Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det blir mange ressurskrevende scener mot slutten. Det er viktig at de prioriterer nok penger til disse så de blir like minneverdige som de bør være. Ingen vil ha store slag som utkjempes i mørket og med nære kameravinkler for å skjule at det egentlig er 5-6 karer som står og slår hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller ting som blir helt åpenbart utelatt pga. budsjett, sånn som Ghost i Battle of Bastards. 

 

Skjønner ikke helt hva som er så dyrt med Ghost. Er han ren cgi?

 

De hadde jo 60-70 ekte hester og holdt på å filme i nesten 4 uker, så hvor mye kan ei stor bikkje koste liksom. CGI eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Eller ting som blir helt åpenbart utelatt pga. budsjett, sånn som Ghost i Battle of Bastards. 

 

Skjønner ikke helt hva som er så dyrt med Ghost. Er han ren cgi?

 

De hadde jo 60-70 ekte hester og holdt på å filme i nesten 4 uker, så hvor mye kan ei stor bikkje koste liksom. CGI eller ikke.

 

 

 

"[Ghost] was in there in spades originally, but it's also an incredibly time consuming and expensive character to bring to life," the episode's director Miguel Sapochnik told Business Insider on Monday. "Ultimately we had to choose between Wun-Wun and the direwolf, so the dog bit the dust."

 

Kilde: http://nordic.businessinsider.com/game-of-thrones-director-why-ghost-wasnt-in-battle-of-the-bastards-2016-6?r=UK&IR=T

Lenke til kommentar

 

 

Eller ting som blir helt åpenbart utelatt pga. budsjett, sånn som Ghost i Battle of Bastards. 

 

Skjønner ikke helt hva som er så dyrt med Ghost. Er han ren cgi?

 

De hadde jo 60-70 ekte hester og holdt på å filme i nesten 4 uker, så hvor mye kan ei stor bikkje koste liksom. CGI eller ikke.

 

 

 

"[Ghost] was in there in spades originally, but it's also an incredibly time consuming and expensive character to bring to life," the episode's director Miguel Sapochnik told Business Insider on Monday. "Ultimately we had to choose between Wun-Wun and the direwolf, so the dog bit the dust."

 

Kilde: http://nordic.businessinsider.com/game-of-thrones-director-why-ghost-wasnt-in-battle-of-the-bastards-2016-6?r=UK&IR=T

 

 

 

Jeg er klar over dette, men jeg skjønner fremdeles ikke hva som gjør Wolf så tidkrevende og kostbar. Wun-Wun virker for meg langt mer kostbar.

Lenke til kommentar

Dei kunne vell forenkla pelsen mange hakk ved å også smøre inn Ghost i gjørme og blod. Då hadde det ikkje vært noke særlig med pels beståande av individuelle hårstrå å rendere.

 

Det eg savner med i den sekvensen er at Ghost burde blitt nevnt, og ikkje berre ignorert. Berre ein enkel ting som at Jon seier "Ghost! Stay!" hadde langt på veg forklart kvifor Ghost ikkje var ein aktiv del av slaget, også utan å vise Ghost i det heile tatt.

Andre og liknande alternativer hadde vært om nokon nevnte at Ghost blei igjen for å beskytte Winterfell som nødvendigvis sikkert var fult med både sivile, husdyr, forsyningar, og liknande.

Eller kanskje at Ghost blei sendt for å beskytte Sansa, sistnevnte hadde vell passa godt med karakteren at Jon sikkert ville ha prioritert å beskytte Sansa (som nå ikkje lenger har ein ulv) i staden for å litt eksta hjelp på slagfeltet.

Lenke til kommentar

Ghost er vel ikke full CGI? De bare filmer ham mot green-screen på samme måte som wun wun eller andre ting som limes inn i scener. Problemet kommer når du skal ha nærkontakt mellom Ghost og et menneske, siden størrelsen på hunden blir feil, så de må begynne med kunstige armer og lignende.

 

Dette er selvsagt CGI, men Ghost er på en måte ikke en 3d-modell sånn som f.eks Winterfell er.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Ghost er vel ikke full CGI? De bare filmer ham mot green-screen på samme måte som wun wun eller andre ting som limes inn i scener. Problemet kommer når du skal ha nærkontakt mellom Ghost og et menneske, siden størrelsen på hunden blir feil, så de må begynne med kunstige armer og lignende.

 

Dette er selvsagt CGI, men Ghost er på en måte ikke en 3d-modell sånn som f.eks Winterfell er.

 

Ghost er en ekte ulv ja. Vet ikke helt hvordan de gjør det teknisk, men i utgangspunktet bruker de en ekte ulv (eller hybrid, litt usikker) i filminga. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men Ghost lever til daglig i Canada, og i år hadde de ikke sendt han over til filmingen fordi de ikke forventet å bruke han så mye. De scenene som han er med i år er alle filmet i Canada.

 

Uansett, som The Avatar sier. Det beste løsningen når de ikke har mulighet til å ha han med i slaget er å si at han skal beskytte Sansa eller blir igjen i Castle Black. Spesielt det å stå igjen med Sansa og gjerne vise Ghost fysisk i en scene der det blir sagt hadde vært en god løsning. Han hadde ikke fått gjort mye i selve slaget uansett, hadde blitt slakta ganske fort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det ryktes om at neste sesong blir nok sluppet senere enn vanlig, pga. såpass mye av filmingen må foregå på vinterstid.

I tillegg mener David Benioff og D.B. Weiss at det er mer tematisk korrekt å sende serien på vinterstid nå som "Winter is here" .

 

Så det høres nesten ut som det blir iallefall halvannet år til neste sesong...

Lenke til kommentar

Det ryktes om at neste sesong blir nok sluppet senere enn vanlig, pga. såpass mye av filmingen må foregå på vinterstid.

I tillegg mener David Benioff og D.B. Weiss at det er mer tematisk korrekt å sende serien på vinterstid nå som "Winter is here" .

 

Så det høres nesten ut som det blir iallefall halvannet år til neste sesong...

Da syns jrg de kan slå sammen så det blir en sesong på 13-14 episoder istedet. For da blir jo serien ferdig ca samtidlig som den ville blitt i utgangspunktet
Lenke til kommentar

Må si jeg liker det hører angående Game of Thrones. Færre episoder? Ja takk. Det har vært sesonger hvor fremgangen har vært for treg, og at det føles som om de prøver å dra det litt ut for å fylle episodene. Jeg er også for færrest mulig effekter, så det at de skyver på tidspunktet for starten av inspillingen for å få mer vinter og gråvær er helt topp.

 

Men det beste av alt er at avslutningen er innen rekkevidde. Ikke fordi jeg ikke ønsker mer, men jeg har da endelig lært at det vil til slutt gå utover kvaliteten om man hadde sett for seg at dette skulle pågå helt til seerne ble lei. The Walking Dead feks er jo helt ødelagt for min del etter at de tok "såpeopera"-ruten. Å se det samme skjer med forskjellige karakterer sesong etter sesong etter sesong er 100% uinteressant for min del. Det som bekymrer litt er at det virker som om det er klin umulig å avslutte en god serie på en god måte. Mange av mine favoritter har skuffende eller direkte dårlige avslutninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...