Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? iPaden er isåfall ganske treg.

 

I faktisk bruk er den neppe treg.

 

Her i huset har vi både en iPad 2 og en Transformer Prime, teknisk overlegen som sistevnte er, er det ikke dermed sagt at det alltid går kjappt i svingene. Men det forekommer av en sviktende software bit, så det kan jo ordnes med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord, den nye iPad'en er ikke så bra som Apple skal ha den til å være?

 

Igjen, Apple på sitt beste med å skryte over stokk og stein og overhype produktene sine :!: .

Den er nok akkurat så bra som Apple skal ha den til å være. Det framgår ganske klart av Apples egne presentasjoner at det er skjerm- og grafikkdelen Apple har fokusert på denne gangen, siden A5X har samme antall CPU-kjerner og doblet antall GPU-kjerner ift. A5.

 

Igjen, finn deg heller en tråd som handler om noe du skjønner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord, den nye iPad'en er ikke så bra som Apple skal ha den til å være?

 

Igjen, Apple på sitt beste med å skryte over stokk og stein og overhype produktene sine :!: .

Den er nok akkurat så bra som Apple skal ha den til å være. Det framgår ganske klart av Apples egne presentasjoner at det er skjerm- og grafikkdelen Apple har fokusert på denne gangen, siden A5X har samme antall CPU-kjerner og doblet antall GPU-kjerner ift. A5.

 

Igjen, finn deg heller en tråd som handler om noe du skjønner...

La oss nå heller se når den virkelige testen kommer for å se om dine meninger holder mål. Og viser det seg at Apple's tall er helt ræva, ja da vet vi hvertfall hvem som biter blindt på Apple's propaganda og overhyping da om det er tilfelle. Og dette igjen vil jo også si på hvor seriøse vi andre her kan ta deg videre f.eks.

 

La oss se om man kan stole på Apple's sine tall og nummer når testene kommer ut. Men så langt når det kommer til generell ytelse, så blir iPad (3) grisebanket av ASUS Transformer Prime.

 

Ellers tror jeg ikke at GPU ytelsen blir noe bedre i iPad (3) over iPad 2 med tanke på at en kraftigere GPU er nødvendig med så høy oppløsning som iPad har.

 

Så tror nok ikke at ytelsen blir noe annet i ytelse per pixel.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har jo en tedens til å overdrive, feks når iPad kom ut. Hang plakater om hvor revolusjinerende den var osv.. Men det er gode saker,, ingen tvil om, men vil forsatt ha innebygd minnekortleser og flash! De kan bygge minnekortleser inn på samme måte som sim-kortet. Det er jo et must nå.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
men vil forsatt ha innebygd minnekortleser og flash! De kan bygge minnekortleser inn på samme måte som sim-kortet. Det er jo et must nå.

Det er jeg helt enig i, og det er dette som irriterer meg mest med Apple og produktene deres også. De tenker kun profitt, og virker ikke å være i stand til å se fordelene med det. Enten det, ellers så er det så sta og egne som det er mulig å bli, og det er ikke helt utenkelig at det er det som er årsaken heller.

Lenke til kommentar

Denne står høyt på lista her om dagen. Uansett hva Apple hatere måtte mene så er dette verdens beste nettbrett uansett hvor mye tec-specs dere gulper opp. Antall apps er overlegent, tilbehøret, Akai kommer med keyboard som gjør denne om til komplett studio, masse foto apps, aviser og blader som kan abonneres på hvor praktisk talt ingenting av dette finnes til Android. Bare så det er sagt så kommer jeg aldri til å bytte ut min HTC Android med iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss nå heller se når den virkelige testen kommer for å se om dine meninger holder mål. Og viser det seg at Apple's tall er helt ræva, ja da vet vi hvertfall hvem som biter blindt på Apple's propaganda og overhyping da om det er tilfelle. Og dette igjen vil jo også si på hvor seriøse vi andre her kan ta deg videre f.eks.

 

La oss se om man kan stole på Apple's sine tall og nummer når testene kommer ut. Men så langt når det kommer til generell ytelse, så blir iPad (3) grisebanket av ASUS Transformer Prime.

 

Ellers tror jeg ikke at GPU ytelsen blir noe bedre i iPad (3) over iPad 2 med tanke på at en kraftigere GPU er nødvendig med så høy oppløsning som iPad har.

 

Så tror nok ikke at ytelsen blir noe annet i ytelse per pixel.

