Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hva så? Det er jo bare å la være å kjøpe derifra...

Hva så? Man trenger ikke være et geni for å forstå hvorfor folk blir provosert over det.

Ei heller trenger man å være et geni for å forstå alt de som blir det ikke vet hvordan verden fungerer.

 

 

Norge eller verden? I hvilken sammenheng? Vanligvis så fungerer ikke verden slik at importør som vanligvis holder seg til standard pris dobler den.

 

Vanligvis da. Men det er verden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva så? Det er jo bare å la være å kjøpe derifra...

Hva så? Man trenger ikke være et geni for å forstå hvorfor folk blir provosert over det.
Ei heller trenger man å være et geni for å forstå alt de som blir det ikke vet hvordan verden fungerer.

Norge eller verden? I hvilken sammenheng? Vanligvis så fungerer ikke verden slik at importør som vanligvis holder seg til standard pris dobler den.

 

Vanligvis da. Men det er verden.

Det blir gjort fordi de kan det.
Lenke til kommentar

For all del, god kundeservice men måten de grovt overpriser begrensede/etterspurte produkter gang på gang på gang faller ikke helt i god jord hos meg vertfall. Har som tidligere god Gamezone kunde startetet å bruke spillsjappa.no mye mer av den grunn alene. Som en del av Japan Photo gruppen har jeg ikke opplevd annet enn god kundeservice fra den kanten både med spill relaterte kjøp og kamera relaterte kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg "støtter" ikke Gamestop med 100-150kr ekstra pr spill, det er en gigantisk amerikansk kjede, ikke noe dedikert spillbutikk engang. De pusher så mye merch der at det er mere blitt en avart av outland med spill i andre halvdelen.

 

Vi har ikke butikker som i USA, ting som Pink Gorilla, en bitteliten kjede på 3 butikker som har sjappa stappfull av nes, snes, gba, atari etc. Det er ikke noe marked for sånt bruktkjøp og salg i Norge. Så derfor ser vi de samme sportsspillene i alle bruktkassene på gamestop. Finner man et "retrohjørne" i en spillbutikk er det så hinsides overpriset at ingen kjøper spillene uansett.

 

Forresten, visste du at når du selger spill til Gamestop settes de ikke ut i din lokale butikk, de sendes i posten til et hovedkontor som sender bruktspill ut etter "behov".

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Game-butikkene, men de var jo del av en større UK kjede de også. De hadde litt mere "nerdete" greier, jeg fant bl.a. masse Gamecube-spill i brukthyllene som jeg kjøpte når jeg brukte Wii'en. 

 

Og de måtte gi tapt i Oslo mot Gamestop de også.

 

Nå er det faktisk Neo-Tokyo på Arkaden kjøpesenter som har mest retro-konsoller og spill. Problemet der er at nesten alt er japansk only. Eierene er japanske og reiser hjem et par ganger i året og har med seg ting tilbake. Og spillene de har er derfor svindyre. Tungvindt å bestille PS2/GC/N64 spill fra play-asia også.

 

Men det er absolutt verdt å gå innom og se hva de har i retro-hyllene sine. Det kommer stadig nye spill og konsoller innom, selv om de er en type "general purpose" japan/weeaboo-butikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vil du ha retro så ta turen selv til f.eks Japan samtidig som du tar en ferie. Akihabara i Tokyo er helt konge om du vil finne mye stash. Det meste de har er japansk men du finner også en del europeisk. Men utvalget er helt hinsides hva du finner her.

 

Var der en tur i våres. Helt ekstremt utvalg, og veldig morsomt å se i butikkene. Kjøpte originalutgaver av A Link to the Past og Super Mario World i nesten helt perfekt stand.

Lenke til kommentar

Akihabara har mye å by på. Jeg har vært der et par ganger og skal nok tilbake neste år, men da skal jeg også besøke Nipponbashi, som er et lignende område i Osaka.

 

Jeg "støtter" ikke Gamestop med 100-150kr ekstra pr spill, det er en gigantisk amerikansk kjede, ikke noe dedikert spillbutikk engang. De pusher så mye merch der at det er mere blitt en avart av outland med spill i andre halvdelen.

 

Jeg burde nesten spesifisert at jeg ikke mente Gamestop/utenlandske kjeder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...