Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Egentlig synes jeg kanskje selvmord var litt out of character for Tommen.

Er vel det eneste valget han har tatt alene. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg kanskje selvmord var litt out of character for Tommen.

Han kan vel kanskje sammenlignes litt med noen som blir mobbet hele livet, sjeldent tør å være aktiv i samtaler eller ta store avgjørelser. Plutselig sprekker de og bare tar sitt eget liv. 

Tommen har vært en forferdelig karakter synes jeg. Kjedelig å og høre på og kanskje den minst innflytelsesrike av alle. Går utifra at det har vært meningen. Vi vet jo uansett ikke hva som har hendt i hodet til han, kun det han gjør. 

 

Vil ikke si det er out of character, men at vi kanskje heller ser en ny side ved Tommen. At det kanskje har foregått mer i hodet hans enn det han har klart å få ut på skjermen/til familien. Mange som er slike på ordentlig også.

 

Uansett, så er jeg glad han er borte. Kanskje den eneste personen jeg føler jeg kan kaste hendene i været og bli oppgitt hver gang han får sendetid.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tommen har jo hele tiden hørt på "mammaen" sin og brødrene sine, når han selv begynner å ta valg og velger å stole på presten samt blir forelsket i eksen til broren (som også er eksen til homofile stannis ) så rakner jo alt når ting bare kollapser rundt ham og han har plutselig ikke den makten han trodde han engang hadde.

 

Men for å sette ting litt mer i perspektiv, Tommen valgte trolig å ta livet sitt fordi han forstod at moren hadde tatt livet av hans kjære og at den eneste måten han kunne ta igjen på var å ta sitt eget liv. I alle fall om man ser på måten hun hadde kontroll på ham inntil nylig.

 

Cersei bør vel få seg et nytt nick? The burned woman?

Lenke til kommentar

Men for å sette ting litt mer i perspektiv, Tommen valgte trolig å ta livet sitt fordi han forstod at moren hadde tatt livet av hans kjære og at den eneste måten han kunne ta igjen på var å ta sitt eget liv.

 

Akkurat hva jeg synes er out of character. Jeg ville forventet at han sørget en periode og kanskje gjorde seg litt vanskelig men til syvende og sist innfant seg med situasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg tolket ikke Tommens selvmord som noen hevn, bare at verden rundt ham kollapset og at han var helt alene. Cersei har han jo vært adskilt fra lenge og nå mistet han også resten av det han trodde på.. Han har jo virket deprimert en god stund og man så det jo veldig tydelig før eksplosjonen at det var tøft for ham.

 

Selv har jeg egentlig likt Tommen-karakteren. Liker at ikke alle er som Lady Mormont, men at noen faktisk er så umodne og viljeløse som Tommen.

 

Nå har både Jaime og Cersei gjort at et barn har føket ut gjennom et vindu :)

Lenke til kommentar

Noen som kan utdype litt mer hvorfor R+L=J teorien nå er mer eller mindre bekreftet?

Jeg forstår jo L=J , men vi har jo faktisk ikke hørt at Jon er en Targaryen? 

 

Lyanna sier at Robert vil drepe ungen hvis han finner det ut, hans enorme hat mot Targaryens og det kombinert med at deler av Kings Guarden var utenfor gjør at det meste tyder på det. Men det er ikke 100% bekreftet nei.

 

Mulig Robert ville drept hvilken som helst unge som en fyr hadde fått med sin fremtidige kone også, selv om det å spare han hadde vært det siste ønsket til Lyanna. Men hvis ungen er en Targaryen så ville han drept ungen uansett hva.

 

Jeg skulle derimot likt å vite om Benjen var klar over det, eventuelt når han fikk vite det. Han sier farvel til Bran med å si nesten det samme som Arthur Dayne sa til Ned, og det virket som det var en oppfordring til Bran om å dra tilbake nettopp til ToY. Virket nesten som noe hadde blitt sagt off-screen mellom dem også, for skjønner ikke helt hvorfor akkurat det øyeblikket var så ekstremt viktig å sjekke ut for Bran. Øyeblikket er selvsagt ekstremt viktig, men det vet ikke Bran. Jeg ville jo heller kanskje sjekket ut når Lyanna ble "kidnappet" av Rheagar.

 

 

 

Men for å sette ting litt mer i perspektiv, Tommen valgte trolig å ta livet sitt fordi han forstod at moren hadde tatt livet av hans kjære og at den eneste måten han kunne ta igjen på var å ta sitt eget liv.

 

Akkurat hva jeg synes er out of character. Jeg ville forventet at han sørget en periode og kanskje gjorde seg litt vanskelig men til syvende og sist innfant seg med situasjonen.

 

 

Jeg tolket det mer som at Tommen rett og slett ga opp fordi han ikke hadde noe mer å leve for. Han hadde en samtale med en eller annen fyr som nok ga han beskjed om at Margaery var død, han ser ødeleggelsene og hører folk skrike i smerte mens de dør. Forholdet til moren er allerede ekstremt dårlig etter at han stoppet Trial by Combat, og han skjønner at hun står bak ødeleggelsene. Mulig han også fikk en åpenbaring om at alle rundt han hele tiden prøver å manipulere han, og at de har lykkes.

 

Jeg tolket det i alle fall ikke som at det var en hevn mot Cersei.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hvorfor er det "out of character" at Tommen tok livet sitt? Man har ikke fått noe særlig innblikk i hvordan han tenker, men etter å ha mistet "faren" sin, begge søsknene + kona, er det vel litt forståelig. Og det at mora hans er skyldig i noe av det, forverrer jo det hele.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne teorien fra Nettavisen? Hadde faktisk ikke hørt om den før nå.

 

"Dragen har tre hoder. Betyr det tre konger/dronninger? Jon og Daenerys. Og Tyrion?

"There must be one more," and "The dragon has three heads."

For - er Tyrion også i familie med Jon og Daenerys? Aerys Targaryen elsket Joanna Lannister.  I tillegg så vi hvordan Tyrion styrte dragene... så kanskje er de tre søsken? Dragens tre hoder?"

Lenke til kommentar

Ikke umulig det. Noen som har nummeret til mr George så vi kan spørre direkte? :tease: (ja skriveleifen er bevisst)

 

Men i tillegg til 3 hoder, er det også faktisk 3 faktiske drager. Kanskje det er ment at de skal ha hver sin rytter, og hele kongeriket skal styres av 3 personer?

 

Husker ingenting fra pilotepisoden, men fikk vi svar på hvordan de fikk tak i de 3 eggene i første omgang?

Lenke til kommentar

Ja, må for all del halde oss unna spekulasjonar no som vi er mellom sesongar. La oss heller poste memes!!

 

 

Har dette blitt nevnt i serien i hele tatt ? Jeg ble usikker. Men det forblir jo spekulasjoner uansett da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...