Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Expert og Telebutikken ser hvertfall ut til å kjøre "førstemann til mølla" opplegget som vanlig, overrasker meg ikke om det blir en liten nattåpen event fra et par av disse butikken også.

 

Humac tar forhåndsbestillinger / reserveringer, det gjør vell normalt Eplehuset også (men min erfaring er at de er utrolig rotete), Spaceworld tar normalt imot forhåndsreserveringer også, det samme gjør normalt Telehuset (men igjen så er min erfaring at de er utrolig rotete). Men det tryggeste og best er vell Apple.no.

 

 

EDIT:

 

Hvor kan man finne informasjon rundt Telenor og 4G / LTE med tanke på den nye iPad-modellen? Finner stort sett ingen verdens ting rundt temaet noe sted.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse listene det er snakk om hos forhandlere er stort sett bare ren gambling fra kundenes side. De ringer deg nok opp når den er tilgjengelig, men hvis de ikke får svar så selger de over disk til de som kommer dit først. De vil jo selge mest mulig fortest mulig.

 

En venn av meg ringte (husker ikke hvilken butikk, men det var på sandvika storsenter) og spurte om ventelisten var lang. Svaret var JA - han møtte likevel opp samme dag i butikken og fikk kjøpt over disk likevel :>

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Hvordan er det med videoformat på iPad? Må alt gjøres om til MP4-format? VLC-player ble vel fjernet fra Apple Store. Noen andre apps som gjør at man kan se andre filformater f.eks. AVI og dermed slippe konverteringen som brenner opp hele dataen?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med videoformat på iPad? Må alt gjøres om til MP4-format? VLC-player ble vel fjernet fra Apple Store. Noen andre apps som gjør at man kan se andre filformater f.eks. AVI og dermed slippe konverteringen som brenner opp hele dataen?

 

Om du er hjemme på Wifi er det jo fint å bruke AirVideo. Der slipper du å konvertere.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med videoformat på iPad? Må alt gjøres om til MP4-format? VLC-player ble vel fjernet fra Apple Store. Noen andre apps som gjør at man kan se andre filformater f.eks. AVI og dermed slippe konverteringen som brenner opp hele dataen?

Hvis man skal bruke HW-akselerering må film konverteres/remuxes til mp4, men da klarer også iPaden "alt". Ellers er det apps som tar AVI og også mkv, men vil ha problemer med mkv og H.264 i 720p og 1080p.

 

Hvis man har mac kan man bruke f.eks. Subler til å remuxe mkv til mp4, dette tar mye kortere tid enn å konvertere.

Lenke til kommentar

Hvis det faktisk skulle vise seg at den nye iPad-en IKKE støtter LTE i Europa, og du faktisk alt har forhåndsbestilt og betalt for en, eller at du faktisk har kjøpt en og får vite om dette i etterkant så regner jeg med at det er en smal sak å heve kjøpet?

 

Ser jo at forhåndsbestiller hos Apple i Tyskland reklamerer med LTE-støtte, og det er vell strengt tatt ikke tilfellet om du ikke kan bruket LTE i det landet du faktisk kjøper enheten?

 

Vi har vell temmelig trygge forbrukerkjøpslover og ditten og datten for slikt i Norge regner jeg meg? For jeg er neimen ikke sikker på om det blir noen iPad på meg om det skulle vise seg at LTE ikke vil fungere i Norge.

Lenke til kommentar

 

Hvis man skal bruke HW-akselerering må film konverteres/remuxes til mp4, men da klarer også iPaden "alt". Ellers er det apps som tar AVI og også mkv, men vil ha problemer med mkv og H.264 i 720p og 1080p.

 

Hvis man har mac kan man bruke f.eks. Subler til å remuxe mkv til mp4, dette tar mye kortere tid enn å konvertere.

 

Nå gjelder vel dette iPad 2. Kan ikke skjønne annet enn at iPad 3 nå skal ha krefter nok til å spille av mkv 1080p uten konvertering. Hvis ikke, er cpu/gpu-oppgraderingen ikke mye til oppgradering.

Lenke til kommentar

Problemet med brett som er beregnet på fingerbruk er at man ikke kan hvile hånden på skjermen mens man tegner med stylusen, selv ikke med vanter.

Det gir det hele en vaklete opplevelse.

 

Men Apple har som regel svært god nøyaktighet på touch-delen, så bortsett fra at man ikke kan hvile hånda burde det funke med riktig programvare.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg må vel investere i et tegnebrett før eller siden, men det hadde vært utrolig kjekt med et litt mer mobilt, smart og rimelig alternativ, ser at galaxy note 10.1 satser på wacom teknologi på deres nye brett, men den ser ut til å være utdatert allerede før den kommer ut.

Men det er vel kanskje litt for nisje-marked for apple. Synd for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...