Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Flash er fortsatt fremtiden så lenge 90% av nettet inneholder flash.

 

Når HTML5 viser seg å være mye bedre og lettere å kjøre enn flash, ja da kan vi ta i mot HTML5 med åpne armer.

 

Nytter lite om noen av de linkene er 2 år gammel så lenge situasjonen er det samme i dag når det kommer til ytelse mellom HTML5 og flash.

Ja, huff. Dumt at man ikke får se interaktive bannere laget i Flash når man browser med sin mobile nettleser.

 

Akkurat den prosenten sier ingenting. Det er jo kun online nettspill hvor Flash fortsatt har en nytte. Og det er faktisk ikke 90% av internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flash er fortsatt fremtiden så lenge 90% av nettet inneholder flash.

 

Når HTML5 viser seg å være mye bedre og lettere å kjøre enn flash, ja da kan vi ta i mot HTML5 med åpne armer.

 

Nytter lite om noen av de linkene er 2 år gammel så lenge situasjonen er det samme i dag når det kommer til ytelse mellom HTML5 og flash.

Ja, huff. Dumt at man ikke får se interaktive bannere laget i Flash når man browser med sin mobile nettleser.

 

Akkurat den prosenten sier ingenting. Det er jo kun online nettspill hvor Flash fortsatt har en nytte. Og det er faktisk ikke 90% av internett.

Om du tror at nettet kun består av bannere i flash og spill i flash, så har du nok kun opplevd en liten del av flash på nettet.

Lenke til kommentar

Hmm merkelig, jeg har avinnstallert Flash fra Safari på maskinen min, og har Chrome som backup hvis jeg tilfeldigvis skulle trenge Flash.

 

Det skjer opptil et par ganger i måneden i verste fall.

Tydeligvis holder jeg meg stort sett innenfor de 10 prosentene, eller kan det være at de aller fleste sidene på nettet har HTML5-alternativer for nettlesere uten Flash? ;)

Lenke til kommentar

Du vet hva off-screen betyr sant?

Lenke til kommentar

Du vet hva off-screen betyr sant?

 

At en ikke tar hensyn til vsync og screen refresh og dermed sørger for at alle stiller på lik linje?

Lenke til kommentar
Om du tror at nettet kun består av bannere i flash og spill i flash, så har du nok kun opplevd en liten del av flash på nettet.

Vennligst utdyp.

Du finner alle svarene dine her.

 

Synd Adobe er uenig med deg vindicator... Jaja.

 

http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html

Bare fordi Adobe skifter mere fokus til HTML5 betyr jo ikke at det finnes noe mindre flash på nettet enn det som faktisk er på nettet i dag. Man må jo ta hensyn til hvor mye av flash innhold som er på nettet i dag. Og er jo derfor jeg sier at det SKAL være et minus om noen enheter ikke støtter det med tanke på hvor utbredt det er i dag.

 

Når HTML5 begynner å få mere overtak på flash og det kan vise at dem er brukt overalt, så skal jeg si meg enig i at HTML5 kan ta over flash, men ikke før den tid.

Lenke til kommentar

Det var det fælt til kryptiske poster du kommer med Vindicator. Det å linke til Google er dessverre ikke svar på spørsmålet: hvilken nytte har flash utenom online-spill?

 

Og hva mener du med 90%? Du er veldig vag. Mener du at en nettleser uten støtte for flash mister 90% av nettet?

Lenke til kommentar

Det var det fælt til kryptiske poster du kommer med Vindicator. Det å linke til Google er dessverre ikke svar på spørsmålet: hvilken nytte har flash utenom online-spill?

 

Og hva mener du med 90%? Du er veldig vag. Mener du at en nettleser uten støtte for flash mister 90% av nettet?

Vet ikke helt om jeg skal gidde å svare deg når du kan vise at du ikke vet mye om hva jeg snakker om.

 

Men ok, skal svare. Nesten enhver nettside man går inn på har ett eller annet form for flash innhold i sine sider. og er derfor jeg mener at de fleste sidene har flash i seg og er derfor jeg sier at flash ikke vil dø ut på ja.......... veldig lang tid.

