Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Wildfire brant opp så de har vel ikke noe igjen..

 

The mad king hadde lagre over hele byen, dette var nok bare ett av dem.

--

 

Veldig god episode. Har ikke noe problem med teleportering/fast travel, det forklares enkelt nok med at alt skjer ikke sekvensienlt og det kan passerer en del tid i mellom ymse scener.

 

Skal bli spennende å se hvordan Littlefinger historien blir. Jon erklært king of the north er nok ett potensielt problem for hans planer for å sitte på the iron throne.

 

Likte godt blandingen av å avslutte historie tråder og samtidig starte nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bli spennende å se hvordan Littlefinger historien blir. Jon erklært king of the north er nok ett potensielt problem for hans planer for å sitte på the iron throne.

Det virker som det skal bli litt konflikt mellom Sansa+Littlefinger og Jon Snow ja, men jeg ser egentlig ikke hvorfor det må bli det. Littlefinger må jo ha noen til å styre Winterfell og han vil jo ikke ha Sansa der på sikt. Sansa vil nok være mer villig til å rette blikket sørover raskere enn Jon som tar trusselen fra WW seriøst, men Jon er jo en fyr man kan jobbe med og han er i utgangspunktet en bra alliert som ikke vil dolke deg i ryggen. Så Littlefinger, Jon og Sansa burde vel egentlig ha veldig gode forutsetninger for å jobbe sammen.

 

Lenke til kommentar

For en episode. Åpningsscenen var fantastisk. Føler også at de unngikk mye av de klisjeene og dårlige dialogen som har preget enkelte scener denne sesongen.

 

Denne episoden ga meg skikkelig GoT-følelse og står sammen med Hodor-episoden som de beste denne sesongen.

 

Føler at det eneste som kan sees på som negativt med denne episoden er "etterdønninger" fra tidligere episoders feil.

 

Herlig! Og gøy å se Cersei få litt hevn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mitt inntrykk er at ASOIAF bøkene er som LOTR-trilogien, langtekkelig greie med eviglange beskrivelser at uvesentligheter om hvordan f.eks maten i et bryllup ser ut osv. Stemmer det eller er jeg på villspor?

Du oppsummerer greit hvorfor jeg ikke leser bøker der.  :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Noen her som leser bøkene i tillegg? Vurderer å gjøre det, men usikker. Og engelsk eller norsk?

Jeg leste de fire første på norsk og den femte på engelsk. Jeg foretrekker på norsk.

 

Hvorfor må det egentlig bli furore mellom Lillefinger og Jon? (Ja, jeg vet. Det er slik serier fungerer.) Jon har vel ingen mål om å kapre Jerntronen eller å regjere i det hele tatt?

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Littlefinger har fått et lite grep over The North gjennom The Eyrie. Men for å kunne være en utfordrer til tronen, så trenger han flere soldater og flere støttespillere, og da er husene som sverget sin troskap til Jon i siste episode nødvendig for han. Kommer man lenger sør så har husene Lannister, Tyrell og Martell for god kontroll over de mindre husene og landområdene til at han sjans til å bygge seg opp noe særlig.

 

Men personlig så tror jeg heller at konflikten kommer til å oppstå mellom Jon og Sansa, med god hjelp fra Littlefinger. Selv om hun sa at hun er positiv til at Jon styrer, så tror jeg hun innerst inne føler at det er hun som nå er den som rettmessig burde styre Winterfell, og at hun i hvert fall burde fått mer heder for det bidraget hun gjorde for å vinne tilbake Winterfell. Hun har kanskje et bedre forhold til Jon nå enn tidligere, men jeg tror Sansa fremdeles preges endel av det synet hun fikk på han gjennom moren.

Lenke til kommentar

Syns det er rart at benjen ikke har tenkt på at den magien som holder night king unna muren, sikkert er den samme som holdt ham unna det treet. Drsom bran passerer muren, bryter han magien, og hele hæren kan fritt passere sørover.

Kan ikke fatte at hverken bran eller benjen tenker på det.

 

Bra det er drager på vei til westeros i det minste da. De klarer sikkert å stoppe en del av de "zombiene' deres.

 

 

Men fy for en episode. Sliter enda med å fatte at så å si hele house tyrell er utslettet. Sitter bare å venter på at margery skal komme krypende ut av ruinene, men sansyligheten for det er jo lik null. Ingen kan overleve det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...