Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som tror at alt som skjer i serien utspiller seg i løpet av 10 uker i hvert år, og så går alle og legger seg i ni måneder?

En sesong er et år! Hvis noen tror at det ikke er mulig for Varys å reise til og fra Dorne på et år, så ... vel, det er mulig :)

 

Og ja, det er flytende. Noe som skjer i starten av episode 1 kan in-universe skje samtidig, og til og med etter noe som skjer i episode 2 osv.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Vil tro at i bare siste episode så gikk det mer enn ett år, minimum flere måneder. Er ikke spesielt spennende tv å se på noen som lager seil, klargjør båter og alle andre forberedelser før en lang reise, for å ta ett eksempel. Kanskje de skal begynne å klippe inn "5 months later", "3 weeks ago" osv i mellom hver scene, slik at man får med seg hvor mye tid som har gått? Ville nok blitt mange av dem, og vanskelig å holde styr på. Enklere å bare akseptere at det kan passerer en ukjent mengde tid i mellom scenene.

Lenke til kommentar

Crowly, svar til deg. Satte det i spoiler så folk ikke blir forbannet på meg :p

 

Det er bekreftet hvem som er moren til jon ja, men far er forsatt ukjent. Og om det er han tangeryen som folk tror, så er det også uvist om de var gift, eller om jon i så fall bare er en bastard.

 

Men om teorien stemmer, hva blir han ovenfor dany? Bror, onkel, søskenbarn eller nevø? Sliter med å sette meg inn i den slekten der. Mange tunge navn :p

 

http://www.makinggameofthrones.com/production-diary/got-connections-ned-promise-tower-of-joy-infographic

 

Also:

1KwupJS.png

Endret av Teitgutt
Lenke til kommentar

Vil tro at i bare siste episode så gikk det mer enn ett år, minimum flere måneder. Er ikke spesielt spennende tv å se på noen som lager seil, klargjør båter og alle andre forberedelser før en lang reise, for å ta ett eksempel. Kanskje de skal begynne å klippe inn "5 months later", "3 weeks ago" osv i mellom hver scene, slik at man får med seg hvor mye tid som har gått? Ville nok blitt mange av dem, og vanskelig å holde styr på. Enklere å bare akseptere at det kan passerer en ukjent mengde tid i mellom scenene.

 

Eksplosjon i Kings Landing -> Olenna i Dorne for å forhandle, der også Varys er - > Varys og Tyrell/Martell-skip i Meeren. Gikk nok mange måneder der. Eneste jeg synes har vært håndtert litt dårlig eller kunstig var at Varys i samme episode gikk fra Dorne til Meeren i løpet av noen scener. Ble tatt litt på senga der.

Lenke til kommentar

Eneste jeg synes har vært håndtert litt dårlig eller kunstig var at Varys i samme episode gikk fra Dorne til Meeren i løpet av noen scener. Ble tatt litt på senga der.

 

Selv om det ikke sto "3 months later" på skjermen, var det jo tydelig at det hadde gått litt tid mellom scenene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eneste jeg synes har vært håndtert litt dårlig eller kunstig var at Varys i samme episode gikk fra Dorne til Meeren i løpet av noen scener. Ble tatt litt på senga der.

 

Selv om det ikke sto "3 months later" på skjermen, var det jo tydelig at det hadde gått litt tid mellom scenene.

 

 

Ja, men ble tatt på senga fordi dette var den første (?) gangen et slikt tidshopp ble gjort i samme episode. Jeg synes dette skilte seg ut i forhold til da Jon og Sansa dra fra hus til hus i nord (der var de samme karakterene innvolvert), eller når Littlefinger har reist langt mellom to episoder. Her var Varys et sted det ene øyeblikket før han var et helt annet.

 

Det er tydelig at det har gått en stund når man ser Varys er der (og Martell/Tyrell-skipene, men tror ikke mange la merke til dem første gang), men før man ser Varys så trodde jeg ikke det hadde gått så lang tid. Det er først når man ser Varys at man kan forstå at det har gått tid mellom de scenene. Men jeg har ikke noe problem med det, skjønner fullstendig at det er den riktige måten å gjøre det på. Men ble som sagt litt overrasket da Varys dukket opp der.

