Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, må for all del halde oss unna spekulasjonar no som vi er mellom sesongar. La oss heller poste memes!!

 

 

Har dette blitt nevnt i serien i hele tatt ? Jeg ble usikker. Men det forblir jo spekulasjoner uansett da :)

 

 

Hva jeg husker i spoiler (reglene har jo endra seg i tråden så antar at det er greit... )

Ikke nevnt i serien så vidt jeg kan huske, i alle fall langt fra slik at man komme fram til den teorien.

 

Teorien om Tyrion har vært en Targ har vært oppe av det jeg har lest, men såvidt jeg husker fra det jeg har lest så passer ikke tidspunktene der Arys og Joanna var på samme sted overrens med da Tyrion ble født. En felles greie er derimot at alle mødrene døde i fødsel. Moren til Dany (husker ikke navnet i farta), Lyanna og Joanna døde da Dany, Jon og Tyrion ble født.

 

Bortsett fra det siste der (der Lyanna ble bekreftet nå) og at hvordan han behandlet dragene denne sesongen så er det ikke noe i serien som kan tyde på at det er noe Targ over Tyrion.

 

 

Husker ingenting fra pilotepisoden, men fikk vi svar på hvordan de fikk tak i de 3 eggene i første omgang?

 

Bryllupsgave fra Illyrio Mopatis. Han sier de er fra The Shadow Lands utenfor Asshai. Han nevner ikke noe om hvordan han fikk tak i de.

 

 

Tipper de ikke en gang trenger å gifte seg. Naturlige allierte. Men det er selvsagt mulig de VIL gifte seg. Which would be weird, men ikke noe Targaryens og Lannisters ikke allerede har gjort.

 

Godt mulig ting har forandret seg seg, men i forrige sesong sa hun vel at hun skulle "break the wheel", og nevnte blant annet Stark-familien. Er jo Baratheon og Stark-familiene som sammen med Arryn sto for opprøret mot faren og broren, etter at Barristan Selmy er død ser det vel heller ingen som kan fortelle at Stark-gjengen ikke er så ille. Men i mellomtiden så har jo både Tyrion og Theon kommet, som kan fortelle at de ikke er så ille.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

 

Slik jeg husker det var det mulig tidsmessig, men det var ikke noen hints i den retning i boka, og det ville det antageligvis vært. Det er jo hint om alt mulig! Hvis du vil kan du sikkert lese 2-1 til Island i et eller annet kapittel...

 

 

 

 

Noen hint har det vel vært?

*Tyrions fascinasjon for drager

*Aerys som tok seg til rette med Joanna under bedding seremonien

* Bitterheten mellom Tywin og Aerys

* "You're no son of mine"

* m.fl.

 

Men ingenting egentlig betydningsfullt nok til at jeg tror på denne teorien.

 

Jeg håper egentlig Arya er det siste "hodet", ikke fordi hun er Targaryen men fordi hun som Stark vil representere is elementet i sangen om Is og ild, og har nære bånd til Jon. Da vil trioen bestå av Daenerys, Arya og Jon (sistnevnte representerer både is og ild) og sammensetningen vil gjenspeile det som skjedde på Aegon the conqueror sin tid

 

Arya er den perfekte karakteren til å eie Visenyas sverd Dark Sister dersom det skulle dukke opp igjen (Jeg tror bloodraven har det)

 

 

Lenke til kommentar

Men det er ikke 100% bekreftet nei.

Slik scenen var klippet, hvor man gikk fra ansiktet til babyen og direkte over til ansiktet til Jon, er en måte å vise at dette er samme person i film/serier. Så jeg vil si at det er 100% bekreftet.

 

skjønner ikke helt hvorfor akkurat det øyeblikket var så ekstremt viktig å sjekke ut for Bran. Øyeblikket er selvsagt ekstremt viktig, men det vet ikke Bran.

Den forrige tree-eyed raven stoppen Bran fra å følge Ned opp trappen når de sto utenfor ToY. Bran sa vel også i den episoden at han ville se hva som var oppe i tårnet. Nå som Bran er the tree-eyed raven, og det ikke er noen som kan stoppe han, så er det ikke overraskende at han "dro tilbake" for å se det han ble forhindret til å se tidligere.

 

Filmatisk er Bran sine tilbakeblikk en god måte å få frem viktig bakgrunnshistorie for serieskaperne.

Lenke til kommentar

Crowly, svar til deg. Satte det i spoiler så folk ikke blir forbannet på meg :p

 

Det er bekreftet hvem som er moren til jon ja, men far er forsatt ukjent. Og om det er han tangeryen som folk tror, så er det også uvist om de var gift, eller om jon i så fall bare er en bastard.

 

Men om teorien stemmer, hva blir han ovenfor dany? Bror, onkel, søskenbarn eller nevø? Sliter med å sette meg inn i den slekten der. Mange tunge navn :p

 

Lenke til kommentar

Crowly, svar til deg. Satte det i spoiler så folk ikke blir forbannet på meg :p

 

Det er bekreftet hvem som er moren til jon ja, men far er forsatt ukjent. Og om det er han tangeryen som folk tror, så er det også uvist om de var gift, eller om jon i så fall bare er en bastard.

 

Men om teorien stemmer, hva blir han ovenfor dany? Bror, onkel, søskenbarn eller nevø? Sliter med å sette meg inn i den slekten der. Mange tunge navn :p

 

 

Daenerys vil i så tilfelle bli Jons tante, ettersom hun er datter av Aerys (The Mad King) mens Jon er sønn av Rhaegar (Aerys' sønn og Daenerys' bror).

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...