Ja la oss se når de virkelige testene kommer. Har Apple klart å telle antall CPU-kjerner riktig? Har de klart å telle antall GPU-kjerner riktig? Dette var "meningene" mine i forrige innlegg - og ja, jeg er rimelig sikker på at de holder mål!

 

Når det gjelder Apple ytelsestall, er det grunn til å tro at A5X med 4 GPU-kjerner kan ha omtrent dobbel grafikkytelse i forhold til A5 med 2 GPU-kjerner? Jeg skulle tro at enkelt logikk tilsier at det kan stemme, ja. ;)

 

Siden Transformer Prime ikke en gang "grisebanker" iPad 2, ser jeg ingen grunn til at det skulle skje med iPad 3 heller.

http://androidcommunity.com/asus-transformer-prime-vs-ipad-2-benchmark-wars-20111201/

 

De har jo en tedens til å overdrive, feks når iPad kom ut. Hang plakater om hvor revolusjinerende den var osv.. Men det er gode saker,, ingen tvil om, men vil forsatt ha innebygd minnekortleser og flash! De kan bygge minnekortleser inn på samme måte som sim-kortet. Det er jo et must nå.

iPad var temmelig revolusjonerende da den kom - uten at jeg kan huske plakatene du nevner...

Adobe har kapitulert og gitt opp utviklingen av Flash for mobiltelefoner og nettbrett nå, så du får skynde deg å kjøpe et Android-nettbrett som kan gi deg en tredjerangs opplevelse av Flash-innhold før det er for sent. På iPad kommer det garantert aldri. ;)

For øvrig har integrerte nettskytjenester gjort minnekortleser enda mindre relevant, så jeg tror ikke du får se det heller i iPad med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Transformer Prime ikke en gang "grisebanker" iPad 2, ser jeg ingen grunn til at det skulle skje med iPad 3 heller.

http://androidcommunity.com/asus-transformer-prime-vs-ipad-2-benchmark-wars-20111201/

Jaha?

 

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/compare/577328/550834

 

Men iPad (3) blir most av ASUS Transformers Prime ut i fra disse ytelsestestene. Nå er dette alt utenom skjermkortet og oppløsningen som blir testet.

 

EDIT: Og det du nevner om flash betyr jo lite når flash fungerer utmerket på Android nå. Adobe har sagt at dem vil komme med sikkerhetsfikser om det er nødvendig til flash under Android.

 

Så jeg ser ikke behovet for at flash trenger å bli noe bedre.

 

EDIT 2: Den linken du linket til over viser ASUS Transformers Prime med Android 3.x. Vent heller til den får Android 4.0.x, så får vi heller se hvem som er den raskeste av dem alle :D .

 

EDIT 3: Min Galaxy S II får faktisk mere i score enn alle 3 tablet'ene i BrowserMark testen her.

 

browsermark_ac-540x154.png

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Så vi kan konkludere (sånn helt foreløpig og uoffisielt siden iPad 3 ikke er kommet i salg og blitt utsatt for verifiserbare tester enda) med at Transformer Prime ser ut til å være bedre enn iPad 3 på noen benchmarks, at de er omtrent jevnt på andre benchmarks, og at iPad 3 er bedre på noen benchmarks. Det minner lite om "grisebanking".

 

Du ser ikke behovet for at Flash blir noe bedre på Android (selv om opplevelsen av Flash-innhold utviklet for PC generelt suger på telefoner og nettbrett). Bra for deg, for det vil heller ikke bli bedre. HTML5 er framtiden, og det har selv Adobe innsett.

 

Du er visst i ventemodus for tiden - i desperat venting på at noe skal matche totalpakken i nye iPad. Hvorfor ikke vente på sommeren og iOS 6? Eller til neste år? Ta deg gjerne en lang ferie fra forumet mens du venter... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi kan konkludere (sånn helt foreløpig og uoffisielt siden iPad 3 ikke er kommet i salg og blitt utsatt for verifiserbare tester enda) med at Transformer Prime ser ut til å være bedre enn iPad 3 på noen benchmarks, at de er omtrent jevnt på andre benchmarks, og at iPad 3 er bedre på noen benchmarks. Det minner lite om "grisebanking".

Så langt så kan vi kun konkludere med at iPad må se seg slått av ASUS Transformers Prime. Men vi får se hva testene sier etterhvert.

 

Du ser ikke behovet for at Flash blir noe bedre på Android (selv om opplevelsen av Flash-innhold utviklet for PC generelt suger på telefoner og nettbrett). Bra for deg, for det vil heller ikke bli bedre. HTML5 er framtiden, og det har selv Adobe innsett.

