Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G-Man : Bran har jo allerede passert muren på vei inn ,han kan trolig passere på vei ut også.

Vi må jo huske på at Bran hadde evnene før han passerte muren for første gang.

 

Vi har også fått mer eller mindre bekreftet at ingen overlevde infernoet i kirken...

Jo, han har jo det. Men da hadde han ikke blitt berørt at night king.

Lenke til kommentar

Tror ikke zombiene tenker på noe annet enn å drepe...

Er vel det som er et problem med sånne hærer , en som gir en ordre og soldatene gjør det helt til alle er døde , om det er fordi alle går rett inn i wildfire eller drageild spiller sikkert ingen rolle , de har trolig null peiling på å ta vare på seg selv.

 

Så ja, ser ut som toppen av "hæren" har noen "magiske" ledere , men de som er Zombier ser i alle fall ut til å ikke kunne gjøre så veldig mye...

Lenke til kommentar

Den svarte sot-hjorten.. hvilket barn var det rødhåra heksa satte fyr på? 

Følger litt med på serien innimellom candychrush, men dette gikk meg hus forbe. 

 

Det var så mange kjipe folk som daua nå, skikkelig digg. 

Bare synd det var hotte folk som daua som vi ikke får se toppløs mer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er rart at benjen ikke har tenkt på at den magien som holder night king unna muren, sikkert er den samme som holdt ham unna det treet. Drsom bran passerer muren, bryter han magien, og hele hæren kan fritt passere sørover.

Kan ikke fatte at hverken bran eller benjen tenker på det.

 

Men fy for en episode. Sliter enda med å fatte at så å si hele house tyrell er utslettet. Sitter bare å venter på at margery skal komme krypende ut av ruinene, men sansyligheten for det er jo lik null. Ingen kan overleve det der.

 

Men er det opplagt at Night King kan spore og følge Bran overalt? Bran var jo fysisk ved treet da han ble berørt. 

 

Angående Tyrell så synes jeg det er en litt merkelig del av GoT. Greit nok at den rett nedadgående linja til Olenna kan bli utsletta, men det burde jo kry av fettere, tremenninger osv som tilhører Tyrell-klanen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke zombiene tenker på noe annet enn å drepe...

Er vel det som er et problem med sånne hærer , en som gir en ordre og soldatene gjør det helt til alle er døde , om det er fordi alle går rett inn i wildfire eller drageild spiller sikkert ingen rolle , de har trolig null peiling på å ta vare på seg selv.

 

Så ja, ser ut som toppen av "hæren" har noen "magiske" ledere , men de som er Zombier ser i alle fall ut til å ikke kunne gjøre så veldig mye...

Til alle er døde? Blir kort krig da ☺️
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror ikke zombiene tenker på noe annet enn å drepe...

Er vel det som er et problem med sånne hærer , en som gir en ordre og soldatene gjør det helt til alle er døde , om det er fordi alle går rett inn i wildfire eller drageild spiller sikkert ingen rolle , de har trolig null peiling på å ta vare på seg selv.

 

Så ja, ser ut som toppen av "hæren" har noen "magiske" ledere , men de som er Zombier ser i alle fall ut til å ikke kunne gjøre så veldig mye...

Til alle er døde? Blir kort krig da ☺️

 

 

Jo, men husk Zombiene har fordelen av at alle som døder i et "avgrenset område" ,som per dags dato er Nord for muren, vil bli en del av hæren. Så det skal en del til for å knerte alle. Vi har heller ikke sett hele omfanget av hæren men vi vet at det er mange...

 

Så kan dere tenke dere hva som skjer om de får tilgang til sørlige strøk med all krigingen som har skjedd der , om de kan gjenopplive de kroppene som er fortsatt råtne så sliter virkelig Westeros...

Lenke til kommentar

Men er det opplagt at Night King kan spore og følge Bran overalt? Bran var jo fysisk ved treet da han ble berørt.

Godt spørsmål, etter hva jeg har fått med meg så har vi ikke noen bekreftelse på dette.