 

Men litt interessant rundt det. Siden Varys var i Dorne etter at Cersei sprengte Kings Landing så er han klar over at Tommen er dø (og Myrcella og alle andre), og siden Varys er tilbake i Meeren/Dragons Bay, så betyr det at Tyrion har fått vite det. Det øyeblikket han får vite at slektingene hans ble drept/døde hadde vært en fin scene å fått. Og Martell-alliansen må jo være litt rar for han. De drepte Myrcella, som han sendte til Dorne, og det var indirekte pga han at Oberyn døde.

 

Noen som vet om man kan tyde seg fram til om det som skjedde i Winterfell har skjedd i "Meeren-tid". Burde være en nyhet som gleder Theon.

Lenke til kommentar

 

Eneste jeg synes har vært håndtert litt dårlig eller kunstig var at Varys i samme episode gikk fra Dorne til Meeren i løpet av noen scener. Ble tatt litt på senga der.

 

Selv om det ikke sto "3 months later" på skjermen, var det jo tydelig at det hadde gått litt tid mellom scenene.

 

Enig. Det er mange mer intelligent måter å vise at tid har gått forbi uten å ha det på skjermen i klartekst. Slik som i GoT fungerer det egentlig greit. Enkelte ganger kan det ta litt tid før man forstår hvor langt fram i tid de har hoppet, men stort sett går det greit.

 

Tidslinjen i GoT burde ikke måles så veldig mye i direkte måneder/uker osv, men heller i form av hendelser. Hver scene er et punkt i tidslinjen, så kan man strekke tiden i mellom de slik at det passer.

Lenke til kommentar

 

Vel, ikke ifølge showet selv. Der er det fødestedet som bestemmer.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy

 

Ja, men Ned lyver om fødestedet så ingen skal skjønne hvem Jon egentlig er. Ned lyver så alle skal tro Jon er hans egen sønn. Siden din er altså ikke relevant.

 

 

Han kom sørfra til Riverrun med en unge, og du mener det logiske er at han kaller den Snow og påstår den er født i The North?

Lenke til kommentar

Hva annet skulle han kalt ungen?

 

Ned vil ikke si hvor ungen er fra. Ingen vet om ungen ble født i Dorne (Sand), i The Riverlands (Rivers) eller The Crownlands (Waters), så enten så måtte Jon bare gå under Jon, ellers å måtte han ta Snow fordi det var der han vokste opp. Forskjellen (som den artikkelen nevner) er jo at vanligvis så vet man hvem moren er, men ikke faren. Dermed så er det naturlige at man får bastard-navn etter hvor moren er fra/ungen ble født, men i Jon sitt tilfelle vet ingen hvor moren er fra eller hvor han ble født. Dermed må han ta navnet etter faren sitt område.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig fått sett de tre siste episodene, all den tid all fritid har blitt brukt til fotball-EM og annet. 

 

Veldig fornøyd med sesongavslutningen, og siste episode var noe av det beste fra hele serien. herlig episk. Savnet kanskje noe med WW, men det blir flisespikkeri. Ser virkelig fram til at Dany & co kommer til Westeros, men spørs om de ikke møter Euron på veien. 

 

Digget hvordan Olenna nedsablet Sand Snakes verbalt!

 

Hele første delen i Kings Landing var fantastisk bygd opp og gjennomført. 

 

Nei, nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Lenke til kommentar

 

 

Vel, ikke ifølge showet selv. Der er det fødestedet som bestemmer.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy

 

Ja, men Ned lyver om fødestedet så ingen skal skjønne hvem Jon egentlig er. Ned lyver så alle skal tro Jon er hans egen sønn. Siden din er altså ikke relevant.

 

 

Han kom sørfra til Riverrun med en unge, og du mener det logiske er at han kaller den Snow og påstår den er født i The North?

 

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du kverulerer over. Det du skriver her er nettopp hva han gjorde!

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, ikke ifølge showet selv. Der er det fødestedet som bestemmer.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastardy

 

Ja, men Ned lyver om fødestedet så ingen skal skjønne hvem Jon egentlig er. Ned lyver så alle skal tro Jon er hans egen sønn. Siden din er altså ikke relevant.

 

 

Han kom sørfra til Riverrun med en unge, og du mener det logiske er at han kaller den Snow og påstår den er født i The North?

 

Nå skjønner jeg virkelig ikke hva du kverulerer over. Det du skriver her er nettopp hva han gjorde!

 

 

Nope, det er ikke det han gjorde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...