 

Og jo, å linke til Google betyr at du må bruke noen hjerneceller selv og søke etter forskjellige sider for å se selv at det faktisk er ganske mye flash i websider i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Om du tror at nettet kun består av bannere i flash og spill i flash, så har du nok kun opplevd en liten del av flash på nettet.

Vennligst utdyp.

Du finner alle svarene dine her.

 

Synd Adobe er uenig med deg vindicator... Jaja.

 

http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html

Bare fordi Adobe skifter mere fokus til HTML5 betyr jo ikke at det finnes noe mindre flash på nettet enn det som faktisk er på nettet i dag. Man må jo ta hensyn til hvor mye av flash innhold som er på nettet i dag. Og er jo derfor jeg sier at det SKAL være et minus om noen enheter ikke støtter det med tanke på hvor utbredt det er i dag.

 

Når HTML5 begynner å få mere overtak på flash og det kan vise at dem er brukt overalt, så skal jeg si meg enig i at HTML5 kan ta over flash, men ikke før den tid.

 

Du mener dine meninger veier tyngre en Adobe sine. Det er et rimlig egosentrisk standpunkt å ta vil jeg si. Adobe sier jo i klartekst at de stopper den fremtidige utviklingen av flashklienter for mobile plattformer?

 

Kom med EN nettside der flash er en nødvendighet. Gjerne en du bruker selv!

 

Det finnes forresten statistikker på flashbruk på nettsider, og det går en vei:

http://w3techs.com/technologies/details/cp-flash/all/all

Lenke til kommentar

Det var det fælt til kryptiske poster du kommer med Vindicator. Det å linke til Google er dessverre ikke svar på spørsmålet: hvilken nytte har flash utenom online-spill?

 

Og hva mener du med 90%? Du er veldig vag. Mener du at en nettleser uten støtte for flash mister 90% av nettet?

Vet ikke helt om jeg skal gidde å svare deg når du kan vise at du ikke vet mye om hva jeg snakker om.

 

Men ok, skal svare. Nesten enhver nettside man går inn på har ett eller annet form for flash innhold i sine sider. og er derfor jeg mener at de fleste sidene har flash i seg og er derfor jeg sier at flash ikke vil dø ut på ja.......... veldig lang tid.

 

Og jo, å linke til Google betyr at du må bruke noen hjerneceller selv og søke etter forskjellige sider for å se selv at det faktisk er ganske mye flash i websider i dag.

Kjære deg. Jeg har lenge påpekt at du har et rart syn på hvordan ting fungerer, men du har fortsatt ikke svart meg på mitt spørsmål.

 

Mitt inntrykk og opplevelse (som du sikkert kaller kompetanse for din egen del) sier at flash har null nytte utenom spill (fordi de kan kjøre i en hvilken som helst nettleser). Reklame og drit er ikke det samme som innhold - du har med andre ord FORTSATT ikke forklart hvilken nytte flash har på internett utenom det nevnte området, nemlig spilling.

Endret av iMono
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Om du tror at nettet kun består av bannere i flash og spill i flash, så har du nok kun opplevd en liten del av flash på nettet.

Vennligst utdyp.

Du finner alle svarene dine her.

 

Synd Adobe er uenig med deg vindicator... Jaja.

 

http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html

Bare fordi Adobe skifter mere fokus til HTML5 betyr jo ikke at det finnes noe mindre flash på nettet enn det som faktisk er på nettet i dag. Man må jo ta hensyn til hvor mye av flash innhold som er på nettet i dag. Og er jo derfor jeg sier at det SKAL være et minus om noen enheter ikke støtter det med tanke på hvor utbredt det er i dag.

 

Når HTML5 begynner å få mere overtak på flash og det kan vise at dem er brukt overalt, så skal jeg si meg enig i at HTML5 kan ta over flash, men ikke før den tid.

 

Du mener dine meninger veier tyngre en Adobe sine. Det er et rimlig egosentrisk standpunkt å ta vil jeg si. Adobe sier jo i klartekst at de stopper den fremtidige utviklingen av flashklienter for mobile plattformer?

 

Kom med EN nettside der flash er en nødvendighet. Gjerne en du bruker selv!

 

Det finnes forresten statistikker på flashbruk på nettsider, og det går en vei:

http://w3techs.com/technologies/details/cp-flash/all/all

Er det noe du ikke har forstått enda?

