Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal på besøk til min onkel i USA i starten av april. Jeg ser at 3DS er regionslåst, og på Gamer.no står det i en artikkel fra januar at:

 

Dette vil si at spill fra ulike regioner som Japan, Europa og USA blir låst til konsoller fra disse markedene. Noen spill slippes kun i spesifikke regioner, og mange spillere har derfor benyttet muligheten til å importere disse titlene til regionfri konsoller som Nintendo DS og PlayStation 3. Dette kan bli en umulighet på 3DS.

 

Dette betyr vel ikke at jeg ikke kan kjøpe 3DS i USA og senere kjøpe spill fra amerikanske sider som amazon.com? Eller er det eksport-forbud også? Å kjøpe 3DS i USA til 250 USD (ca 1400 kr) vs 2500 kr på Elkjøp er veldig fristende...

Endret av Nikolai
Lenke til kommentar

Du kan sikkert kjøpe spill fra USA, men du må huske på frakt og toll. Selv om konsollen blir dyrere her i Norge kan du fort tjene det inn med billigere spill i lengden.

 

Edit: Noen tall fra ign.com...

 

Super Street Fighter IV 3DS: 8/10

Ridge Racer 3D: 8/10

Pilotwings Resort 3D: 7/10

 

Det lover jo bra. :)

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Etter massevis av leting har jeg utrolig nok funnet GAMEPLAY av Rayman 3D. Her ser det ut som at frameraten og grafikken virker helt fin! I motsetning til Ngamer som klagde som noen nisser. Dessuten har jeg hørt fra flere andre hold at spillet er veldig bra, og et av de beste lanseringstitlene.

 

Her har en jalla nettside testet de forskjellige ubisoft spillene: http://www.expertreviews.co.uk/games/1283620/ubisoft-nintendo-3ds-games-test/2

 

Rayman gameplay:

 

Endret av ZaLaN_NOR
Lenke til kommentar

Er det noen negative sider ved 3DS'en kontra DSi XL?

Dårligere batteritid.

 

Kan 3DS spille alle mine gamle spill?

Den kan spille alle gamle DS-spill iallefall.

 

Noen som vet om Gamestop eller lignende butikker har planer om å kjøre byttehandel (bytte mot 3DS + mellomlegg) ? :)

Gamestop kjører en slik kampanje, men jeg husker ikke hvor mye de gir for de gamle DS-ene.

Lenke til kommentar

Gamestop kjører en veldig bra kampanie, du får igjen 1100,- for din DSi XL.

Wow, så mye! :o Da blir dette ett lett bytte :D

 

tviler på at batteritiden er dårligere om du spiller vanlige ds-spill.

Quote: iTavisen: "Selv uten 3D-effekt går 3DS raskt tom for strøm, det tar kanskje rundt fire timer." :rolleyes:

 

For min del er det kun snakk om spilling på togtur (1 time), så ingen problemer der, spiller jeg hjemme bruker jeg ladern såklart. :)

Lenke til kommentar

Det er allerede kommet batterier til 3DS fra tredjeparer som Nyko, så gode tredjeparts batterier burde ikke være så vanskelig å få tak i om en måned eller to. Godt mulig før også om man leter litt. Men for min del trenger jeg ikke batteri i de aller fleste tilfellene, om jeg skulle gjøre det er det neppe vanskelig å koble til strøm for å ladde litt nå og da. Jeg tror problemet er det samme som med android og iphone telefoner. Batteritiden er ganske lav, men med så bra skjerm og så mye tull som krever strøm er det vanskelig å få et bedre batteri om man vil beholde størrelsen.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert kjøpe spill fra USA, men du må huske på frakt og toll. Selv om konsollen blir dyrere her i Norge kan du fort tjene det inn med billigere spill i lengden.

 

Pris i canadiske dollar i en av butikkene linket til her på forumet er ca 230 kr for nye spill. Selv med frakt og toll tror det det kan lønne seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...