt annen måte en stereo eller 5.1/7.1 lyd simulert eller ekte. Greia med slik 3D lyd er at du kan oppleve den i alle typer hodeklokker. Så om Sony har valgt å låse det til deres egne klokker eller ikke er forstatt uvist. Eller om det er noe mer til disse klokkene som bidrar til effekten er også uvist.

 

Hva som er sikkert er at lyd i spill vil få et vesentlig løft. Så gjenstår det å se hvor mange spill som vil støtte dette. Og om Sony låser det ned til kun sine Platinum klokker....

 

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har fått med dere at det kommer noen nye hodeklokker til neste år? Mer eksakt den 16 januar.

Jeg har trodd dette bare har vært en ny utgave av deres Gold klokker. Men det viser seg at det er noe nytt på gang!

 

Binaural 3D lyd! 

 

Dette er lyd som vi får bla i PSVR. Lyd som kan plasseres i alle akser rundt oss og som bidrar til å plassere spilleren og andre objekter i et spill på en helt annen måte en stereo eller 5.1/7.1 lyd simulert eller ekte. Greia med slik 3D lyd er at du kan oppleve den i alle typer hodeklokker. Så om Sony har valgt å låse det til deres egne klokker eller ikke er forstatt uvist. Eller om det er noe mer til disse klokkene som bidrar til effekten er også uvist.

 

Hva som er sikkert er at lyd i spill vil få et vesentlig løft. Så gjenstår det å se hvor mange spill som vil støtte dette. Og om Sony låser det ned til kun sine Platinum klokker....

 

Sitat fra videoen: "Like Nate is in his attict, and then you hear Elena calling you from downstairs and you actually hear the sound come from below you. And it helps you connect on an emotional level"

 

Sorry... Men kjenner jeg kaster litt opp i egen munn når jeg hører sånne taler :-p Minner litt for mye om Apple sin markedsføring.

 

(Misforstå meg rett. Jeg digger lyden i PSVR og vurderer nesten dette headsettet. Det er bare at markedsføringen blir for dum....)

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har fått med dere at det kommer noen nye hodeklokker til neste år? Mer eksakt den 16 januar.

Jeg har trodd dette bare har vært en ny utgave av deres Gold klokker. Men det viser seg at det er noe nytt på gang!

 

Binaural 3D lyd! 

 

Dette er lyd som vi får bla i PSVR. Lyd som kan plasseres i alle akser rundt oss og som bidrar til å plassere spilleren og andre objekter i et spill på en helt annen måte en stereo eller 5.1/7.1 lyd simulert eller ekte. Greia med slik 3D lyd er at du kan oppleve den i alle typer hodeklokker. Så om Sony har valgt å låse det til deres egne klokker eller ikke er forstatt uvist. Eller om det er noe mer til disse klokkene som bidrar til effekten er også uvist.

 

Hva som er sikkert er at lyd i spill vil få et vesentlig løft. Så gjenstår det å se hvor mange spill som vil støtte dette. Og om Sony låser det ned til kun sine Platinum klokker....

 

https://www.youtube.com/watch?v=o9wGomzrt44

Håper ikke de kun gir ut slik binaural lyd til dette headsettet.

Vi har jo mange testet hvor bra lydplassering binaural lyd gir med et vanlig stereoheadset.

(Hvis ikke, prøv selv her, men husk å bruke headset da høyttalere ikke gir "mening").

Og vi se jo at PSVR klarer dette helt fint med et vanlig billig stereo proppesett. 

Så jeg gleder meg til binaural lyd på PS4, men håper virkelig ikke de binder det opp til kun å virke med sitt headset.

 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

 

*snip*

*snip*
Dette headsettet kommer garantert til å ha gyroskop, og de prøver nok å selge inn det som den beste måten å oppleve deres 3D-lyd. Uvisst om vi får dette med vanlige stereo headsett. VR er personlig første gangen jeg har prøvd 3d-lyd uten at det var en demo.

