Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Jeg har hverken bil eller båt. Og de som trenger GPS i bilen har stort sett en egen dedikert sak til det med spesiallagde festeanordninger for bil dashboard, ikke en gigantisk ipad stående midt i frontruta.

 

Og for navigering til fots har man jo mobiltelefonen uansett, ipaden kan jo ikke ringe og ta mot samtaler, så man har mobilen med uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4G er jo knapt utvikla i Norge engang.

For de som bor der det er utviklet er det genialt. Trondheim og Oslo, for eksempel, skal være tilnærmet fullt utbygd på 4G før sommeren hos NetCom. At det i realiteten ikke kommer til å gi full dekning bryr meg fint lite, for det kommer til å være godt nok for meg og mitt bruk inntil videre.

Lenke til kommentar

WiFi for det meste, og skulle det være nødvendig så kan jeg dele mobilnettet via iPhone.

 

Men det med GPS likte jeg ikke helt..

 

Hvordan er det å se film på iPad kontra f.eks. Transformer Pad Infinity? Da med tanke på skjermutnyttelse og bildekvalitet..

Lenke til kommentar

Her kommer mine tanker angående debatten (og ja, jeg har forhåndsbestilt 64GB med LTE).

 

  • Prisen på 4G kontra 3G abonnement.
  • Hastighetsforskjellen på DC-HSDPA og LTE (42 kontra 72 Mbps)
  • 2100-båndet er også ment å brukes til LTE, selv om det ikke foreligger planer for dette ennå.

Lenke til kommentar

Ser det er mange som bestiller "amerikansk" ipad med amerikansk adrese. Det er kanskje ikke så lurt med tanke på 4G LTE, da apple kan selge tillpasset EU versjon med frekvens 800MHz, 1800MHz og 2600MHz?

Jeg venter i allfall til den den dukker opp på apple.no

 

http://www.appleinsider.com/articles/12/03/08/new_ipad_4g_lte_incompatible_with_networks_outside_north_america.html

Endret av SamLamberts
Lenke til kommentar

Bare for å få det klart. Hva har det å si for meg som kommer til å bruke et tvillingsimkort om jeg får 4G eller ikke? Er det sånn at for alle abonomenter med netcom så får du 4G hvis mobilen støtter det?

 

Jeg har ikke lyst til å betale mer for å få 4G, men hvis det blir som med 3G at det ligger i abonomentet hadde det ikke gjort noe.

 

:)

Lenke til kommentar

Finner ingenting om pris på 4g mobilt bredbånd hos Netcom, men telenor tar hvertfall 399 i mnd for 4g-simkort. Og 99 for 3G.

 

Telenor har ikke lansert 4G (LTE) enda så vet ikke hvor du har den prisen fra. Det er også bekreftet at 4G på iPad ikke vil fungere i norge før Apple får lagt inn frekvensområdene vi bruker her i norge.

Lenke til kommentar

Det eneste som er bekreftet er vel at 4G ikke vil fungere i Norge pga. forskjellige frekvenser. En del nettsteder har spekulert i hvordan dette kan løses, men vi vet enda ikke om Apple velger å gjøre dette.

 

Forresten, når kan jeg forvente å se iPad 3 (jeg kaller den det for enkelthets skyld) i Apple store? Gleder meg til å få oppleve skjermen selv! :)

Lenke til kommentar

Finner ingenting om pris på 4g mobilt bredbånd hos Netcom, men telenor tar hvertfall 399 i mnd for 4g-simkort. Og 99 for 3G.

https://netcom.no/mobilt-bredband-nettbrett

 

NetCom har fire abonnement for mobilt bredbånd, og to av disse gir tilgang til 4G-nettet.

 

Jeg har kjøpt modem fra NetCom, og ruter fra Dovado som støtter hverandre. Ruteren kan jeg enten bruke hjemme, eller jeg kan bruke den fastmontert i bilen, og har da wifi-nettverk tilgjengelig med 4G både hjemme, og hvor jeg enn måtte dra i bilen. For meg er dette ganske viktig, men først og fremst forferdelig nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...