--

 

Ett annet spørsmål er hvordan Bran og Meera skal komme seg videre? Benjen tar med seg hesten og de har flyktet fra sleden (Benjen kan jo dra tilbake for å hente den, hvis den er intakt). Meera ser ikke veldig godt egnet ut til å bære Bran, det vil i så fall gå veldig tregt. Kanskje det vokser opp enn ny "tre hule" rundt der de er nå. Hvor trygge de er der avhenger da av hvordan merket til night king fungerer, evigvarende "gps" osv, eller som over at det kun muliggjør noen ting der personen fysisk er når h*n ble berørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som kan utdype litt mer hvorfor R+L=J teorien nå er mer eller mindre bekreftet?

Jeg forstår jo L=J , men vi har jo faktisk ikke hørt at Jon er en Targaryen? 

Lenke til kommentar

fantastisk deilig episode, elsker IT crowd honøren der Tommen hopper ut vinduet, mye som skjedde, deilig med arya sin revenge, nå er det ikke så mange big bad igjen i serien men Cersei og Nights King gjør vel en god jobb der.

 

Dritlenge til neste episode nå ja :( 

 

Er spent på hvordan dette kommer til å ende,  føler denne sesongen hadde noen helt utrolige episoder, spesielt de siste to :) 

 

Tenk at Benjen lurer bran på den måten, han vet at går han forbi muren så bryter sikkert magien på grunn av the mark, men blir spennende å se når Nights King kommer episk mer inn i serien :) 

Lenke til kommentar

Beste episoden på lenge for min del. Her skjedde det mye, tempoet var høyt og den følelsen av uthaling som jeg vanligvis får i løpet av en episode var nesten ikke tilstede. Faktisk ble tempoet nesten for høyt når Varys forhandler med Dorne og er tilbake på Danys invasjonsflåte i løpet av noen minutter, hvor Tyrells har dukket opp i tillegg; dette er en type utvikling de normalt ville brukt flere episoder på.

 

Så noen spekulasjoner: Vi fikk ikke så mye innsikt i hva som foregikk i hodet til Cersei mot slutten, men den manglende reaksjonen på Tommens død får meg til å tenke at det endelig kan ha klikket helt for henne. Hun er nå nødt til å produsere hvertfall en ny arving for å sikre seg, og gitt hennes nye og (i det minste i hennes hode) langt sterkere posisjon så tror jeg at hun kommer til å gjøre forholdet til Jaime offisielt. Jeg kan ikke se for meg noen annen kandidat, og en dronning kan ikke bare bli gravid uten videre.

 

Angående hvem som vinner til slutt så virker det usannsynlig at Cersei kommer til å vinne over Dany etter at man har brukt seks sesonger på å bygge opp til at Dany skal komme tilbake til Westeros. Jeg har heller ikke så mye tro på at Jon/Sansa kommer til å føre krig mot Dany; de er egentlig naturlige allierte. Jeg tror det ender med en deling av riket mellom nord og sør. Hvordan white walkers skal passe inn i ligningen aner jeg ikke; muligens vil man lage en allianse for å slåss mot dem, men en svart-hvit "gode mot de onde"-krig vil ikke passe inn i GoT.

 

Og så kanskje det jeg er aller mest spent på: vil man ha budsjett til å vise den endelig konflikten på en måte som tilfredsstiller? Det må utkjempes minst to store slag neste sesong (mellom Cersei og Dany, og mot white walkers) og siden dette er konflikter man har bygd opp til over så lang tid så må de overgå slaget mellom Jon og Ramsay for å være tilfredsstillende.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Noen som kan utdype litt mer hvorfor R+L=J teorien nå er mer eller mindre bekreftet?

Jeg forstår jo L=J , men vi har jo faktisk ikke hørt at Jon er en Targaryen? 

5 Kings guard" (som tilhørte Targaryen) utenfor tårnet.. men kommer vel ikke godt fram at det er Rhaegar inn i bilde her. Correct me if im wrong

 

Edit: I correct myself :p

 

 

 

 

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Og så kanskje det jeg er aller mest spent på: vil man ha budsjett til å vise den endelig konflikten på en måte som tilfredsstiller? Det må utkjempes minst to store slag neste sesong (mellom Cersei og Dany, og mot white walkers) og siden dette er konflikter man har bygd opp til over så lang tid så må de overgå slaget mellom Jon og Ramsay for å være tilfredsstillende.

De har jo kuttet ned i antallet episoder neste sesong, så det kan hende det at episodene koster flesk er én av årsakene til det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...