Ja, HTML5 er fremtiden..............om 5-6 år. Vi kan ikke bare kutte ut å bruke flash bare fordi noe nytt som kommer ut som ikke er klar for nettet enda.

 

Ellers er det ganske tydelig at du ALDRI har prøvd flash på en Samsung Galaxy S II f.eks. Flash fungerer omtrent perfekt på telefonen så langt og har ingenting å klage på. Flash på min Galaxy S II funker like bra som det gjør på min datamaskin med Windows 7. Så alt vi trenger er sikkerhetsoppdateringer om det trengs.

 

Utenom det, så skal du DEFINITIVT ikke snakke om hva som ikke er bra og bra med flash når det kommer til Android på Galaxy S II siden du neppe har prøvd det før. Galaxy S II er jo det klare beviset på at flash fungerer utmerket på Android.

 

Du er visst i ventemodus for tiden - i desperat venting på at noe skal matche totalpakken i nye iPad. Hvorfor ikke vente på sommeren og iOS 6? Eller til neste år? Ta deg gjerne en lang ferie fra forumet mens du venter... :p

Jeg trenger ikke å vente på noe jeg vet (på akkurat samme måte som at du vet at iPad er best) når det kommer til ren hardware ytelse. Saken kan være noe annet for spill ytelse i iPad mot ASUS Transformers Prime. Men hvem sitter å spiller spill på en tablet anyways?

Lenke til kommentar

Flash... er ikke den diskusjonen litt 2007? Er vel i praksis svært få nettsider som ikke har et HTML5-alternativ i dag. Jeg saver iallefall ikke skiten...

Men er ikke HTML5 litt sånn 2017 med tanke på at HTML5 ikke er noe bedre enn flash per dags dato og fordi flash er sånn 98% mere brukt enn HTML5 i dag?

 

Ikke nok med det, men HTML5 yter dårligere enn flash også.

 

Så hva er fordelen med HTML5 over Flash i dag?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg ser nå at Humac.no har fjernet siden hvor de tok imot forhåndsbestillinger / reservasjoner på den nye iPad-modellen. Noen som vet noe rundt det? Ble etterspørselen for stor, eller tar de ikke forhåndsreservasjoner likevel eller hva er greia? Overrasker meg hvordan tilsynelatende INGEN, verken Eplehuset, Expert eller Humac ser ut til å ta noen form for forhåndsreservering / venteliste av noe som helst slag, ikke mobilforhandlere til Netcom eller Telenor (Telehuset, Telebutikken, Spaceworld osv..) ser heller ut til å ha noen venteliste, forhåndsbestilling eller reservasjonsmulighet. Og Apple.no har jo fremdeles ikke lagt ut noe på sine nettsider.

 

Normalt så tar jo Eplehuset, Humac, Telehuset og Spaceworld alle imot forhåndsreserveringer..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Herregud mann (Vindicator), hva gjør du i denne tråden?

 

HTML5 yter dårligere enn flash. Kilde?

http://www.craftymind.com/guimark3/

Flink du er til å linke til to år gamle artikler og videoer om emnet. Har latt den ene linken, som ikke er så gammel, være igjen. Den viser klart hvilke overhead-problemer man møter når innholdstjenester leveres via Flash (eller Silverlight for den saks skyld).

 

Lager man spill, skriver man heller i nativ kode. Flash-spill har også overhead. Nei, jeg må nok skuffe deg. Flash er ikke en del av framtiden (heldigvis).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud mann (Vindicator), hva gjør du i denne tråden?

 

HTML5 yter dårligere enn flash. Kilde?

http://www.craftymind.com/guimark3/

Flink du er til å linke til to år gamle artikler og videoer om emnet. Har latt den ene linken, som ikke er så gammel, være igjen. Den viser klart hvilke overhead-problemer man møter når innholdstjenester leveres via Flash (eller Silverlight for den saks skyld).

 

Lager man spill, skriver man heller i nativ kode. Flash-spill har også overhead. Nei, jeg må nok skuffe deg. Flash er ikke en del av framtiden (heldigvis).

Flash er fortsatt fremtiden så lenge 90% av nettet inneholder flash.

 

Når HTML5 viser seg å være mye bedre og lettere å kjøre enn flash, ja da kan vi ta i mot HTML5 med åpne armer.

 

Nytter lite om noen av de linkene er 2 år gammel så lenge situasjonen er det samme i dag når det kommer til ytelse mellom HTML5 og flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...