Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat den største overraskelsen i serien.

Nå skal jeg ikke si for mye fra det som er skrevet , men det er en del forskjell pga tvseriens begrensninger og alt i alt føler jeg at de har fått det til bra, men å dra det ut 2 sessonger til er litt fy fy i mine øyne. 

 

Akkurat på samme måte som når jeg kom til nest siste bok i Wheel of time...Snakk om å ha skrivedilla...

Lenke til kommentar

Jeg har glemt litt.

 

Hva er historien til Rhaegar, igjen? Voldtok han Lyanna? Var de forelsket? Hva var det han gjorde for noe spesielt? Husker egentlig bare The Mad King.

 

 

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Abduction_of_Lyanna_Stark

 

Robert sitt hat for han, og Targaryans generellt var grenseløst og han tegnet ett mørkt bilde av Rhaegar. Derimot gir Barristan Selmy oss ett helt annet inntryk av vedkommende under denne satalen med Dany

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har glemt litt.

 

Hva er historien til Rhaegar, igjen? Voldtok han Lyanna? Var de forelsket? Hva var det han gjorde for noe spesielt? Husker egentlig bare The Mad King.

Sant og si er vel svaret på det at vi vet fint lite. Historiene folk forteller om Rhaegar er avhengig av deres ståsted.

 

Spør du Robert Baratheon som var forlovet med Lyanna så var Rhaegar en psykopatisk jævel av en bruderøver og voldstektsmann. Robert ble konge, og som du vet skrives historien av dem som vinner krigene så derfor er det denne versjonen som har fått feste seg hos folket.

 

Men andre som levde tett på Rhaegar tegner et veldig annerledes bilde av ham, og da kanskje spesielt Barristan Selmy, som selv ofte dømmer personer etter hvor mye ære de har. Dersom Roberts versjon av historien hadde vært sann så ville Barristan Selmy ha avskydd Rhaegar, men det gjorde han ikke, snarere tvert imot.

 

Og Ned er veldig lite interessert i å snakke om Rhaehar, både på grunn av Jon, men også fordi han forstår at Robert sitt syn på Rhaegar er veldig farget av hans personlige vendetta mot Rhaegar over Lyanna. Ned liker ikke å lyve, men det er farlig for ham å være ærlig overfor Robert, så han velger å snakke minst mulig om det istedenfor.

 

The tournament of the false spring (Ved Harrenhal) er hendelsen som gav startskuddet til Roberts rebellion. Det var nok der følelsene mellom Lyanna og Rhaegar oppsto. Og svært mange ting tyder på at de følelsene var veldig gjensidige.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Jeg har en ganske interessant teori, hva hvis Arya Stark er datteren til Jon Snow? Det gir egentlig mye mening hvis dere tenker på det 3 ganger. Husk at det som er greien med game of thrones er at du vet aldri hva som kan skje..

 

Hva tenker dere ?

Endret av JTT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det gir vel ingen mening i det hele tatt. Første og fremst er Arya ei jente, for det andre er det ikke mange årene som skiller de to.

(Godt mulig jeg biter på en dårlig spøk.)

Lenke til kommentar

Hm ok jeg skrev feil, mente datteren.

 

En kompis fortalte meg hvertfall at han mente at whitewalkersene kan være i slekt med stark familien også, og at Arya egentlig er mye eldre enn det hun ser ut til.. er visst veldig mange youtube videoer som bekrefter det

Endret av JTT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...