Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Nokon som har sett GoT på C-More? Er det like laber kvalitet som HBO Nordic?

 

Det er mye bedre kvalitet på C-more. Har nettopp kjøpt meg en 75" Sony tv, og ble litt forskrekket da jeg så hvor dårlig kvaliteten var på HBO Nordic, spesielt i mørke scener. Bakgrunnen ble helt "grøtete", var helt jævlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nokon som har sett GoT på C-More? Er det like laber kvalitet som HBO Nordic?

 

Det er mye bedre kvalitet på C-more. Har nettopp kjøpt meg en 75" Sony tv, og ble litt forskrekket da jeg så hvor dårlig kvaliteten var på HBO Nordic, spesielt i mørke scener. Bakgrunnen ble helt "grøtete", var helt jævlig. 

 

Takk for tipset. Kanskje eg skal prøva det neste sesong. Har du lasta ned episodar òg? Er C-More ev. på høgd med dei i kvalitet?

Lenke til kommentar

Såg episode 6 om igjen. La merke til Benjen. Han såg jo ikke helt bra ut. Det såg eg ikke første gang.

Minnet litt om de døde.

Det fikk vi svar på i episoden etter at hodor dør. Han ble tatt av white walkers, og skulle egentlig blitt en av de, men The Children brukte drageglass til å stanse prosessen. Så han var vel et sted mellom levende og død.

Virker som at han hadde fått leve til hans oppgave ble fullført, sørge for at sønnene til Ned overlever (så vidt han vet så er Jon Ned sin sønn) noe lignende som gandalf i ringeness herre.

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Hjertebank hele scenen hvor de er fanget utpå isen. Helt jævelig at wightsene bare stod musestille og waita dem out.

 

Jeg har ikke landa ennå.

Jeg satt egentlig bare og gjespet og var såvidt litt smånysgjerrig på hvilken Plot Armor som skulle gjøre at heltene ble reddet i siste liten. Det ble tidlig tydelig at det ble drager som ble nøkkelen.

 

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/PlotArmor

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/JustInTime

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TheCavalry

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var aldri meningen at vi skulle tro han døde i isen. Han krøp jo opp av hullet i samme scene!

 

Han gikk igjennom isen, for å ha ett påskudd for å bli skadd/redusert, slik at Daenerys kunne våke over han og se knivskadene på kroppen hans og for å skape det fine øyeblikket de to hadde på slutten som igjen førte til at han sverget troskap til henne.

 

Benjen kom med på slutten for å gi oss en avslutning på den karakteren, fordi de ikke hadde mer å gjøre med han. Han var bare en løs tråd som måtte fikses før serien var over og har aldri vært mer enn en bortkommen onkel.

Begge deler er eksempler på Bad Writing. Åpenbart bare gjort for å sjekke av noen checkboxes.

 

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BadWritingIndex?from=Main.BadWriting

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"God damned it, we want a zombie polar bear!"

Verdens minste bokspoiler:

I bøkene var bjørnen i sesong 2...

 

Huff, disse selvforherligende videoene irriterer meg mer og mer. Jeg husker det var samme greia med Lost, en annen serie som lovet mye men som gikk på trynet til slutt. Produsentene oppfattet seg selv som genier og laget slike videoer for å vise verden hvor fantastiske de var. Det ble bare flaut etter hvert som det ble åpenbart at de ikke hadde peiling på hva de drev med.

 

Nå skal jeg ikke si at GoT er blitt direkte dårlig som sådan, men den er redusert til en standard Hollywood-greie. Hjernedød og forutsigbar kveldsunderholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er naturlig  at tempoet øker og vi får litt mer action, når serien nærmer seg sine siste episoder.

 

Noen velger å henge seg opp i detaljer som: "usansynlig at isen kan sprekke" "hvor rask er en due" "kjettinger nord for muren", og lar dette ødelegge helhetsintrykket deres. Jaja, synd for dere. :)

Man henger seg opp i slikt fordi det avslører et billig, dårlig og lite gjennomtenkt manus, noe man ikke forventer fra GoT. Det er så mange av disse detaljene at det begynner å bli tåpelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett denne før. Godt satt sammen video :)

Jeg skjønner ikke helt hva den gale kongens ordre om å brenne uskyldige har med drageangrepet på Lannister-soldatene å gjøre? Er det ment å sammenligne Danys bruk av drager mot en hær med del gale kongens ordre om å brenne kvinner og barn levende?

Lenke til kommentar

 

"God damned it, we want a zombie polar bear!"

Verdens minste bokspoiler:

I bøkene var bjørnen i sesong 2...

 

Huff, disse selvforherligende videoene irriterer meg mer og mer. Jeg husker det var samme greia med Lost, en annen serie som lovet mye men som gikk på trynet til slutt. Produsentene oppfattet seg selv som genier og laget slike videoer for å vise verden hvor fantastiske de var. Det ble bare flaut etter hvert som det ble åpenbart at de ikke hadde peiling på hva de drev med.

 

Nå skal jeg ikke si at GoT er blitt direkte dårlig som sådan, men den er redusert til en standard Hollywood-greie. Hjernedød og forutsigbar kveldsunderholdning.

 

 

Rent teknisk sett var denne scenen godt laget. Som sådan synes jeg det er helt greit at de som jobbet med den får en klapp på skuldern. Problemet ligger hos manusforfatterne som ikke burde skrevet inn denne sekvensen til å begynne med, i det minste ikke uten en sterkere motivasjon bak og med et mer troverdig utfall. 

 

Jeg synes imidlertid ikke denne ene blemma er nok til at serien som helhet taper seg. Vi har tross alt "tålt" noen slepphendte grep fra manusforfatterne før, som Jamie og Bronns ekspedisjon til Dorne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av de mange Youtube-videoene som står å går her i bakgrunnen nesten 24/7 snakket i går om hvordan serien mer og mer pusher skuespillere fremfor karakterer. De liker skuespillernes prestasjoner, som så fører til at det skriver serien til skuespillerne for å vise frem deres evner. Den er litt lang og til tider litt dust, men den forklarer vel ganske godt en del av de problemene jeg har/har hatt med serien hittil.

 

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er mer sukkersøtt hvis Dany havner på tronen. Jeg tipper hun dør eller begge to dør og at Westeros får noe som er nærmere en demokratisk valgt leder.

Eller at hun dør, Jon får tronen, men velger å abdisere, med samme utfall.

Kanskje det er Tyrion som til slutt blir Westeros sin leder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...