 

Er det virkelig mulig å være totalt blind på det jeg sier?

 

For det første, så nektet jeg ikke på at flash blir mindre og mindre brukt. Og for det andre, så sa jeg at Adobe bruker MYE mere tid på HTML5 nå. Hva er det i det jeg sier på at I DAG FINNES DET SÅ MYE FLASH PÅ INTERNETT AT DET BLIR VANSKELIG Å UNNGÅ som er så vanskelig for deg å forstå?

 

Jeg snakker om i dag på hva som er tilgjengelig av flash innhold.

 

Jeg snakker om at det blir vanskelig å bare tro at HTML5 vil redde dagen i dag når flash først og fremt fungerer bedre enn HTML5 per dags dato, og når det for det andre er så mye utbredt som flash er, så prøver jeg å få dere til å forstå at man kan ikke bare slutte å bruke noe som er så mye brukt.

 

Jeg vil bare si til deg at du må lære deg å lese hva man sier før du kommer med en masse ting som jeg ikke har snakket om.

 

Igjen, Adobe satser for fullt på HTML5, men det forandrer fortsatt ikke på sannheten at flash er så mye brukt enda i dag at det er vanskelig å ikke komme over på internett. Så derfor kan man ikke bare kutte ut å støtte flash når det er så mye brukt.

 

Get it NAOW?

 

Det var det fælt til kryptiske poster du kommer med Vindicator. Det å linke til Google er dessverre ikke svar på spørsmålet: hvilken nytte har flash utenom online-spill?

 

Og hva mener du med 90%? Du er veldig vag. Mener du at en nettleser uten støtte for flash mister 90% av nettet?

Vet ikke helt om jeg skal gidde å svare deg når du kan vise at du ikke vet mye om hva jeg snakker om.

 

Men ok, skal svare. Nesten enhver nettside man går inn på har ett eller annet form for flash innhold i sine sider. og er derfor jeg mener at de fleste sidene har flash i seg og er derfor jeg sier at flash ikke vil dø ut på ja.......... veldig lang tid.

 

Og jo, å linke til Google betyr at du må bruke noen hjerneceller selv og søke etter forskjellige sider for å se selv at det faktisk er ganske mye flash i websider i dag.

Kjære deg. Jeg har lenge påpekt at du har et rart syn på hvordan ting fungerer, men du har fortsatt ikke svart meg på mitt spørsmål.

 

Mitt inntrykk og opplevelse (som du sikkert kaller kompetanse for din egen del) sier at flash har null nytte utenom spill (fordi de kan kjøre i en hvilken som helst nettleser). Reklame og drit er ikke det samme som innhold - du har med andre ord FORTSATT ikke forklart hvilken nytte flash har på internett utenom det nevnte området, nemlig spilling.

Men da skal jeg snu litt på flisa. Hvilken nytte har HTML5 over flash i dag når det ikke fungerer noe bedre enn flash og når det er minimalt brukt i dag?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hva er det i det jeg sier på at I DAG FINNES DET SÅ MYE FLASH PÅ INTERNETT AT DET BLIR VANSKELIG Å UNNGÅ.

Da lurer jeg på hvilke sider du besøker som er så vanvittig opptatt av flash. Som nevnt tidligere, så har nesten all sider et HTML5-alternativ.

 

Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen om en avstemning fra VG Nett ikke er mulig å bruke pga. mangel av flash. Det er innholdet jeg skal frem til, og det er aldri i flash.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det i det jeg sier på at I DAG FINNES DET SÅ MYE FLASH PÅ INTERNETT AT DET BLIR VANSKELIG Å UNNGÅ.

Da lurer jeg på hvilke sider du besøker som er så vanvittig opptatt av flash. Som nevnt tidligere, så har nesten all sider et HTML5-alternativ.

 

Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen om en avstemning fra VG Nett ikke er mulig å bruke pga. mangel av flash. Det er innholdet jeg skal frem til, og det er aldri i flash.

Jeg er innom et xx antall sider hver dag som har flash innhold. Det er alt i fra musikk spillere, til bildefremvisere osv osv osv, the list goes on.

 

Joda dette finnes til HTML5 også, men er det brukt i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...