Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det er jo også litt synd for Baelish som karakterer at han går ut på denne måten. For på grunn av forhastet pacing og relativt svakt scripts så fremstår jo ikke Baelish som en mester av schemes som han har vært igjennom hele serien og som er det som har fått han til å bli en så sterk karakter i dette universet generelt. Dialogene hans og måten han fremstår i sitt forsøk på å splitte Sansa og Arya er jo ikke nærheten av samme nivå som han har holdt seg på tidligere i serien og virker jo på så måte "out of character".

Nå skal det sies at det vil være naturlig for han å undervurdere to småjenter i større grad enn f.eks Ned, Cersei, Varys etc. Sansa påpeker at han har lært henne å alltid tro det verste om en person, og nettopp det at han unnlot å gjøre dette kan være årsaken til at han ble knertet. M.a.o - han forsømte sine egne beste triks ved å undervurdere og tro for godt om motstanderen, og da han brøt med det tankesettet ble han selv et offer temmelig umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fornøyd med sesongen. Jeg er enig i at det absolutt ikke var den beste, men med tanke på at de har måttet fortsette uten bøkene, men tanke på at så mange karakterer har blitt drept og så mange storylines er blitt borte med disse karakterene så er jeg fornøyd.

 

Men jeg føler meg snytt for 3 episoder.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg også det er litt rart at karakterer som Sansa og Arya skal klare å utspille en karakter som Baelish, men i og med at de dro inn Brandon som endel av "rettsaken" i forrige episode så regner jeg med at han var en nøkkelspiller og at de ikke hadde klart det uten han og hans evne til å gjennomskue alt Baelish har gjort opp igjennom. Dette legger vel også opp til at Arya tar ansiktet til Baelish og vil bruke dette for å komme seg inn i King's Landing i siste sesong.

 

Frå Reddit: 

 

She [my girlfriend] only revealed this to me today, but she said that almost every time Littlefinger was on screen in season 7, you could hear ravens/crows in the background making noise. She eventually put together that Bran was listening/watching everything Littlefinger was plotting and would finally be the one to pull the plug on him. And how did she pick this up? The noise they made pissed her off every scene with Littlefinger.

Edit: Since people are reacting way to wildly; this is only referring to Season 7 scenes. Don't start going back to S1-6 for this.

https://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/6whbz9/main_spoilers_my_girlfriend_predicted_this/

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det la jeg ikke merke til. Serien er såpass detaljert til tider at det faktisk lønner seg å følge et forum der man får andres perspektiver.

 

Angående at det bare er syv episoder så tror jeg aldri det var noe realistisk scenario at vi skulle få 10 episoder med de samme produksjonsverdiene som disse episodene har hatt. Da måtte man i så fall ha sløyfet å vise en del av de mer kostbare scenene. At en av disse var ekspedisjonen bortenfor muren er selvfølgelig noe surt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kansje team Cersei vinner. Kjører hun den beste taktikken nå kansje? lar sine fiender utrydde hverandre borti gokk, mens hun henter en diger hær og tar tilbake områder i sør. Om ikke de utrydder hverandre akkurat, så blir de vel veldig svekket og minsker i tall.

Lenke til kommentar

Kansje team Cersei vinner. Kjører hun den beste taktikken nå kansje? lar sine fiender utrydde hverandre borti gokk, mens hun henter en diger hær og tar tilbake områder i sør. Om ikke de utrydder hverandre akkurat, så blir de vel veldig svekket og minsker i tall.

 

Sånn sett bortifra at WW bare blir sterkere om de vinner. 

Lenke til kommentar

Vi så jo i Hardhome episoden hvordan Night King gjorde alle de døde til wraiths i det Jon og de andre flyktet, så å satse på at hæren til Night King skal bli svekket er nok en dårlig ide. Da må man sørge for å ødelegge alle likene før Night King og/eller andre WW får gjort noe med dem, blir mye å holde fokus på.

Det som kan være en mulighet er at Jon og gjengen vinner med nød og neppe, da får Cersei gode kort på hånden.

Lenke til kommentar

Eg har vanskeleg å sjå eit anna utfall enn at dei vinn ved å ta livet av Night's King og WWs som eventuelt har gjenoppliva dei daude, som igjen fører til at wights dør igjen, med mindre dragane kan gjere kort prosess av armeen.

 

Dersom dei møtes i direkte kamp på slagmarka så kan Night's King i teorien berre vekke til live kvar person av dei levade som døyr, noko som fort blir ein ustoppeleg hær.

 

Eit anna spørsmål er om dragane kan gjere noko skade på kvarandre, eller om dei meir eller mindre er immun mot skade frå eld frå andre dragar. No er riktig nok situasjonen litt annleis sidan NK har fått ein drage med blå eld.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jon & Co dør og Cercsersi vinner. The Mountain™ - som allerede er død - tanker NK for å ha drept lillebroren hans. Ingen andre enn en Clegane får lov til å drepe en Clegane. Bittwersweet ending. GRRM ler seg ned i graven, D&D casher ut og fansen gråter fordi The Mountain "var jo snill hele tiden likevel joooo". 

Lenke til kommentar

Akkurat det plager meg. Han trenger ikke noe stor opptreden,men et lite glimt av ham i det minste.

Er han forresten i winterfell, eller castel black?

Han var ikke med i battle of basterds heller. Jwg har hele tiden tenkt at han er med Jon og altså er i Winterfell men når jeg tenker meg om så har vi vel ikke sett han der?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...