 

Håper folk får ørene opp for dette vi hører mer av det i framtiden! ;)

Endret av K2D
Lenke til kommentar

Bare tipse om at Elkjøp selger Gold edition av Ghost Recon Wildlands til samme pris som standard utgaven..her er hva som er i Gold edition:

 

- Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (fysisk spill)
- Season Pass som gir deg tilgang til to store utvidelser (digitalt)
- The Huntsman rifle (in game content)
- The Huntsman motorsykkel (in game content)
- 3 emblemer (in game content)
- 3 våpenkamoer.
- 3 enheter for å skreddersy karakteren
- XP booster

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/kommende-spill/PS4GHOSTRWG/ghost-recon-wildlands-gold-ps4

Lenke til kommentar

Ganske dustete at PS4 har "lock-out" på BT headsets. Får pairet og starter registreringen men så kommer den med en standard tåpelig melding "bluetooth audio devices is not supported". Vel alle skjønner at dette er en standard BS melding fordi de ønsker å selge egne BT headsets.  Det er få ting som er så standarisert som BT Audio og man ser at PS4 opplagt støtter det under pairing prosessen og identifiserer det som en BT Audio enhet.

 

Så da må man altså bruke kabel til kontrolleren. Tullete!

 

EDIT:

For ordens skyld, dette er helt nye BT propper og headset kjøpt denne uken som fungerer på alt annet av enheter jeg har i huset. Bare ikke Sony PS4.

 

Man har også lest ting som:

As I understand it, the PS4 uses a BT4.0 Data profile. Most older BT headsets are 2.1 or 3.0. The PS4's Data-only BT profile is not compatible with audio profiles.
This is why the headphone jack on the DS4 works the way it does.

 

Litt merkelig at håndkontrolleren som går over BT da "magisk nok" klarer å overføre lyd via mini-jacken.

 

 

 

EDIT2:

 

Var verre stilt hos Sony enn jeg fryktet...

 

 

Re: Why hasn't Sony fixed the Bluetooth headset issue on PS4
OPTIONS
May 11, 2016
BlueTooth 4.0 (BT4.0) added proprietary codec encrypted audio support to profile standards... SCEI paid out for it and used a proprietary codec bluetooth audio encoder chipset for DS4... 
 
This means any body can encrypt audio to any other device but both need the same proprietary codec support...
This was required to over come the crap quality of lossy audio on BT 3.0 but breaks every device that does not support it..
 
SCEI uses over 5 different BT data streams with the proprietary codec encrypting the 4 audio channels in and the 1 audio out...
Before BT 4.0 the max sent was 2 audio feeds...
Now you have 4 audio feeds encrypted to 1 device... and up to 4 BT DS4 controller devices 
 
1 Left audio
2 Right audio
3 Coms
4 Speaker audio...
 
No body has licensed this headset proprietary codec from SCEI (SIEI) yet. USB RF is cheaper and sells on multi platforms so even PS4 licensed third party headsets are not using Bluetooth but still use USB RF wireless...  

 

 

 

 

Så det Sony har gjort her er å lage en egen propritær BT Audio som ingen andre støtter. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ghost recon ser fett ut, men foreløpig oppleves det som litt.. platt/kunstig - veit ikke helt åssen jeg skal beskrive det? Mange som skryter av det også, men mtp Division og Steep så synes jeg UBI er i en fase hvor spillene som kommer ut er litt sånn halvveis? Ser skikkelig bra ut, men når du pirker vekk det første laget er det lite igjen..

 

The Division hadde jo seriøse feil og mangler som enkelt burde ha vært oppdaget og fiksa innen release, og først nå etter flere patcher og workshops er spillet sånn ca der det burde være, men ingen gidder å spille det lengre.

Steep var en god idé, men ble halfassed: et godt eksempel på at man ikke alltid skal følge sin visjon, men levere det produktet massene vil ha. Jeg selv synes det var fett, og med ganske bra grafikk og følelse av å være på fjellet, men hadde altfor lite innhold til å holde interessen gående lenge, og da tenker jeg ikke på drakter og størrelse på området, men hva du faktisk kunne gjøre i denne verdenen. Ble en veldig stor og fin kulisse disse fjellene..

 

Kommer til å vente noen dager etter release før jeg evt kjøper Ghost Recon. Er fortsatt bare level 14 i The Witcher 3 og har såvidt kommet meg til Skellige Island så jeg har pokker meg godt med tid. Blir ferdig med TW3 en gang til sommeren slik det ser ut nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...